Gå til innhold

Gravid med pcos OG hormonspiral?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe veldig veldig veldig usannsynlig mirakuløst virker å ha skjedd..

Jeg har pcos, og nedsatt fruktbarhet. I tillegg har jeg hormonspiral. Likevel kan det virke som om jeg er gravid?

Sex to dager før eggløsning, eggløsning 3 juni, festeblødning en uke før forventet mens, ømme bryster rett før blødningen, mye hodepine og i morgen skal egentlig mensen komme.

Jeg må innrømme at jeg er forferdelig spent og nervøs!

Tenk om den ikke kommer  :laugh:

Men tenk om den gjør det?  :huh:

Det skal ikke gå an. Den mest vitenskapelige delen av meg sier "Det er fysisk umulig, legg bort alt håp!"

Mens den troende, håpefulle delen av meg sier "Det er aldri for sent å tro på mirakler!!"

Dette kan da ikke være mulig?

Men hva annet kan det være?

Og er det mulig å ha ømme bryster rett før en festeblødning? Et par dager før?

Anonymous poster hash: 474ce...7a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du spiral dersom du ønsker å bli gravid?

Anonymous poster hash: ccb28...aa7
Skrevet

Hvorfor har du spiral dersom du ønsker å bli gravid?

Anonymous poster hash: ccb28...aa7

Var det vesentlig for deg? :P

Jeg har spiral fordi jeg IKKE hadde tenkt å bli gravid nå. Det er vel det prevensjon brukes til?

Men mirakelet er likevel stort, og ønsket :)

HI

Skrevet

Men det virker som om du har god kontroll på eggeløsningsdagene, festeblødning og alt mulig

Anonymous poster hash: c8770...e2c
Skrevet

Men det virker som om du har god kontroll på eggeløsningsdagene, festeblødning og alt mulig

Ja? Og?

Har man ikke lov å kjenne sin egen kropp, fordi man ikke prøver å bli gravid?

Med pcos, så har jeg aldri vært regelmessig på noe nivå. De siste få mnd har jeg ENDELIG blitt det. Faste datoer både til menstruasjon og eggsløsning. For meg, var det stort :) Og ja, nå holder jeg kontroll på hva som kommer når, slik at jeg kan holde øyet med syndromet og se hvordan jeg ligger an.

Er det noen som kan ønske å faktisk svare på hva jeg spør om?

HI

Skrevet

Ja? Og?

Har man ikke lov å kjenne sin egen kropp, fordi man ikke prøver å bli gravid?

Med pcos, så har jeg aldri vært regelmessig på noe nivå. De siste få mnd har jeg ENDELIG blitt det. Faste datoer både til menstruasjon og eggsløsning. For meg, var det stort :) Og ja, nå holder jeg kontroll på hva som kommer når, slik at jeg kan holde øyet med syndromet og se hvordan jeg ligger an.

Er det noen som kan ønske å faktisk svare på hva jeg spør om?

HI

Ok :-) jeg ble gravid tross spiral da. Lykke til uansett

Skrevet

Jeg har pcos og ble gravid på ppiller med førstemann :-)

Andre gang jeg ble gravid (etter ett år med prøving) fikk jeg ømme pupper ti dager etter befruktning. Var slik jeg oppdaget graviditeten.

Anonymous poster hash: 68f13...39f

Skrevet

Har man eggløsning når man har hormonspiral??

Anonymous poster hash: 0a3fe...ab9
Skrevet

Jeg har pcos og ble gravid på ppiller med førstemann :-)

Andre gang jeg ble gravid (etter ett år med prøving) fikk jeg ømme pupper ti dager etter befruktning. Var slik jeg oppdaget graviditeten.

Anonymous poster hash: 68f13...39f

Hei, takk for svar :)

For min del ble det da ømme bryster 7 dager etter befruktning. Men er det i det hele tatt mulig å kjenne det så tidlig? Det varte kun i 2 dager.

Virkelig spent og litt nervøs for om mensen kommer i morgen, merker jeg.

Skrevet

Har man eggløsning når man har hormonspiral??

Anonymous poster hash: 0a3fe...ab9

Noen har det :) Man hører jo om kvinner som blir gravide på spiralen, så det må jo ha kommet et egg på et tidspunkt ;)

HI

Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen med en steril mann. Så noen ganger skjer det mirakler.

Anonymous poster hash: dd539...c5d
Skrevet

Oppdatering? :D

Anonymous poster hash: d71ab...d0d
Skrevet

Så lenge man har hatt sex så kan man bli gravid så lenge ingen av de to er steril. All prevensjon kan svikte og pcos trenger ikke å være en hindring, vet at det kan være vanskelig å bli gravid med den diagnosen.

Du må oppdatere oss da når du har tisset på pinnen :)

Anonymous poster hash: 58c66...bc2

Skrevet

Eh.. Jeg skjønner ikke helt. Ømme pupper før mensen er jo vanlig. sørlig fra 7 dager før og frem til mens. og med hormonspiral er det enda vanligere.. Kan ha ømme pupper hele syklusen. Jeg ble gravid med hormonspiral.Men den lå ikke riktig. Høres usannsynlig ut.

Skrevet

(Hovedgrunnen til at jeg ikke skjønner greia her er fordi du har jo ikke eggløsning når du har hormonspiral...)

Skrevet

Dette var et merkelig innlegg..

Uansett, jeg har blitt veldig lett gravid… for lett igrunn.

Men, har hatt hormonspiral i 4 år. Mye sex og ingen graviditet… Skeptisk til at det er veldig sannsynlig altså..

Har aldri hørt om noen som har blitt gravide på den, og da skal den vel ligge feil om det skulle skje. Vet derimot om flere som har blitt gravide med vanlig spiral, men det blir jo en helt annen sak..

Anyways… Anbefaler deg å ta ut spiralen om du ønsker barn like mye som det virker som du gjør..

Anonymous poster hash: d1668...80d
Skrevet

Alt går an! Ei eg kjenner som ikkje kunne få fleire etter nr 1. Så kunne ho ikkje få fleire etter nr 2. Også kom nr 3 på p-pilla til og med :)

Skrevet

(Hovedgrunnen til at jeg ikke skjønner greia her er fordi du har jo ikke eggløsning når du har hormonspiral...)

Hehe, du trenger ikke å forstå det. Jeg forstår det knapt selv.

Men jo, man kan ha eggløsning selv om man har hormonspiral.

HI

Skrevet

Vel, her har jeg våknet og ingen mensen er kommet. Så det blir spennende og se om den kommer eller ei iløpet av dagen! :)

Men hva er problemet med innlegget mitt, siden hovedsaklig virker folk meget kritisk og negativ? Ikke minst, litt unødvendige kommentarer innimellom.

Ja ømme pupper er kanskje vanlig for deg, Snabeltann. Men hos meg, er det ikke det. 

Derfor reagerte jeg, når det kom ømme bryster plutselig :)

Og du? Du sier at det er usannsynlig, fordi man ikke har eggløsning når man har hormonspiral.

Men, du sier jo selv at du er blitt gravid på hormonspiralen? Det må jo gjerne et egg med i bakverket? ;)

Til deg som sier "Anbefaler deg å fjerne spiralen hvis du vil så gjerne ha barn..."

Altså. Jeg er ganske voksen og oppegående, og jeg er selvfølgelig klar over at prevensjon er der for å HINDRE graviditet. Men nå var ikke en graviditet med i min foreløpige plan, og derfor har jeg heller ikke tatt den ut. Jeg klarer å tenke så langt ;)

Jeg gleder meg over tanken at kanskje det er en spire! Og om det ikke er det, så gleder jeg meg over tanken på at kanskje det kommer en senere, når tiden er mer riktig :)

Men om jeg er gravid nå, så er naturligvis barnet elsket og ønsket, på lik linje som et planlagt barn?

HI

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Så ta en test da vettu.

Skrevet

Hvor lenge har du hatt hormonspiralen? Når jeg hadde prevensjonsring så fikk jeg gradvis mer pms-plager, kan være noe sånt. Men som jeg har sagt før så kan man bli gravid uansett bare man har hatt sex.

Skrevet

Man skal ikke ha det men all prevensjon kan svikte, selv blitt gravid 2 ganger mens jeg gikk på p-pilen.

Skrevet

Enig i at du har fått en del rare svar her, men hvorfor tar du ikke bare en test? Vet av erfaring at hvis man først begynner å legge merke til tegn på graviditet, så finner man. Og da kan gjerne mensen bli forsinket.

Skrevet

Det er flere som har pcos som blir lettere gravid på prevensjon enn uten. Dette fordi kroppen får mer kvinnelige hormoner tilført.

Så helt klart mulig å bli gravid på spiral :) Ta en test å finn ut :)

Skrevet

Ta en test du. Det er mye sikrere enn svar du får her inne;)

Anonymous poster hash: 1bd6a...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...