Gå til innhold

gradert /full uttak av foreldrepenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann !

 

- Jeg skal ut i termin neste måned og har ikke opptjent foreldrepenger (6 ut av 10) regelen. men skal ha engangstønad og faren skal ta foreldrepermisjon av 40 uker siden jg skal være 100 % fulltidstudent.

Mannen har tenkt å ta gradert uttak fra september sidn det han vil. men han har noen spørsmål

 

1) han kommer til å ta gradert uttak på de spesifikke dager når jeg skal ha undervisning. Det han lurer på om kan dagene forandres etterpå , for eksempel i vår 2015 semester da han må tilpasse permisjon i forhold til min timeplan for vår semester. ?

 

2) hvis han starter med gradert uttak , kan han skifte til 100 % seinere ? hva er reglene om dette.

3)  La si at eg tar litt mindre studie poeng(2/3)  enn 100 %  (30 sp)  i vår 2015 semester , så ifølge kravet mannen må gå til jobb og stoppe permisjon ,,, kan han starte det resten av ukene når f.eks jeg starter i høst 2015 som fulltidstudent .

 

Takk på forhånd for alt hjelp



Anonymous poster hash: 32121...367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Det er mulig å endre på det graderte uttaket.Om det kun er snakk om å endre på dagene han tar ut permisjon og ikke på prosenten han skal jobbe må han snakke med arbeidsgiver.

 

2) Det er fullt mulig å søke om å endre til fullt uttak istedet for gradert uttak, alle søknader om endring må være inne FØR endringen skjer.

 

3) Om du ikke fyller vilkår til aktivitet, altså er fulltidsstudent kan ikke han ta ut permisjon. Han kan heller ikke utsette sitt uttak så dagene løper og det er kun det som er igjen av stønadstiden han kan ta ut når du starter å studere igjen på høst semesteret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...