Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 http://www.nordlys.no/nyheter/article7426264.ecehar ikke ord, hjertet mitt blør! Jobber selv med funksjonshemmede, og blir både trist, sint og eitrende forbannet!!! Anonymous poster hash: c4315...347
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 http://www.nordlys.no/nyheter/article7426264.ece har ikke ord, hjertet mitt blør! Jobber selv med funksjonshemmede, og blir både trist, sint og eitrende forbannet!!! Anonymous poster hash: c4315...347 Men hvordan er det mulig at de kabinansatte sjenker de så fulle uten og stoppe det. Jeg lurer virkelig på hvordan den stakkars damen har hatt det på ferie, med 2 sånne pleiere med seg. Det er en skam at ingen meldte fra noen vei Anonymous poster hash: e763b...8ca
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Fetteren min er funksjonshemmet og drikker seg dritings hver helg. Han kunne ikke dratt på charter alene da han er fysisk og psykisk utviklingshemmet. Han burde blitt nektet alkohol da han ikke klarer å styre seg selv om han er nesten 30 år. Det er snakk om en flaske morgan på en halvtime her i gården altså, så ligger han og spyr og driter seg ut på byen... Jeg skjønner ikke hvordan de får lov? Selv om de er over 18, så er de jo ikke det i hodet.. Og jeg synes absolutt ikke at han burde få drikke. Ender vel med at han blir alkoholiker sånn som han drikker. Han bor i bolig og styrer det meste selv, til tross for at han absolutt ikke klarer å gjøre noe huslig, lage mat, vaske klær osv. Men gå ut og være blant andre som han ønsker DET får han lov til. Ser ikke logikken. Vet aldri hva funksjonshemmede finner på, de er jo også veldig seksuelle noen av dem. Skummelt i forhold til barn osv. Og ja, jeg har også jobbet med funksjonshemmede i mange år så vet hva jeg snakker om. Det at pleierne drikker er jo en ting, at de blir fulle er uakseptabelt. Jeg har drukket med fetteren min før jeg, og tatt han med på fest når jeg hadde ansvaret for han. Men jobben min var å sosialisere han, og han ville på fest. Da tok jeg han med, og vi hadde det moro. Men jeg stoppet han jo når han begynte å bli full.. Ærlig talt.. Anonymous poster hash: a82eb...0e3
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Fetteren min er funksjonshemmet og drikker seg dritings hver helg. Han kunne ikke dratt på charter alene da han er fysisk og psykisk utviklingshemmet. Han burde blitt nektet alkohol da han ikke klarer å styre seg selv om han er nesten 30 år. Det er snakk om en flaske morgan på en halvtime her i gården altså, så ligger han og spyr og driter seg ut på byen... Jeg skjønner ikke hvordan de får lov? Selv om de er over 18, så er de jo ikke det i hodet.. Og jeg synes absolutt ikke at han burde få drikke. Ender vel med at han blir alkoholiker sånn som han drikker. Han bor i bolig og styrer det meste selv, til tross for at han absolutt ikke klarer å gjøre noe huslig, lage mat, vaske klær osv. Men gå ut og være blant andre som han ønsker DET får han lov til. Ser ikke logikken. Vet aldri hva funksjonshemmede finner på, de er jo også veldig seksuelle noen av dem. Skummelt i forhold til barn osv. Og ja, jeg har også jobbet med funksjonshemmede i mange år så vet hva jeg snakker om. Det at pleierne drikker er jo en ting, at de blir fulle er uakseptabelt. Jeg har drukket med fetteren min før jeg, og tatt han med på fest når jeg hadde ansvaret for han. Men jobben min var å sosialisere han, og han ville på fest. Da tok jeg han med, og vi hadde det moro. Men jeg stoppet han jo når han begynte å bli full.. Ærlig talt.. Anonymous poster hash: a82eb...0e3 Med en slik holdning er det jammen godt ikke du jobber med dette enda....
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Fetteren min er funksjonshemmet og drikker seg dritings hver helg. Han kunne ikke dratt på charter alene da han er fysisk og psykisk utviklingshemmet. Han burde blitt nektet alkohol da han ikke klarer å styre seg selv om han er nesten 30 år. Det er snakk om en flaske morgan på en halvtime her i gården altså, så ligger han og spyr og driter seg ut på byen... Jeg skjønner ikke hvordan de får lov? Selv om de er over 18, så er de jo ikke det i hodet.. Og jeg synes absolutt ikke at han burde få drikke. Ender vel med at han blir alkoholiker sånn som han drikker. Han bor i bolig og styrer det meste selv, til tross for at han absolutt ikke klarer å gjøre noe huslig, lage mat, vaske klær osv. Men gå ut og være blant andre som han ønsker DET får han lov til. Ser ikke logikken. Vet aldri hva funksjonshemmede finner på, de er jo også veldig seksuelle noen av dem. Skummelt i forhold til barn osv. Og ja, jeg har også jobbet med funksjonshemmede i mange år så vet hva jeg snakker om. Det at pleierne drikker er jo en ting, at de blir fulle er uakseptabelt. Jeg har drukket med fetteren min før jeg, og tatt han med på fest når jeg hadde ansvaret for han. Men jobben min var å sosialisere han, og han ville på fest. Da tok jeg han med, og vi hadde det moro. Men jeg stoppet han jo når han begynte å bli full.. Ærlig talt.. Anonymous poster hash: a82eb...0e3 Med en slik holdning er det jammen godt ikke du jobber med dette enda.... Slik holdning?? Mener du at han bør få fortsette å drikke?? Anonymous poster hash: a7c65...d6b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Fetteren min er funksjonshemmet og drikker seg dritings hver helg. Han kunne ikke dratt på charter alene da han er fysisk og psykisk utviklingshemmet. Han burde blitt nektet alkohol da han ikke klarer å styre seg selv om han er nesten 30 år. Det er snakk om en flaske morgan på en halvtime her i gården altså, så ligger han og spyr og driter seg ut på byen... Jeg skjønner ikke hvordan de får lov? Selv om de er over 18, så er de jo ikke det i hodet.. Og jeg synes absolutt ikke at han burde få drikke. Ender vel med at han blir alkoholiker sånn som han drikker. Han bor i bolig og styrer det meste selv, til tross for at han absolutt ikke klarer å gjøre noe huslig, lage mat, vaske klær osv. Men gå ut og være blant andre som han ønsker DET får han lov til. Ser ikke logikken. Vet aldri hva funksjonshemmede finner på, de er jo også veldig seksuelle noen av dem. Skummelt i forhold til barn osv. Og ja, jeg har også jobbet med funksjonshemmede i mange år så vet hva jeg snakker om. Det at pleierne drikker er jo en ting, at de blir fulle er uakseptabelt. Jeg har drukket med fetteren min før jeg, og tatt han med på fest når jeg hadde ansvaret for han. Men jobben min var å sosialisere han, og han ville på fest. Da tok jeg han med, og vi hadde det moro. Men jeg stoppet han jo når han begynte å bli full.. Ærlig talt.. Anonymous poster hash: a82eb...0e3 Med en slik holdning er det jammen godt ikke du jobber med dette enda....Slik holdning?? Mener du at han bør få fortsette å drikke?? Anonymous poster hash: a7c65...d6b Det eneste jeg reagerer på her, er at du tok han med på fest. Ellers skjønner jeg veldig godt hva du mener! Jeg jobber også med fysisknog psykisk funksjonshemmede, både barn og ungdom. Og vi har også ved flere anledninger hatt samtaler med forledre lår det kommer til blandt annet sterelisering av ungdommene. Det er ikke lov under tvang, men det er lov å forklare det på en måte hvor ungdommene går nedpå dette selv. Når det kommer til drikking, er jeg helt ening med deg! Det er nesten slik at man skulle vist både leg og et annet form for kort hvor det er godkjent at man drikker! Mennesker som f. Eks gravide og utviklingshemmede (ikke alle selvsagt, det må sees an på diagnosen) ville IKKE fått et slikt kort. Det høres kanskje brutalt ut, men dette er jo rett og slett for å verne vedkommende. De har ikke samme innsikt som en annen på sin alder. Det blir som p sende en 10 åring på grisefylla. Anonymous poster hash: 1a765...c64
☆☆☆ Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 No er det ikkje ei intelligent avgjerd å bli full uansett kognitivt funksjonsnivå. Kvifor forventar de meir fornuft av utviklingshemma enn av andre? Det blir for dumt. Men gode venner stoppar folk som drikk ei heilflaske på ein halvtime, utviklingshemma eller ei. Og alle med opptil fleire fungerande hjerneceller held seg edru på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå