Gå til innhold

5 åringen kan legge sammen store tall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skryter. Ja, jeg er stolt. Vi har fått beskjed i bhg at sønnen vår er litt kvikk, så vi kan godt utfordre ham litt uten å presse. Han har lenge kunnet plusse og trekke fra med små tall, og gange små tall, f.eks 4 ganger 4, el 3 ganger 7.

Igår satt jeg opp et regnestykke for ham med to desimaler, og lærte ham hvordan han regner ut ved å sette tallene under hverandre. Han tok det med en gang, og forsto til og med det med å låne, når man skal trekke fra.

Synes det er helt fantastisk at den lille hjernen får til dette, og jeg er så stolt!

Kanskje mange andre som også får til dette, men jeg er i hvert fall kjempestolt;))

Han ble 5 for 3 uker siden.

Anonymous poster hash: 1c38b...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moro når de får ting til:-) Her jeg bor er dette ganske vanlig for 5-åringer fordi de begynner på skolen mye tidligere enn i Norge.

Anonymous poster hash: 67c27...ea1

Skrevet

Moro når de får ting til:-) Her jeg bor er dette ganske vanlig for 5-åringer fordi de begynner på skolen mye tidligere enn i Norge.

Anonymous poster hash: 67c27...ea1

Ja, det er jo bare å lære dem det, så får de det til! Smarte små menneskene <3

Hvor bor dere forresten ?

Skrevet

Klart du er stolt!

Så gøy nå barna mestrer :) heldige gutten som kanskje har lett for å skjønne matte, det vil han få god nytte av senere.

Skrevet

Vi fikk beskjed i barnehagen at barnet vårt kom til å bli skoleflink, da han bare var 4,5 år. Nå går han i 7. klasse og er faktisk den flinkeste i klassen. De som jobber i barnehage ser nok slike ting lenge før oss foreldre.

Anonymous poster hash: ba55b...9f5
Skrevet

Imponerende:) All grunn til å være stolt mor

Anonymous poster hash: fc562...52f

Skrevet

Imponerende:) All grunn til å være stolt mor

Anonymous poster hash: fc562...52f

Takk :)

Skrevet

Det er veldig imponerende! Flink gutt du har. Da får han sikkert en lettvinn skolestart :)

Anonymous poster hash: 782e5...5f4
Skrevet

Så flink gutten din er :) Gjerne gi han utfordringer når han begynner på skolen også. Broren min er som din sønn, og han kjedet vettet av seg i 1. Klasse.

Anonymous poster hash: 977e4...e95

Skrevet

Så gøy! Det samme kan femåringen her. I går vekket han meg og fortalte at 254+53= 307. Han kan også lese sekssifrede tall og leser veldig godt.

Anonymous poster hash: 857c0...4e5

Skrevet

Takk alle sammen;) ja, håper han synes det blir gøy på skolen. Han er veldig interessert i mye forskjellig. Både historie, matte, naturfag og masse annet. De har jo klisterhjerner også i den alderen, så han husker alt han blir fortalt.

Har begynt å lesetrene med ham også, og det går veldig bra;)

Skrevet

Det var imponerende.

Han trenger ikke kjede seg på skolen hvis læreren tilrettelegger. 

Sønnen min er nettopp ferdig med 1. klasse. Der har de delt opp 2 klasser i 3 forskjellige grupper på tvers av trinnene i både norsk og matte for å tilrettelegge for forskjellige nivåer. Barna vet ikke at det er delt etter nivåer. Det har fungert veldig bra for alle.

Anonymous poster hash: f222d...817
Skrevet

Det var imponerende.

Han trenger ikke kjede seg på skolen hvis læreren tilrettelegger.

Sønnen min er nettopp ferdig med 1. klasse. Der har de delt opp 2 klasser i 3 forskjellige grupper på tvers av trinnene i både norsk og matte for å tilrettelegge for forskjellige nivåer. Barna vet ikke at det er delt etter nivåer. Det har fungert veldig bra for alle.

Anonymous poster hash: f222d...817

Vet ikke helt hvordan det blir her. Skolen her er litt gammeldags, men bhg har foreslått at vi tar det opp til forsamtale da de mener han bør ha noen ekstra utfordringer så han ikke blir "slapp".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...