Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Skal til London med datteren min på 13 om noen uker. Vi flyr til gatwick og skal bo nært Oxford street. Hun er opptatt av Harry Potter, så vi skal dit en dag. Ellers blir det shopping og å være turister. Ville dere satset på taxi eller kollektivtrafikk? Er først og fremst tur-retur flyplassen og veien til det Harry Potter-området vi trenger transport. Anonymous poster hash: 93d1d...66d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Vi bruker alltid kollektivtrafikk i utlandet. Det er ikke såååå vanskelig å skjønne seg på, spesielt ikke når alt faktisk er på engelsk. Undergrunnssystemet i London er jo gammelt og innarbeidet, jeg vil tro det er greit å komme seg fram via den. Tenk på hvor mange tusen som bruker den hver dag! Personlig foretrekker jeg buss for da får man sett mye av byen:) Uansett, når dere vet om disse utfluktene dere skal på så ville jeg sjekka opp transporten før jeg dro. F.eks sjekka reisetid og stasjonene dit dere skal. Veldig greit å ha det skrevet ned et sted og ha det planlagt før man reiser i stede for å stå der og knote når dagen kommer. Anonymous poster hash: b6043...6b8
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Anbefaler å kjøpe Oyster-card, det bruker du som betaling på buss og t-bane. Kjempeenkelt. Du setter inn ett beløp på forhånd, og kan fylle på kortet i automater etter hvert som du trenger mer kjøretid. Du får igjen pengene du har til overs på kortet når du leverer det inn igjen. Gatwick express er forholdsvis dyrt tog, men det tar deg raskt inn til Victoria Station, derfra kjører du bane eller buss. På Victoria er det en kollektivtrafikk-informasjonskiosk der du også får kjøpt billetter til severdigheter til en litt redusert pris (og du får snike i køen...). Kjempegod service. God tur - kos dere Anonymous poster hash: 2ab52...190
Følelsesvims Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Banen er genial, har aldri brukt buss i London. Superenkelt!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har vært i London flere ganger, er kjempefan av undergrunnsbanen!! Enkelt, kjapt og greit. Gå inn på ticketservice, der får du kjøpt billetter på forhånd, så slipper du å styre med det når du kommer frem. Fra Gatwick må dere ta tog eller buss til byen, tog er veldig greit. Du får kjøpt billetter på Ticketservice der også. Hvor det Harry Potter-greiene er, vet jeg ikke....? Anonymous poster hash: 8ceb0...c36
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Takk for gode tips. Harry Potter greiene ligger i Watford, nordvest for sentrum. Anonymous poster hash: 93d1d...66d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Hvilket Harry Potter greier skal dere på? Kings cross station? Mye er vel filmet i scotland og noe i nord England om jeg ikke tar feil. Anonymous poster hash: d8a94...ee0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Hvilket Harry Potter greier skal dere på? Kings cross station? Mye er vel filmet i scotland og noe i nord England om jeg ikke tar feil.Anonymous poster hash: d8a94...ee0 Hit http://www.wbstudiotour.co.uk Anonymous poster hash: 93d1d...66d
Mrs. Kaizer Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Til og med jeg klarte å finne frem med undergrunnsbanen i London! Da tror jeg det er noe de fleste kan klare;-)
Gjest cd0da Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Veldig enkelt med undergrunnen og buss i London, kjekt med drosje også. Vi gikk veldig mye. Slitsomt, men absolutt verdt det ettersom vi fikk sett så mye rart
Følelsesvims Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Vi tok forresten drosje hjem ei natt undergrunnen streiket, og det var en opplevelse det og Får sett mye av byen, mange av sjåførene er pratesyke, og de kjører...interessant
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Hvilket Harry Potter greier skal dere på? Kings cross station? Mye er vel filmet i scotland og noe i nord England om jeg ikke tar feil.Anonymous poster hash: d8a94...ee0 Hit http://www.wbstudiotour.co.uk Anonymous poster hash: 93d1d...66d De harry Potter-greiene har sånne egne busser som dere kan kjøpe billetter til på forhånd. Vi gjorde det. Alt var veldig greit lagt opp. Anonymous poster hash: 95eef...061
Bonna Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Jeg bruker mye undergrunnsbanen og busser når jeg er i London. Det er en fantastisk fin måte å bli kjent med byen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå