Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Ungen min starter i bhg til høsten. Hva trenger hun? Fleece? Hvor mye? Ull? Hvor mye? Har et regnsett, en tynn ulldrakt og en tykk ulldrakt.. Men må hun ha sydvest? Votter? Luer? Oppstart august... Anonymous poster hash: f8ae5...b85
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Vanlige klær til de forskjellige årstidene i Norge. Anonymous poster hash: e7694...fa4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Hun må ha samme type klær som hun har hjemme. To skift i byttekorgen og innesko hvis bhg ønsker det. Og selvsagt trenger hun etterhvert lue, votter, ull og fleece. Hun trenger også støvler, regnklær, høstdress og etterhvert vinterdress. Anonymous poster hash: 98d36...d5d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Dere får vel en oversikt fra bhg? Det gjør vi Anonymous poster hash: c523c...393
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 I august trenger man vanligvis verken ull eller fleece, men et skift av vanlige klær, regntøy, støvler, gjerne et skift shorts og tskjorte. Anonymous poster hash: da21f...836
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Det hjalp jo, TAKK Jeg aner ikke hva de har på seg. Jeg har aldri på mg ulldress, fleecedress, luer osv. Aner ikke hva de bruker under regntøy. Hva slags dresser de må ha. Hva slags luer de må ha. Kjøper ikke til vi ter, til sensommer/høst. Anonymous poster hash: f8ae5...b85
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Dere får vel en oversikt fra bhg? Det gjør viAnonymous poster hash: c523c...393 Ja, men det hjelper lite, er mest innetøy. Og regntøy. Står ikke hva/om de skal ha noe under regntøyet f.eks. Anonymous poster hash: f8ae5...b85
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Hva de har under regntøyet avhenger jo helt av hvor kaldt det er. Anonymous poster hash: e7694...fa4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Hun trenger regntøy, inkl. støvler, regnvotter. Sydvest eller hette - opp til deg.. tynn høstlue.. fleece, ull, .. mange har høstdress også.. og ellers endel hverdagsskift.. myke bukser, tynn og tykk genser, sokker, ullundertøy.. når det blir kaldere fyller du på med varmere tøy, vinterdress, cherrox, vintersko, hals, inner- og ytterull .. gjerne to par votter, tykk lue osv.. Du ser nok fort hva barnet trenger eller så spør du i nhg:-) Anonymous poster hash: 5a2d9...9dc
lykkeliiten Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 De fleste kler dem som de gjør hjemme, viktig med godt med skift i tilfelle de skulle søle på seg , ha ett uhell , etc. I barnehagen der jeg jobbet i flere år skrev vi i månedsbrevene å tipset om at nå trenge vi f.eks fleece etc , det er mange foreldre som er usikre og det går ofte litt fort på morgenen, så de glemmer å ta med tøy etter vær og årstid. Da sier mange at det er så kjekt når vi har påminnelser i månedsplanen
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Tenk litt etter hvs dere bruker hjemme og hvor aktive dere er hjemme. Er dere aktive hjemme, dermed mye ute i forskjellig vær ville jeg vurdert om jeg skulle ha ett sett regntøy i barnehagen og ett hjemme. Vi hadde alltid bobbelt opp av regntøy, gummistøvler, vinterdresser osv siden ungene er mye ute hjemme og fort å glemme ting hjemme eller i barnehagen. Ting blir også vått, så har du bare ett sett kan det sette litt begrensninger. Du må ikke kjøpe det dyrest, evt kjøp ett billig til å ha hjemme. Så kan du heller ta med fra barnehagen om det er spesielle ting dere skal og du bør ha det dyrere. Mitt råd er å se ann etterhvert hva du trenger og føler du trenger. Hos oss krevde de to sett skiftetøy i kurven, regntøy/gummistøvler alltid var i barnehagen. Vinterdress og passelig tøy etter årstider. Mine to barn har ikke hatt ull i barnehagen, de kan ikke bruke det men aldri vært ett behov for det heller. Kjøpt uteklær som de ikke må ha lag på lag underr for å holde seg varme. De beste vinterdressene de har hatt kostet 99kr på obs. Ble hamstret i mange str da jeg fant ut hvor god den var, så må ikke ruinere seg, men finne klær som passer barnet. Sydvest har ungene aldri brukt, kjøpte til første når hun begynte i barnehagen siden alle mente jeg måtte, men den ble aldri brukt der, regnvotter ble brukt så det er lurt. Anonymous poster hash: 7bb42...5fd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 I august trenger du først og fremst vanlige klær til inne og utebruk. På beina bør du ha sko, støvler, innesko/tøfler, kanskje er det fortsatt vær til sandaler. Regntøy er nødvendig. Senere på høsten er det lurt med en parkdress/høstdress. Ull og fleece bruker du jo først når det blir kaldere ute. Når kulda kommer er det lurt å ha en del ullstilongser/ullbodyer. Samt en dress i ull eller fleece til å ha utenpå ullundertøyet. Og til vinteren må du ha vinterdress. Lurt med både vinterstøvler og cherrox til vinteren. Tynne luer til høsten. Tykke luer til vinteren. Tynne votter og regnvotter til høsten, polvotter til vinteren. Barnehagesekk, drikkeflaske (som barnet klarer å drikke av), matboks Du trenger ikke ha alt dette i august, handle etterhvert som du ser hva du trenger. Er ikke noe hokus pokus dette. Anonymous poster hash: 088e6...bb0
Appelsinpiken Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Dersom ungen ikke går kan de være lurt med en tynn dress å krabbe rundt i ute. Jeg kjøpte en billig og brukt reimadress. Når de er små bruker vi ikke regndress i dr hele tatt, men en teknisk dress med vannsøyle på minst 8000. Feks softshelldressen til nameit eller reimatec. Og så har vi både tynn og tykk lue liggende i hylla. Et par støvler står fast i barnehagen, og så har hun joggesko som hun bruker til og fra også. To par skift i byttekorga, et til varme dager og et til kaldere dager. Så har hun ullfrottedress til å ha under den tynne utedressen om det skulle være kaldt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 De sa at selvom barna ikke går, setter de dem i sølepytter så de kan leke og setter dem i sandkasser osv så måtte visst ha regndress. Men den er kjøpt, så ikke noe problem Takk for tipsene. Jeg har ikke så god råd, så derfor ser jeg etter tilbud,og ser jeg en vinterdress som er på salg nå,vil jeg gjerne kjøpe den nå isteden for år betale full pris senere, mot vinteren. Så prøver å få en oversikt over hva jeg trenger og kjøpe etterhvert som ting er på salg. Anonymous poster hash: f8ae5...b85
**venter** Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Søk på finn.no etter vinterdress om du vil spare litt penger. Er svært lite de sliter på dressene når de er så små, og du får de til en svært billig penge.
Appelsinpiken Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 Kjøp brukt, eller følg med på tilbud på feks barnihagen.no og petterpia.com. Ville kjøpt vinterdress med vannsøyle på minst 8000.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Ok men problemet mitt er nå størrelsen, må nok vente til utpå høsten med å kjøpe dress, aner ikke hvilken størrelse jeg må ha til vinteren, nemlig.. Bruker 86/92 nå (alt ettersom hvilket merke klærne er), ungen er 81 cm og ett år gammelt ca. Anonymous poster hash: f8ae5...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå