Gå til innhold

Ang. fysisk aktivitet og barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av innlegget om søsterensom syns synd på førsteklassingen.

Er det for mye for en 10-åring å sykle på fotballtrening 12 km tur/retur? Veien til trenonga er kun nedoverbakke. Trenger ikke tråkke. Men, opp igjen er det til gjengjeld bare oppoverbakke da. Noe flatere innimellom.

Anonymous poster hash: 76f64...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på tiåringen det. Jeg syklet tilsvarende hver dag i sommerferiene da jeg var barn for bading og en is. Om veiene er trygge ville jeg latt ham prøve.

Skrevet

Du kunne ev. møtt ham på halvveien hjem? 

Anonymous poster hash: 77a28...53b
Skrevet

Synrs ikkje det er langt ein gong i blant, men å skulle sykle denne distansen eit par gongar i veka, medan han sansynligvis opplever ups and downs i motivasjonen til å trene i løpet av sesongen, er litt i overkant.

Skrevet

Er vel helt greit, men kommer an på om veien er trygg, eventuelt trafikk. Det er vel et større spørsmål enn distansen?

Datteren min er ti, og har i dag syklet omtrentlig denne distansen på eget intiativ fordi det gikk raskere enn å gå ned til skolebussen og bruke tid på bussturen, samt at hun skulle på avslutning på kornett - og da var det jo kjappere å sykle med venninnene enn å gå. De var forsåvidt flere, greit med flere mtp trafikk etc.

Det er helt normal aktivitet i vår familie, ser ikke noen god grunn til å kjøre til alt mulig.

Men så tar jeg det som en bonus om jeg kan sykle eller gå til jobb kontra å kjøre selv også, som er mila tur/retur. Det kommer jo også i tillegg til vanlig trening selvsagt - og annen gåing her og der. Føler meg som en sekk poteter om jeg kjører til alt mulig. Føler meg mer fri når jeg går og sykler.

Skrevet

Er det gutten selv som ønsker å sykle? Vi er  en familie som syler mye. Jeg synes likevel dette var i overkant, særlig med tanke på at det er fotball trening han skal på. Turen hjem med bare oppoverbakker er jeg redd vil føles tung dersom han i tillegg tar seg ut på trening.

Anonymous poster hash: 4d8ae...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...