Gå til innhold

Ja til underlivsundersøkelse av alle innvandrerjenter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, men ikke i fengsel her. Foreldrene burde heller blitt sendt hjem til sitt land igjen.

Anonymous poster hash: c594c...aaf
Skrevet

Enig, men ikke i fengsel her. Foreldrene burde heller blitt sendt hjem til sitt land igjen.

Anonymous poster hash: c594c...aaf

Og barna bør få bli igjen i Norge

Anonymous poster hash: 45697...1ed

Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Folelser-i-stedet-for-fakta-7589385.html#.U6PKDvmSz4t

http://www.nrk.no/norge/--kjonnslemlestelse-et-lite-problem-1.11743065

Alikevel mener HI, og andre, at man skal tvangsundersøke jentebarn, tvinge de til å åpne sitt mest intime, kun fordi foreldrene eventuelt er fra ett gitt land, uansett som foreldrene har bodd her lenge eller kort tid, uansett deres tilhørighet til Norge, uansett om det foreligger mistanke eller ei.

Jeg husker hvordan jeg følte det første gangen jeg lå på en gynekologbenk, og det var frivillig. Jeg kan bare forestille meg hvordan dette må føles for en ung jente, og for de tusen uskyldige foreldrene oppi det hele.

Skrevet

Av alle innvandrerjenter?! Så du mener pakistanere, vietnamesere, polakker og svensker skal utsettes for dette? og hvorfor ikke norske jenter? mange av dem det gjelder er norske statsborgere

Anonymous poster hash: a0b04...6ba

Skrevet

Det burde blitt tatt undersøkelser av alle jente, for det er mange som blir utsatt for overgrep som ikke blir oppdaget.

Anonymous poster hash: 33056...628
Skrevet

Ok. Alle jenter som har opphav som er fra land de holder på med uskikken. Samme hvor mange år de har vært i Norge el hvor mange generasjoner de har bodd her. Og ja til deg over- er helt for us av etnisk norske jenter og. Men noen av dere må jo bare vri og vrenge på det istedet for å fokusere på en så viktig sak. Alle skjønner jo hva jeg mener!

Anonymous poster hash: 90c21...5b9

Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Folelser-i-stedet-for-fakta-7589385.html#.U6PKDvmSz4t

http://www.nrk.no/norge/--kjonnslemlestelse-et-lite-problem-1.11743065

Alikevel mener HI, og andre, at man skal tvangsundersøke jentebarn, tvinge de til å åpne sitt mest intime, kun fordi foreldrene eventuelt er fra ett gitt land, uansett som foreldrene har bodd her lenge eller kort tid, uansett deres tilhørighet til Norge, uansett om det foreligger mistanke eller ei.

Jeg husker hvordan jeg følte det første gangen jeg lå på en gynekologbenk, og det var frivillig. Jeg kan bare forestille meg hvordan dette må føles for en ung jente, og for de tusen uskyldige foreldrene oppi det hele.

I Norge blir alle guttebarn undersøkt, så hvorfor ikke alle jentene?

Anonymous poster hash: 45697...1ed

Skrevet

Det må jo være vansklig å avgjøre hvem som skal undersøkes. "Invandrerjenter" er vel strengt tatt bare dem som ikke er født i Norge. Da ville det for eksempel omfatte min datters venninne som er født i Sverige, men ikke jentene i nabohuset med foreldre fra Somalia.

Hvis det skulle gjelde alle jenter med minst en forelder født i et annet land ville det bli veldig mange. Det ville for eksempel omfatte mine jenter med tysk far og minst 4 andre jenter i klassen, med foreldre fra Sverige, Island, Polen og Pakistan.

Anonymous poster hash: 29270...e7e
Skrevet

Men jeg vil se for meg at det blir et problem med tanke på alder. Man kan ikke kreve å få se på underlivet til jenter flere ganger i løper av barndommen. Jenter omskjæres i alle aldre, jeg regner med at om det f.eks blir innført en kontroll før skolestart så får foreldrene det gjort etter den tid. Blir grensa 10 år så blir det gjort etter det.

Nei, beste hadde vært om en myndighet tok grep og gjorde er eksempel ut av flere. Få foreldrene arrestert og dømm harde straffer. Vis at dette helt klart og tydelig ikke er lov og ikke er greit!

Anonymous poster hash: 83bc2...f5b

Skrevet

Guttenes underliv blir jo undersøkt på førskolekontrollen, noe også jentene ble, men så var det noen som syntes det var et overgrep mot foreldrene som følte seg mistenkeliggjort. For jentene syntes det å være uproblematisk. Undersøkelsen av jentene foregikk på den måten at de satt på foreldrenes fang med bena på hver side av foreldrenes ben, de ble ikke engang rørt, noe guttene faktisk blir. Men klart, det var jo så forferdelig for foreldrene som følte seg mistenkeliggjort...

Er ikke så lenge siden det ble Dagbladet, tror jeg, skrev en artikkel om det.

Skrevet

Skal det innføres obligatorisk underlivsundersøkelse, må det gjelde alle jenter i gitte aldere, det er umulig å lage regler bare for noen. "Innvandrere", vil det si de med foreldre som opprinnelig er fra et annet land enn Norge? I såfall vil det også gjelde mine barn, som har nederlandsk far. Hva med de som har besteforeldre som opprinnelig er fra et "risikoland"? Hvor skal grensen gå? Dessuten vet man ikke alltid hvem som er i faresonen. Kvinnelig kjønnslemlestelse foregår ikke bare i muslimske land, det er en tradisjon som går på tvers av religioner. Kristne jenter omskjæres også i visse områder, og det skjer faktisk også i deler av Europa.

At det ikke forlengst er innført obligatorisk underlivsundersøkelse på småbarnskontrollene i alle fall opp til seks år, det fatter jeg ikke. Det er ikke snakk om GU og opp i stolen, det er kun en liten titt. For små barn, som er vant til bleiebruk og ikke ser underlivet som veldig annerledes enn resten av kroppen, ville det ikke vært et stort problem for foreldrene å forberede barna på dette. Små gutter får testiklene undersøkt , og da må legen kjenne etter. Har aldri hørt at noen har opplevd det som krenkende. 

Anonymous poster hash: baaf5...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...