Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 lang historie kort: har vært fram og tilbake hos leger i ca 1 år nå for de trodde jeg hadde noe med lungene på grunn av en bilyd. var hos lungespesialist å tok diverse prøver og 3D-mølle test. Fant ut at jeg tar opp lite surstoff og at det var en bilyd på hjertet. for noen uker siden var jeg på ul hos hjertespesialist. Fikk beskjed om at jeg har dårlig pumpeevne, 40-45%. på min alder (24 år) var det normalt om den lå på 85% og opp. Hjertespesialisten visste ikke hva det kunne være så skal i kontrastbasert mr og på kontroll hos poliklinikken. Har googlet men eneste som kommer opp er hjertesvikt og angina pectoris. skulle tro hertespesialisten visste om det var det. så mitt spørsmål da er om noen her har det, å hva som er grunnen til at dere eventuelt har det ? symptomene jeg har er tungpust/åndenød (?) mest i hvile og under aktivitet, svimmelhet, tretthet og slapphet, kraftig hjertebank og ekstraslag, både i hvile og aktivitet. vet det ikke er rette plassen å spørre. er ikke redd for at det skal være noe galt, det tar jeg som det kommer. Bare lei av å vente på undersøkelser Anonymous poster hash: 122c7...0f6 Anonymous poster hash: 122c7...0f6
Kvitrebekk Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Hei! Leit å høre at du har fått en slik beskjed. Jeg har selv pumpefunksjon på ca 49 % uten medisiner. Med medisiner blir den noe høyere. Jeg kjenner godt igjen hvordan du føler deg! Det viktigste nå er at du får den hjelpen du trenger fra helsevesenet. At de finner ut hva som er årsaken og behandler det. Det finnes flere typer av de ulike hjertemedisinene. Noen tåler de i ulik grad. Så dersom du starter på medisiner så vær klar over at det finnes alternativer om du ikke skulle tåle det så godt. Det har vært en erfaring som har tatt tid og kostet mye for min del så vil i hvert fall at du skal vite det. Medisinene har ofte god effekt på pumpefunksjon 85% er en VELDIG god pumpefunksjon og mange er ikke der. Alt over 50-55% anses å være normalt. Jeg håper du får den hjelpen du trenger og send meg gjerne en om om du ønsker det. Husker jeg følte meg veldig usikker og alene. Dessuten er det en del gammel informasjon ute på nettet som ikke lenger er sant. Spes i forhold til prognoser. Noe av det er skummel lesing. Men dom sagt, ikke lenger realiteten! Dette ble langt og skrevet fra mobil så du får ha overbærenhet med innlegget mitt:) Måtte bare svare deg
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Tusen takk for svar og informasjon ja det er utrolig mye forskjellig som står på internett. er glad jeg ikke har helseangst! Har fått null hjelp helt til jeg valgte å dra til et annet sykehus og endelig ble tatt alvorlig. Så bare det at jeg nå får hjelp er godt medisin er vel i tablettform ? håper nesten jeg slipper det da, for har så lett for å glemme å ta det. hva er årsaken til at du har det ? sender deg gjerne PM beklager kort svar, er dårlig på det.. HI Anonymous poster hash: 122c7...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå