Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Fikk høre fra eldste idag (som ALDRI lyver!) at faren sparker katten ut av kjøkkenet når den kommer inn der! Trodde han mente at han dyttet den bort med foten, men nei, han hadde sparket den so den fløy i veggen og slo seg i hodet! Og dette gjør han ofte! det er en kattunge! Hva f??? Han blir også sur og skal hive ut katten (for alltid, som i at han skal bare kaste den ut og la den dø i skogen!) hver gang den tisser andre plasser enn doen. Å tømme doen gidder han aldri, det er ekkelt.. Og når den er full (går på omgang å tømme) da vil ikke katten bruke den! Har sagt dette så mange ganger nå at det er helt tragisk! Hvem var det som ville ha katt tror dere? Jo det var han! Jeg såg en annonse og han insisterte på at jeg måtte ringe på den! Jeg ville selvfølgelig ha en jeg også, men var veldig usikker på om den kom til p trives sammen med småunger som kan være litt plagsomme, men så viser det seg at det er den som liksom skal være voksen som er problemet...! Hva faen gjør jeg??? Merker jeg gruer meg til å se ham i ettermiddag nør det er sånn han oppfører seg!!! Anonymous poster hash: fa061...6db
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Se om noen kan passe katten til han kan oppføre seg, evt omplassere enten katt eller mann. Jeg hadde blitt fly forbannet. Og gitt han en oppleksing av hva jeg mener om saken. Anonymous poster hash: 3dfe6...e02
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Se om noen kan passe katten til han kan oppføre seg, evt omplassere enten katt eller mann. Jeg hadde blitt fly forbannet. Og gitt han en oppleksing av hva jeg mener om saken. Anonymous poster hash: 3dfe6...e02 Her er flyforbannet! Han skal være glad han er på jobb nå!! Vet dessverre ikke om noen som kan passe katten til han oppfører seg, og omplassere den tror jeg kan være vanskelig! Omplassere mannen ja! Kanskje sende han tilbake der han kom fra til han har lært seg å behandle dyr! Det verste er alle gangene han kjefter på minstemann fordi han kan være litt vel plagsom av og til, og så er han ikke et hakk bedre selv! Anonymous poster hash: fa061...6db
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Vær så snill å omplassere katten, så den kan få et godt hjem! Og så klikker du i vinkel overfor mannen og forteller ham at han kan se å komme seg ut om han ikke kan la være å mishandle dyr. Hvaslags holdninger er det han viderefører til barna deres? Og hva gjør han den dagen han blir skikkelig forbanna på ungene? Sparker dem også?
Cat.68 Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Da hadde jeg gitt klar beskjed om at hvis jeg fikk nys om at han gjorde katten minste lille ting i fremtiden så ville jeg melde ham for dyremishandling og kvittet meg med ham i samme slengen. Jeg vil ikke bo med noen som kan være slem mot forsvarsløse dyr. Dette hadde faktisk fått meg meget betenkt ifht til min relasjon til en slik mann.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Da hadde jeg gitt klar beskjed om at hvis jeg fikk nys om at han gjorde katten minste lille ting i fremtiden så ville jeg melde ham for dyremishandling og kvittet meg med ham i samme slengen. Jeg vil ikke bo med noen som kan være slem mot forsvarsløse dyr. Dette hadde faktisk fått meg meget betenkt ifht til min relasjon til en slik mann. Man tror man kjenner noen, og så skjer dette... Får meg til å forandre hele mitt syn på han!! Anonymous poster hash: fa061...6db
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville beholdt katten, og gitt beskjed til mannen om at slik oppførsel ikke er godtatt. Så hvis han skal være en del av familien må han forandre oppførsel mot katt og barn. Anonymous poster hash: 18b57...de7
Todii Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Ville omplassert katten og kasta ut mannen. Du sier i tillegg at han er stygg med barnet, hårreisende!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Hva gjør du? Flytter selvfølgelig! Du kan ikke seriøst mene at det er ok å bo med en sånn mann og la barna dine vokse opp under slike forhold. Få katten til omplassering og kom deg vekk før du blir neste! Anonymous poster hash: 5eb35...66b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Hadde omplassert mannen. Faren er at siden han er en "rødsonemann" så er kanskje eneste utveien å avlive han. Når jeg tenker meg om er kanskje det best for alle parter. Høres ut som han har det vondt. Alternativt. Skriv ut denne tråden til han og la han lese den. Kan bare håpe at gubbesvinet brenner i helvete når du sender han til evige jaktmarker. Anonymous poster hash: 167ae...e8d
ærlig talt Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Jeg hadde blitt så forbanna på mannen min at han ikke hadde turt å så mye som å ta i katten etterpå!! Også ville jeg prøvd å omplassere katten, tatt et kraftig alvorsord med mann og vært meget kritisk til en framtid med mannen min.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har en gang sett mannen min behandle dyr dårlig og det var for noen år siden da han kastet stein etter en mus da vi var ute. Jeg ga han klar beskjed om at hvis jeg noensinne så eller fikk høre at han hadde skadet eller prøvd å skade et dyr igjen så ble jeg å gå ifra han. Jeg har nulltoleranse for slikt! Anonymous poster hash: 91224...a7d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Det at en mann er god mot dyr er faktisk en av mine kriterier for om jeg velger ham eller ikke. Han må ikke ha dyr selv, men han MÅ være snill med de han ev omgås! Dette går etter min mening på grunnleggende empati. Hvis en mann ikke har en slik grunnleggende empati så vil jeg ikke leve livet med ham. Min erfaring er at man oppdager det først med dyr, og så kommer det frem senere at de mangler noe når det kommer til empati for sine medmennesker også. Jeg hadde mister all respekt for en mann som mishandler dyr! Anonymous poster hash: 90235...f1e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 De som er slem mot dyr er ofte slemme generellt. De fleste mordere begynner med dyremishandling. Omplasser mannen. Anonymous poster hash: 5e71e...d1f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Fikk høre fra eldste idag (som ALDRI lyver!) at faren sparker katten ut av kjøkkenet når den kommer inn der! Trodde han mente at han dyttet den bort med foten, men nei, han hadde sparket den so den fløy i veggen og slo seg i hodet! Og dette gjør han ofte! det er en kattunge! Hva f??? Han blir også sur og skal hive ut katten (for alltid, som i at han skal bare kaste den ut og la den dø i skogen!) hver gang den tisser andre plasser enn doen. Å tømme doen gidder han aldri, det er ekkelt.. Og når den er full (går på omgang å tømme) da vil ikke katten bruke den! Har sagt dette så mange ganger nå at det er helt tragisk! Hvem var det som ville ha katt tror dere? Jo det var han! Jeg såg en annonse og han insisterte på at jeg måtte ringe på den! Jeg ville selvfølgelig ha en jeg også, men var veldig usikker på om den kom til p trives sammen med småunger som kan være litt plagsomme, men så viser det seg at det er den som liksom skal være voksen som er problemet...! Hva faen gjør jeg??? Merker jeg gruer meg til å se ham i ettermiddag nør det er sånn han oppfører seg!!! Anonymous poster hash: fa061...6db Dette er virkelig ikke akseptabel oppførsel av en mann!! Hvis folk kan skade et forsvarsløst dyr, er det i stand til å gjøre de grusommeste ting. Tenk om han sparker barna sånn hvis de har et lite uhell?? Kattunger og valper HAR uhell! Viktig å tømme kassa ofte! Ellers vil de ikke gå dit - som du også sier! Bruk en større kasse og kjøp kvalitetssand. Mye enklere å få ut klumper. Sanda er litt dyrere, men varer lengre. Tror ikke det blir så mye dyrere alt i alt. Pass på å ha et tjukt lag sand. 10 cm. Plukk ut tisseklumper. Fyll på sand hvis det blir lite igjen. Etter 2-3 uker pleier jeg å tømme hele kassa. Hvis man tar ut klumper hver dag eller to ganger om dagen, blir den aldri full og er fresh og fin hele tiden. Og katten lærer hvor den skal gjøre fra seg. Det tar ikke mange sekundene. Jeg fikk tak i noen sånne poser til å ha under sanda i kassene som er veldig praktiske. Kjøpte dem i sverige, men finnes sikkert i Norge også. Da løfter du bare ut hele posen når du skal skifte all sanda. Jeg tror jeg hadde tatt over ansvaret med å tømme kassa hvis han ikke kan gjøre det. (Hvis dere skal ha ute/innekatt, er det jo uansett bare for en periode). Så får han heller gjøre noe annet i huset for deg! OG lære å oppføre seg!! Katten kan få skader for resten av livet. Både psykisk og fysisk! Det er en liten baby!! Hadde vurdert å melde ham for dyremishandling!! Som katte- og hundeoppdretter er dette marerittet mitt!! At babyene som jeg har sett utvikle seg i mora og sett fødes og vokse opp, som jeg har brukt energi på og overøst med kjærlighet skal komme til slike hjem!!! Hvis jeg hadde fått høre at "mine" valper eller kattunger hadde kommet til et slikt hjem, hadde jeg reist dit med EN GANG og hentet hjem dyret!!!! Anonymous poster hash: 643c1...445
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Har du overtatt min eks mann? Han var akkurat som dette jeg beholdt katten og sparket ut mannen. Hadde glatt gjordt det igjen Anonymous poster hash: 9419c...9f2
Siamese Hellhound Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Hvis mannen min hadde gjort noe sånt, tror jeg at jeg hadde mistet all respekt for ham. Selv om han sluttet å gjøre katten noe vondt, ville jeg jo likevel visst at han er i stand til å gjøre det. Omplasser mannen!
Siamese Hellhound Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Evt send ham til dyrlegen for kastrering. Har hørt at mange blir veldig rolige etterpå.
Bonna Skrevet 20. juni 2014 #20 Skrevet 20. juni 2014 Jeg hadde gått på dagen. Man behandler ikke uskyldige dyr på den måten.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #21 Skrevet 20. juni 2014 En annen ting, HI.... Du får en god indikasjon på hva han mener og hvordan han egentlig er når du tar opp dette med ham. Trolig vil han bagatellisere det, og meget mulig vil han hevde at det er kattungens feil. Sannsynligvis vil han også hevde at du er for følsom og overdriver og at du lager et stort problem av en filleting. Reagerer han slik bekrefter han flere ting: han tar ikke ansvar for sine egne feilhandlinger (les mishandlinger), han har ikke selvinnsikt, og han forstår ikke rekkevidden av mishandling, og han har ikke empati. Så se hvordan han reagerer når du tar dette opp... Anonymous poster hash: 90235...f1e
CaptainHindsight Skrevet 20. juni 2014 #22 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tror det er en grunn til at alle psykiske evalueringstester inneholder spørsmålet "Skader du dyr". Jeg ville aldri hatt en relasjon til et menneske som gjorde slike ting. Ikke bare fordi det er sykelig i seg selv, men fordi det kan være symptomer på noe langt mørkere.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #23 Skrevet 20. juni 2014 Han der må du bare kvitte deg med først som sist! Han hadde ikke fått sjans til å forklare seg for meg en gang. Tingene hans hadde stått utenfor, og døren hadde vært skiftet lås i før han kom hjem fra jobb. Ferdig arbeid. Stakkars pusen! Nesten så jeg har lyst å gråte her jeg sitter. Dyr og småbarn er de mest uskyldige og forsvarsløse vesener vi har, og som er totalt avhengige av menneskers kjærlighet og omsorg. Mangler man disse egenskapene har man jammen ikke livets rett i min bok. Anonymous poster hash: bc1da...7ee
mamma_bergen Skrevet 20. juni 2014 #24 Skrevet 20. juni 2014 Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en mann med slike holdninger, det er så grunnleggende feil i mitt hode å behandle hjelpeløse vesener på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå