Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Eller...? Her i borettslaget er det flere uteplasser mellom blokkene, blant andre en solfylt og fin en med grill rett utenfor vår blokk. Her er det en gjeng på fire-seks voksne mennesker som liker å sitte nå om sommeren. De er litt til og fra, fra elleve-tida på formiddagen og utover. Trekker inn til middag og kommer i blant ut igjen for å ta seg noen øl på kvelden. Røyker og skravler og koser seg. En av dem har en liten chihuahua som snuser rundt på plenen, den er supersøt. Nå har jeg vært hjemme på dagtid i to uker, og har benyttet sjansen til å få noen timer ute i sola med en bok. Følte litt på at jeg "stjal" plassen deres, men det er jo et fellesareal, og de bare hilser pent og er normalt høflige og hyggelige mennesker. Nå har det f**nmeg kommet lapp fra styret i postkassa til alle beboere om at de har mottatt flere skriftlige klager på at dette uteområdet er opptatt hele dagen, og at man må ta hensyn, når det er høysesong for grilling, til at det er flere som ønsker å benytte seg av fellesområdet. Det påpekes også at familier med små barn kan bli støtt av alkoholbruken, og at det er båndtvang. Hva skal man si?? I et borettslag med 112 boenheter, hvor ti mennesker møter opp på dugnad og det sjelden er en levende sjel å se verken på lekeplassene eller på uteområdet, er det altså noen selvrettferdige rasshøl som ser seg berettiget til å klage på de få menneskene som faktisk bruker området?! Er det farlig å menge seg med dem fordi de er hjemme på dagtid? Har aldri opplevd at de har vært fulle eller uhyggelige - ene fyren kjøpte blåbær til gutten vår en gang vi var ute på plenen og kom i prat. Skjønner ikke problemet!! (Bortsett fra det med båndtvang..) Dagens utblåsning..... Anonymous poster hash: 7bff8...186
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Er de typiske usosiale menneskene som vil ha uteområdet for seg selv. Her vi bor er det felles hage, men alle har egne verandaer. Når vi bruker hagen går altid den ene familien inn. Så er det oss og fem andre familief som regel altid er felles sammen og det er kjempe koselig Denne ene familien klagde til bobestyreren at de aldri fikk brukt hagen (de setter aldri sine føtter der om de er alene eller ikke). Blir provosert over sånne sure og usosiale mennesker som trur de har ene rett! Anonymous poster hash: 56434...330
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22 Det er jo bare å gå ut og bruke plassen _sammen_ med de som allerede er der? Det med båndtvang skriver jeg jo også at er det eneste punktet med hold i. Anonymous poster hash: 7bff8...186
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Er de typiske usosiale menneskene som vil ha uteområdet for seg selv. Her vi bor er det felles hage, men alle har egne verandaer. Når vi bruker hagen går altid den ene familien inn. Så er det oss og fem andre familief som regel altid er felles sammen og det er kjempe koselig Denne ene familien klagde til bobestyreren at de aldri fikk brukt hagen (de setter aldri sine føtter der om de er alene eller ikke). Blir provosert over sånne sure og usosiale mennesker som trur de har ene rett! Anonymous poster hash: 56434...330 Aargh, jeg også!! Vurderer å skrive klage på klagen til styret!! Anonymous poster hash: 7bff8...186
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22 Det er jo bare å gå ut og bruke plassen _sammen_ med de som allerede er der? Det med båndtvang skriver jeg jo også at er det eneste punktet med hold i. Anonymous poster hash: 7bff8...186 Hvis man er et par familier som ønsker å gå ut og grille sammen, så er det vel ikke plass? Jeg skjønner at det er irriterende dersom det er opptatt hele tiden, selv om jeg faktisk også forstår ditt synspunkt. Det er flott at uteplassen brukes, men det er kanskje ikke greit at det aldri er mulig for andre å være der? Anonymous poster hash: e2b05...b22
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Er de typiske usosiale menneskene som vil ha uteområdet for seg selv. Her vi bor er det felles hage, men alle har egne verandaer. Når vi bruker hagen går altid den ene familien inn. Så er det oss og fem andre familief som regel altid er felles sammen og det er kjempe koselig Denne ene familien klagde til bobestyreren at de aldri fikk brukt hagen (de setter aldri sine føtter der om de er alene eller ikke). Blir provosert over sånne sure og usosiale mennesker som trur de har ene rett! Anonymous poster hash: 56434...330 Aargh, jeg også!! Vurderer å skrive klage på klagen til styret!! Anonymous poster hash: 7bff8...186 Det hadde jeg faktisk gjort bare for å fyre opp under Eller bare opplyse styrer om at uteområdet er åpent for alle og ingen blir nektet å sitte sammmen med de andre eller et stykke unna. Det med hunden er riktig så den retter du deg så klart etter (selv om du ikke har hund) Første man til mølla Anonymous poster hash: 56434...330
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22 Det er jo bare å gå ut og bruke plassen _sammen_ med de som allerede er der? Det med båndtvang skriver jeg jo også at er det eneste punktet med hold i. Anonymous poster hash: 7bff8...186 Hvis man er et par familier som ønsker å gå ut og grille sammen, så er det vel ikke plass? Jeg skjønner at det er irriterende dersom det er opptatt hele tiden, selv om jeg faktisk også forstår ditt synspunkt. Det er flott at uteplassen brukes, men det er kanskje ikke greit at det aldri er mulig for andre å være der? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Hvordan få dette til? Kølapp system eller sms varsling alla nå bruker vi uteområdet og hold dere unna. Første man til mølla er min mening og ingen blir nektet å komme ut. Anonymous poster hash: 56434...330
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Båndtvangen er jeg enig i. Ellers gjelder førstemann til mølla. Og dette er er fellesområde så det betyr at flere kan bruke det samtidig. Gud forby at man blir kjent med naboen liksom. Eneste jeg ville reagert på er om det er et regelrett fyllekalas der flere ganger i uka. Anonymous poster hash: 45a4c...20c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Kanskje dør til dør der de opplyser alle for dagen at nå er det felles uteområdet opptatt Anonymous poster hash: 56434...330
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22 Det er jo bare å gå ut og bruke plassen _sammen_ med de som allerede er der? Det med båndtvang skriver jeg jo også at er det eneste punktet med hold i. Anonymous poster hash: 7bff8...186 Hvis man er et par familier som ønsker å gå ut og grille sammen, så er det vel ikke plass? Jeg skjønner at det er irriterende dersom det er opptatt hele tiden, selv om jeg faktisk også forstår ditt synspunkt. Det er flott at uteplassen brukes, men det er kanskje ikke greit at det aldri er mulig for andre å være der? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Hvordan få dette til? Kølapp system eller sms varsling alla nå bruker vi uteområdet og hold dere unna. Første man til mølla er min mening og ingen blir nektet å komme ut. Anonymous poster hash: 56434...330 Jeg vet ikke hvordan det skulle kunne løses, ser ingen gode alternativer, egentlig. Det beste er vel om alle kan vise litt hensyn. Og så er det jo ikke sikkert at alle synes disse personene er like hyggelige, blåbær eller ikke? Det er heller ikke nødvendigvis så stas å sette seg som femte hjul på vogna oppe i en vennegjeng. Førstemann til mølla er vel egentlig ganske urettferdig, ettersom det innebærer at de som ikke er hjemme på dagtid aldri får sjansen? Anonymous poster hash: e2b05...b22
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22 Det er jo bare å gå ut og bruke plassen _sammen_ med de som allerede er der? Det med båndtvang skriver jeg jo også at er det eneste punktet med hold i. Anonymous poster hash: 7bff8...186 Hvis man er et par familier som ønsker å gå ut og grille sammen, så er det vel ikke plass? Jeg skjønner at det er irriterende dersom det er opptatt hele tiden, selv om jeg faktisk også forstår ditt synspunkt. Det er flott at uteplassen brukes, men det er kanskje ikke greit at det aldri er mulig for andre å være der? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Hvordan få dette til? Kølapp system eller sms varsling alla nå bruker vi uteområdet og hold dere unna. Første man til mølla er min mening og ingen blir nektet å komme ut. Anonymous poster hash: 56434...330 Jeg vet ikke hvordan det skulle kunne løses, ser ingen gode alternativer, egentlig. Det beste er vel om alle kan vise litt hensyn. Og så er det jo ikke sikkert at alle synes disse personene er like hyggelige, blåbær eller ikke? Det er heller ikke nødvendigvis så stas å sette seg som femte hjul på vogna oppe i en vennegjeng. Førstemann til mølla er vel egentlig ganske urettferdig, ettersom det innebærer at de som ikke er hjemme på dagtid aldri får sjansen? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Så vi som jobber skift må ta hensyn til de andre og sitte inne å vente til de skal bruke plassen? Ser for meg at alle sitter i vinduet og ser forventningsfullt ned på plassen hele dagen for å ta hensyn. Blir vel til at plassen blir ubrukt. Hvordan går det Ann å ta hensyn når ingen veit når noen skal bruke plassen? Er en grunn til at det er fellesområder Anonymous poster hash: 56434...330
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Saken er vel den at noen andre ønsker å bruke plassen, men opplever at den stadig er opptatt? Og det *er* faktisk båndtvang, om hunden er aldri så søt. Anonymous poster hash: e2b05...b22 Det er jo bare å gå ut og bruke plassen _sammen_ med de som allerede er der? Det med båndtvang skriver jeg jo også at er det eneste punktet med hold i. Anonymous poster hash: 7bff8...186 Hvis man er et par familier som ønsker å gå ut og grille sammen, så er det vel ikke plass? Jeg skjønner at det er irriterende dersom det er opptatt hele tiden, selv om jeg faktisk også forstår ditt synspunkt. Det er flott at uteplassen brukes, men det er kanskje ikke greit at det aldri er mulig for andre å være der? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Hvordan få dette til? Kølapp system eller sms varsling alla nå bruker vi uteområdet og hold dere unna. Første man til mølla er min mening og ingen blir nektet å komme ut. Anonymous poster hash: 56434...330 Jeg vet ikke hvordan det skulle kunne løses, ser ingen gode alternativer, egentlig. Det beste er vel om alle kan vise litt hensyn. Og så er det jo ikke sikkert at alle synes disse personene er like hyggelige, blåbær eller ikke? Det er heller ikke nødvendigvis så stas å sette seg som femte hjul på vogna oppe i en vennegjeng. Førstemann til mølla er vel egentlig ganske urettferdig, ettersom det innebærer at de som ikke er hjemme på dagtid aldri får sjansen? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Ikke så lett å finne ut av om de er hyggelige eller ikke, så lenge man bare skuler på dem gjennom kjøkkengardinene og kartlegger atferden deres til bruk i neste klage.. det er to sånne benker med bord, pluss et par typiske parkbenker uten bord. Sitteplass til langt flere, altså. Og stor plen med mulighet for å ta med teppe å sitte på. Grillen har jeg aldri sett at de har brukt, så der er det fritt fram. Noen som brukte ordet "fyllekalas", det blir ikke riktig. Ingen barn som har vondt av å se at en voksen drikker øl og koser seg, så lenge mamma eller pappa er der som trygg omsorgsperson. Og det her er snakk om et par øl, ikke ti-tolv og så slenge rundt seg med tomflasker. De rydder alltid opp etter seg og bråker ikke, bortsett fra når de roper på bikkja. Jeg har problemer med å svelge dette, fordi jeg mistenker at det handler om en gruppe som sitter selvhøytidelig innendørs og føler seg så mye bedre enn de der ute at de ikke engang orker tanken på å dele en benk med dem og kanskje, gud forby, komme til å veksle noen ord. Anonymous poster hash: 7bff8...186
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Kanskje en liste der man skriver opp når man vil bruke plassen? Anonymous poster hash: 263a1...2e4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 HI, du skriver jo selv at du følte at du "stjal" plassen deres når du satt der? Anonymous poster hash: e2b05...b22
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 HI, du skriver jo selv at du følte at du "stjal" plassen deres når du satt der? Anonymous poster hash: e2b05...b22 Jepp! Men så tenkte jeg at det bare var tull, også satte jeg meg ute og koste meg i sola og det gikk så fint, ble ikke smittet av noe som helst! Mens andre sender skriftlig klage til styret. Anonymous poster hash: 7bff8...186
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Hvis samme gjeng okuperer området fra morgen til kveld med løs hund og alkohol ser jeg problemet. Anonymous poster hash: c14c1...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå