Gå til innhold

Jobb i morgen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk denne uka. 

Har ikke fler egenmeldingsdager etter en vinter/vår med vanvittig med sykdom på hele familien (tror det er tomt hos både meg og mannen + sykt barn dagene mine :o )

Jeg ringte legen på tirsdag for å få sykmelding da jeg ikke hadde mulighet til å komme meg på jobb og lå rett ut med sykdom.

Jeg er like dårlig idag som på tirsdag, men fikk ikke time hos legen før i morgen og fikk beskjed om at sykmeldingen blir tilbakedatert.

Så da skal jeg til legen i morgen formiddag. Hadde dere sett an eller vil legen da sykmelde tilogmed i morgen? Jeg har kun vært sykmeldt en gang for 3 år siden og da var det noe helt annet så jeg aner ikke hvordan det her fungerer igrunn (heldigvis :P )

Anonymous poster hash: 83674...e58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fatter ikke helt hva du lurer på... Hvordan han sykemelder deg kommer vel an på hva du ber om? Altså for de dagene du er hjemme. 

Anonymous poster hash: ab75b...5d8
Skrevet

Han kan sykmelde deg fra den dagen du tok kontakt med legen. det er ikke din feil at legen var fullbokket og ikke kunne ta deg inn til time. Han kan ifølge regelverket ikke sykmelde deg for dagene før du tok kontakt.

Om han vil sykmelde deg for i morgen kan jo ingen her svare på. Det kommer helt an på almenntilstanden din.

Anonymous poster hash: eb3df...2e2
Skrevet

Er du syk i morgen også, så kan du jo ikke gå på jobb. Legen er forhåpentligvis enig og sykemelder deg de dager du sier du har vært syk, også evnt i morgen.

Skrevet

Takk for svar. 

Nei, tok kontakt med dem på tirsdag som var første fraværsdagen. Får se an i morgen om jeg kan dra på jobb. Blir flaut å ringe igjen i morgen om jeg fortsatt er dårlig. Har heldigvis helgen på meg til å bli bra igjen. Helseskretæren mente det mest sannsynlig var influensa jeg hadde fått så er sikkert derfor jeg ikke har blitt bedre siden tirsdag

Anonymous poster hash: 83674...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...