Gå til innhold

Mannen vil ikke sterilisere seg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ferdig å få de barna vi skal, og jeg ønsker ikke å bruke mer prevensjon. Vi er 30 år gamle.
Jeg skulle så gjerne ønske mannen ville sterilisere seg, men det vil han ikke.

Noen der som har fått overtalt mannen på noe vis? Jeg kan selvfølgelig ikke presse han mot sin vilje. Men sterilisering av meg er både mer omfattende og kostbart.

Anonymous poster hash: f674c...0ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sette inn en spiral?

Anonymous poster hash: 7a6b6...664

Skrevet

Sikker på han ikke ønsker flere barn? Dere må prate om det

Anonymous poster hash: c8fc5...97e

Skrevet

Kan du ikke sette inn en spiral?

Anonymous poster hash: 7a6b6...664

Har prøvd 2 ganger. Den ene ramlet ut etter 3 uker, den andre etter 5 uker. I tillegg til å ha mye smerter.

Skrevet

Sikker på han ikke ønsker flere barn? Dere må prate om det

Anonymous poster hash: c8fc5...97e

Det er ikke aktuelt fra min side og det vet han. han vil likevel være sammen med meg.

Skrevet

Dere bør prate sammen, og så lenge du har hatt ansvaret til nå kan han overta det. La ham bruke kondom en stund så kan dere se etterhvert om dere ikke finner en bedre løsning.

Anonymous poster hash: 71e54...e1a
Skrevet

Presse han til å sterilisere seg hjelper nok mot sin hensikt. Jeg skjønner godt at menn vegrer seg for det, det hadde jeg også gjort.

Jeg går rundt og vegrer meg for å fjerne eggstokkene mine. Jeg bør gjøre det av helsemessige årsaker, men jeg er ikke klar for å gjøre det. Jeg er usikker på hvordan min kropp kommer til å forandre seg, mister jeg sexlysten, føles det anderledes å ha sex, ikke minst om det gjør vondt og evt komplikasjoner.

Jeg føler meg ikke klar for å komme i overegangsaldern i en alder av 30år, noe jeg mest sannsynlig gjør når jeg fjerner eggstokkene. Hadde det vært slik at jeg måtte fjerne de, og legen sa at den dagen har du time så hadde det vært helt anderledes. Nå har jo jeg fått alle spm om jeg ønsker flere barn, om jeg er sikker på at jeg ikke ønskr flere barn, visom atte dersom....

Nå er det mitt valg,ett valg som ikke er enkelt. Igrunn burde det være enkelt, men det er det ikke. Mine mann forstår meg heldigvis, for han gikk gjennom denne prosessen før han steriliserte seg. Han irriterer seg for at han ikke gjorde det tidligere, men nå var han veldig heldig. Vondt dagen etter og ingen komplikasjoner. Han var øm en liten stund, men ikke veldig lenge. Litt nervøs for å ta opp sexlivet igjen, for redd det skulle gjøre vondt så det tok vist en liten stund. Dette var før jeg traff han, så alt vet jeg ikke. Men han har ett like godt sexliv nå som før, og alt føles som det skal. Nå føler han at han kan nyte mer, for nå er det ingen tanker som går til om prevansjonen holder, er sikkere osv.

Press ikke en mann til slikt, da får dere heller gjøre det selv. Det koster mer og det er større inngrep, men om slikt er så viktig bør det være en selvfølge at dere også er villige til å gjøre det. Gå litt i tankeboksen og tenk hvordan du føler det. Ikke sikkert kroppen deres blir den samme igjen etter å ha gjort det, hvordan takler du det med en infeksjon om ikke alt går som smurt? Hvordan takler du forandringene om sexlivet ditt ikke blir som før?

Anonymous poster hash: fc3ce...b71

Skrevet

Når ungene krangler og klager over hverandre pleier jeg å si "nå tar DU ansvar for deg selv, og så tar HAN ansvar for seg"

Dette tipset gir jeg deg også, hi ;)

Vil du ikke ha flere barn så får du sterilisere deg selv. DU kan ikke kreve at han gjør det.

Ta ansvar for egen kropp og eget liv. Noe mer kan man ikke gjøre.

Jeg steriliserte meg i fjor. Litt skummelt med narkose, men det er det jo alltid. Men jeg ble skrevet inn kl 8 og skrevet ut kl 12. Etter en dag og 4 paracet så merket jeg ikke noe mer til det annet enn at jeg måtte stelle sårene i et par uker...

Man trenger ikke gjøre dette større/verre enn det trenger å være. Det er et STØRRE inngrep for oss kvinner, men det er jo ikke akkurat snakk om å fjerne livmora!

Jeg ser ikke på en p-pille pr dag som et voldsomt stort offer, for min egen del, heller, jeg da..

Anonymous poster hash: 9dc7f...eb7

Skrevet

Om dere bare er 30 år er det jo galskap med sterilisering! Stakkars mannen din. Klart han ikke vill sterilisere seg så ung. Man vet aldrig hva som skjer i fremtiden.

Anonymous poster hash: 0f815...ed6

Skrevet

Selvsagt vil han ikke det, 30 år er ALT for tidelig. Jeg syns du er veldig egoistisk som tar det opp i så ung alder. Hva om dere går fra hverandre om noen år og han finner en ny?

Anonymous poster hash: ceb61...5c2
Skrevet

Her funker ikke hormonell prevensjon, og kobberspiral var ikke et alternativ. Jeg takler ikke tanken på å sterilisere meg selv om jeg ikke vil ha flere barn. Narkose skremmer livet av meg... Så da var det to valg igjen, kondom eller sterilisering av mannen, det fikk være hans valg hva han ville. Han syntes ikke det fristet med kondom i 20 år selv om det var greit for meg, så da valgte han å sterilisere seg :)

Skrevet

Mannen min steriliserte seg for et halvt år siden (32 år gammel). Han var skikkelig dårlig i en uke etterpå, typ klarte ikke å gå 200 meter eller løfte ungene. Vet at dette er forskjellig altså, men noen får veldig vondt etterpå.

Tre måneder etterpå satt jeg jaggu med fjerdemann i magen, så når denne kommer ut steriliserer jeg meg jeg også, bare for å være helt sikker på at det ikke kommer flere barn. Vi er tydeligvis ekstremt fruktbare.

Anonymous poster hash: 80397...3f0
Skrevet

Mannen min steriliserte seg for et halvt år siden (32 år gammel). Han var skikkelig dårlig i en uke etterpå, typ klarte ikke å gå 200 meter eller løfte ungene. Vet at dette er forskjellig altså, men noen får veldig vondt etterpå.

Tre måneder etterpå satt jeg jaggu med fjerdemann i magen, så når denne kommer ut steriliserer jeg meg jeg også, bare for å være helt sikker på at det ikke kommer flere barn. Vi er tydeligvis ekstremt fruktbare.

Men det skal jo gå 3 mnd før man leverer sædprøve, og så skal man ta en 3 mnd etter det igjen for å være helt sikker. Om mannen din har levert sædprøve som ikke hadde svømmere og du alikevel ble gravid, så er jo det godt gjort.

Mannen min steriliserte seg. Satt med ispose på et par timer på kvelden, og var fit for fight igjen dagen etter. Ikke noe problem. Nå var han riktignok 40 år når han gjorde det, men vi har 3 barn, og skal ikke ha flere. Hadde nok gjort det om han var 10 år yngre og ferdigprodusert og.

Anonymous poster hash: dc50d...147

Skrevet

Mannen min steriliserte seg for et halvt år siden (32 år gammel). Han var skikkelig dårlig i en uke etterpå, typ klarte ikke å gå 200 meter eller løfte ungene. Vet at dette er forskjellig altså, men noen får veldig vondt etterpå. Tre måneder etterpå satt jeg jaggu med fjerdemann i magen, så når denne kommer ut steriliserer jeg meg jeg også, bare for å være helt sikker på at det ikke kommer flere barn. Vi er tydeligvis ekstremt fruktbare. Anonymous poster hash: 80397...3f0

Fikk ikke mannen din beskjed om at han var fruktbar i 3-4 mnd etter steriliseringen, eller minst 30-40 utløsninger? Etter dette bør han avgi en spermprøve for å se om det fremdeles finnes sædceller i spermvæsken. Fram til da må man bruke annen prevensjon :)

Skrevet

Hvis det er slik at du ikke ønsker å bruke prevensjon lenger, han ikke vil sterilisere seg og dere ikke skal ha flere barn, er det noen få alternativer: 

1. Han tar seg av prevensjonen fra nå av 

2. Du steriliserer deg

3. Avholdenhet

Nummer 2 er et stort inngrep og veldig forståelig at du ikke ønsker. Nummer 3 er ikke kjent for å fungere veldig bra. Altså gjenstår nummer 1: Kondomer. 

Jeg forstår mannen din veldig godt, å sterilisere seg er et stort skritt selv om man ikke ønsker flere barn. Men han kan heller ikke kreve at du bruker prevensjon du ikke ønsker, så da får han ta seg av det fra nå av. 

Anonymous poster hash: 0b92c...a8a
Skrevet

Jeg skjønner han kjempe godt. Om det er du som vil det...

Hadde mannen min tvunget meg til å sterilisere meg så hadde jeg følt han krevde at jeg tok en del av meg vekk....

Den som krever sterilisering burde ta den biten selv. 

Skrevet

Du kan ikke bestemme over andre sin kropp!

Skrevet

Du kan ikke bestemme over andre sin kropp!

Merkelig at du føler for å påpeke det, når HI skriver at hun er klar over at hun ikke kan tvinge ham?

Alvorlig talt: Ser ingen på det som en reell mulighet at mannen tar seg av prevensjonen i en slik situasjon? Det er ingen lov som sier at det er kvinnens ansvar.

Anonymous poster hash: 0b92c...a8a

Skrevet

Men det skal jo gå 3 mnd før man leverer sædprøve, og så skal man ta en 3 mnd etter det igjen for å være helt sikker. Om mannen din har levert sædprøve som ikke hadde svømmere og du alikevel ble gravid, så er jo det godt gjort.

Mannen min steriliserte seg. Satt med ispose på et par timer på kvelden, og var fit for fight igjen dagen etter. Ikke noe problem. Nå var han riktignok 40 år når han gjorde det, men vi har 3 barn, og skal ikke ha flere. Hadde nok gjort det om han var 10 år yngre og ferdigprodusert og.

Anonymous poster hash: dc50d...147

Nei, han fikk faktisk ikke beskjed om det. fikk beskjed om at det var tomt etter ca 20 tømminger. han har levert prøve nå, og den var tom. men tror ikke jeg tør stole på det, googlet det selvsagt etter at jeg ble gravid, og da fant jeg ut at noen var gravide lenge etter at sterilisering og levert sæd-prøve uten svømmere var levert.

Han snakket nylig med en kamerat om saken, og kompisen ble superstresset. han hadde heller ikke fått beskjed om at han kunne være fruktbar et halvt år etter sterilisering. Han gjorde inngrepet på privat-klinikk, og der var de vel så effektive at de glemte å gi noe som helst informasjon om det (kompisen hadde gjort det på samme klinikk).

Skrevet

Eg er også ferdig med å få barn, men vil ikkje sterilisere meg. Det er ikkje berre fordi eg ikkje vil gjere inngrepet, det er også fordi eg ikkje vil lukke alle dører sjølv om eg er sikker. Kan ikkje sjå for meg at eg skal orke ein graviditet til, men den bitte lille usikkerheten er nok til at eg vil la vere.

Han er berre 30 år. Sjølv om det er fjernt å tenke på kan det jo skje at de går frå kvarandre og han møter ei dame utan barn. Då kan det vere han vil ombestemme seg. Då vi var på fertilitetsklinikken var der mange par som måtte ha prøverørsbefruktning fordi mannen steriliserte seg etter å ha fått dei barna han ville ha for deretter å ombestemme seg med ny partner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...