Gå til innhold

ÅNEI! Nå er jeg en av dem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det offisielt. Jeg er en av dem som blir GAL AV MANNEN!

Jeg er på jobbreise fortiden og har vært det en god stund. Og er enda en stund til jeg skal returnere hjem igjen. Har reist med dårlig følelse, men har fått bekrefta i hue og ræva at detta skulle mannen takle kjempe bra, med rutiner og hele pakka. Og akkurat det er litt viktig da vi har to diagnose barn. En med adhd og en med adhd og asberger. Forventer overhodet ikke at han skal gjøre akkurat som meg, og vi er to forskjellige mennesker som gjør ting på forskjellig måte, men altså litt struktur i hverdagen hadde vært ålreit. Skjønte kjapt at det skeia litt ut, men sa ingenting. Har tenkt at de ikke tar noe skade av det. Idag fikk jeg telefon fra skolen til yngstemann. Han har vært fryktelig trøtt, ukonsentrert og sint de siste dagene.. Jeg ringer mannen og forteller hva skolen har sagt, men han skjønte jo selvsagt ingenting. Guttene hadde lagt seg tidlig hver kveld. Men de hadde fått lov til å sove på våres rom. Han selv ligger på sofaen og ser fotball. På rommet våres er det tv og de har fått lov til å ta med playstation. Det er bare en ting. Jeg ser gjennom fingrene. Blir ikke sint, men sier det er veldig dumt, med tanke på søvn og skole. De to burde ikke dele rom i utgangspunktet og hvert fall ikke et rom med tv og playstation. Jeg forklarer mannen at de må sove på sine egne rom. Greit nok sier han. Han var ikke klar over at de var oppe hele natta. At han ikke har hørt dem skjønner ikke jeg...Men idag rant begeret over. Jeg veit jo det er mye mer enn det her som skeier ut, men altså nå nettopp fikk jeg melding fra eldste som spør hvor mange grader han skal steke pommes frites på. Jeg ringer mannen. At dem spiser pommes frites driter jeg i akkurat nå, dem skal da få kose seg, men vi lager ikke middag klokka tolv på natta?! Joda svarer han, de har vært på skoleavslutning så nå var det middagstid. Men i helvete. Den avslutninga varte jo ikke til nå! Jeg må bare komme meg hjem jeg...

Hva slags molbo til mann er det jeg er sammen med?! Er det mulig...Jeg er sikker på at guttene har hatt to supre uker, og prøver å fokusere på det, men hvorfor er noen menn så tette i pappen, det er det jeg ikke fatter. Her har skolen ringt og er bekymra men så går det altså ikke inn i den trange nøtta av et hankjønn. Nei nå skulle de kose seg med hamburger, pommes frites og fotballvm. Jeg sier bare god dag og god natt. Godt det er sjelden jeg reiser vekk (aldri, dette er første gang) og at jeg aldri kan flytte fra denne mannen og ha delt omsorg for barna :P 

Anonymous poster hash: 58189...cef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problemer med å forstå frustrasjonen din...

Jeg vil tro at gutten virkelig ikke var med på skolen når de faktisk ringer og sier fra om det! Mannen din burde vite bedre! Samme med full middag og fotball utover natta nå også...

Men for din egen del - prøv å heve deg over det. Snakk med mannen og gjør det klart at i skoleuka SKAL guttene legge seg til normal tid. Så får du håpe det skjer.

Hvis ikke, ikke grem deg for mye - og trøst deg med at fotball-VM bare er hvert fjerde år :P

Anonymous poster hash: 2166d...dfc
Skrevet

Merkelig at en far må forklares så opplagte ting....hallo.... kjenner jeg blir sint sjøl! Er han helt idiot eller??

Mulig han ikke er vant til å ta ansvar hjemme fordi du tar over? Ikke vant til å måtte tenke selv han der...

Anonymous poster hash: 8495e...042
Skrevet

Merkelig at en far må forklares så opplagte ting....hallo.... kjenner jeg blir sint sjøl! Er han helt idiot eller??

Mulig han ikke er vant til å ta ansvar hjemme fordi du tar over? Ikke vant til å måtte tenke selv han der...

Kan nok tenke jeg har gitt meg selv en bjørnetjeneste der ja. Jeg er vel kanskje i overkant opptatt av stabilitet og struktur for disse to gutta våre, men det er jo ikke sånn at gubben er totalt ukjent i område heller. Han har jo vært der han og, og vi er jo enig om rutiner og sånne ting ellers. Og helt a4 er jeg jo heller ikke. Hender jo vi skeier ut en gang iblant vi og. Men jeg er helt sjokkert jeg over hvor lite han faktisk bruker hue. Jeg tenkte meg nok at når gutta skulle styre skuta hjemme blei det litt ekstra kos og sånn, men han som voksen burde jo kunne oppføre seg som det og. Han er så svak for dem. Liker å se at dem koser seg. Han liker ikke konfrontasjoner, og som regel er det jeg som må gjøre meg upopulær med å sette grenser. Selv om vi i utgangspunktet er enig. Så nå er det gutteklubb i heimen på høyt nivå og når mor kommer hjem blir det andre boller. Sikkert det han tenker. Jeg blir sprø!

Anonymous poster hash: 58189...cef

Skrevet

Foreslår at du legger om litt når du kommer hjem. Altså, drar han mer aktivt inn i avgjørelser og gjennomføring. Han oppfører seg jo som om det er unntakstilstand, og det er det jo ingen grunn for vel?

Skrevet

Hjelpes, håpløse menn. Men kanskje litt din feil og, la han være mere med i avgjørelser og sånt, og informer han om rutiner.

Men at han lot ungene ligge på et rom med tv-spill og spille uten å sjekke, og middag kl 24. Ja det er helt blåst! Han vet lite om barn han. Uansett adhd eller ikke, og spesielt med adhd er det viktig med rutiner. Har adhd selv.

Anonymous poster hash: e1b60...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...