Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har arvet en del penger, og blitt anbefalt å gå å få en advokat til å ordne papirer på det økonomiske hvis jeg og samboer skulle ende me å gå fra hverandre. Samboeren min ble sur da jeg nevnte dette og særeie, og liker jo slike ting ikke selv heller, men føler at dette er noe som vil være dumt av meg å ikke gjøre da jeg har lagt pengene i huset og biler som vi har. Noen som har erfaringer og tips på disse områdene? Evt hvilken type advokat e.l som er bra å bruke til slikt? Takker for svar Anonymous poster hash: a7497...176
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Hvis han ble sur er det nok enda lurere med en kontrakt, for hvis han ikke regner med at det blir slutt har han ingen grunn til å bli sur. Anonymous poster hash: 66fce...487
**snuskeluska** Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Om du har fått arv burde du absolutt sikre pengene dine, så ta kontakt med advokat. Detter er helt normalt da man vet at mer enn 50% av alle samboerskap ender med brudd. Ved et evt brudd er det viktig at alle papirer er i orden, så slipper man i alle fall krangle om det.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Lurt å gå til advokat, ja. men jeg tror at arv følger deg uansett når dere er samboere. Anonymous poster hash: d8750...526
Bonna Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Gå til advokat og få det ned på papiret. Han har ingen rett til å bli sur, samboerkontrakt og særeie ved giftemål er ofte svært lurt. Selv er jeg veldig glad for at jeg hadde særeie da jeg var gift med min eksmann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå