Gå til innhold

Blir dette full navnekræsj?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er meg som foreslo navnet Wilma Noor. Glemte jo å nevne navnet til storebror som er i en ganske annen kategori. Han heter Carl Jacob. Hadde disse navnene funket på to søsken eller blir det bare rart?

 

Anonymous poster hash: d9485...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det blir rart siden de begge får dobbelt navn og siden de er av forskjellig kjønn :) Hadde det vært to jenter eller to gutter med veldig forskjellig type navn ville det nok vært litt navn kræsj.

Skrevet

Jeg så en annonse en gang hvor Lykke Amalie og Othilie Mathilda (noe tilsvarende, husker ikke hva det var) var blitt stolte storesøstre til lille Ola.

 

Det kaller jeg totalt krasj. :-) drt var ikke dine.

 

Anonymous poster hash: 49cc2...88a

Skrevet

Stilkræsj. Spørsmålet er om det gjer noko.

Skrevet

Litt stilkræsj, men det gjør ingen ting. Jeg har to barn med norrøne navn og et med latinsk og har ihvertfall aldri fått noen kommentarer. Nå er riktignok det latinske navnet svært etablert i Norge, og litt sånn gubbenavn, men likevel..

Skrevet

Det er meg som foreslo navnet Wilma Noor. Glemte jo å nevne navnet til storebror som er i en ganske annen kategori. Han heter Carl Jacob. Hadde disse navnene funket på to søsken eller blir det bare rart?

 

Anonymous poster hash: d9485...922

Jeg syns navnene klinger godt sammen. Fine navn!

 

Anonymous poster hash: ad760...c8a

Skrevet

I og med at navn nr 2 bare har én stavelse, høres det ut som etternavn i mine ører. A la Wilma Mo og Wilma Lie. Avsluttende.

Noe annet med Wilma Louise eller Wilma Johanne. Muligens for at Noor er et uvanlig navn i Norge. 



Anonymous poster hash: 2ebac...7f3
Skrevet

 

I og med at navn nr 2 bare har én stavelse, høres det ut som etternavn i mine ører. A la Wilma Mo og Wilma Lie. Avsluttende.

Noe annet med Wilma Louise eller Wilma Johanne. Muligens for at Noor er et uvanlig navn i Norge. 

 

Anonymous poster hash: 2ebac...7f3

 

At det kan oppfattes som Wilma Nord = Fornavn+etternavn. #7

 

Anonymous poster hash: 2ebac...7f3

Skrevet

Litt krasj, men om ettervavnet er sterkt kan det funke.



Anonymous poster hash: b6954...e04
Skrevet

Kræsj, og navnet Noor er bare merkelig. Beklager.



Anonymous poster hash: 529a5...73a
Skrevet

Hvorfor skal du nevne dette navnet 100000000000000 ganger?



Anonymous poster hash: 0f39e...206
Skrevet

Wilma er flott og sterkt i seg selv. Dropp Noor - blir bare rart



Anonymous poster hash: 6d903...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...