Gå til innhold

Skeptisk til bf sin nye dame..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf her er en ok fyr med en del problemer. Han er en flink far som ungene er glad i. Men! Han røyker hasj daglig og kan ha perioder med mye depresjon.

bf har nå ungene annenhver helg noe jeg har vært skeptisk til. Men ungene elsker å være hos han, så jeg lar dem dra dit så lenge de uttrykker ønske om det.

Nå er i midlertid situasjonen blitt en annen da bf har fått seg ny dame. Denne damen er som bf, men i tillegg driver hun med selvskading! Etter det jeg har forstått er hun et tidligere incest offer og sliter med senvirkninger av dette..

Bf og kjæresten bor ikke sammen enda. Men tror ikke det kommer til å gå lang tid før det skjer..

kjenner jeg er ekstremt skeptisk til at ungene skal omgås to psykisk syke voksne som i tillegg ruser seg hver dag/kveld..

Hvordan skal jeg håndtere dette dersom de faktisk flytter sammen?

Er redd for både å ta faren fra barna og å la de være et sted som er skadelig for dem på sikt..

Anonymous poster hash: 7c98a...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt BV for hjelp..! Du kan da virkelig ikke sende ungene dine til 2 stk som driver med rus når barna er der!

Anonymous poster hash: 20ccc...f98
Skrevet

Det er uansvarlig av deg å sende ungene til folk du vet ruser seg. Hva hvis de er så dopa og ikke reagerer f.eks. på brannalarmen? Dette er sikkert å overdrive, men likevel... Uansett hvor flink en person er med barna så er h*n ikke i stand til å ta seg av dem i narkorus!

Anonymous poster hash: 756d6...0a3
Skrevet

Kontakt BV asap!!!!!

Anonymous poster hash: 869a8...fbe
Skrevet

Du kontakter bv! Da blir han nødt til å levere jevnlig urinprøve om han skal ha barna på samvær! Det er bra dem liker å være med pappa og det er veldig bra du ikke prøver å motarbeide samvær, men barna skal være trygg når de er hos far! Han skal kunne reagere om brannalarm går eller få barna til legevakt om det blir nødvendig! Du har også ett ansvar for å gi beskjed til rette instanser når du vet at dette pågår!

Anonymous poster hash: 6ee37...f18

Skrevet

Ikke sikkert barnevernet tar det så seriøst med "litt hasj". En venninne av meg røyker hasj daglig (alenemor). Hun har jevnlig kontakt med barnevernet, men det har ingen konsekvenser egentlig. 

Anonymous poster hash: bc3d9...6b3
Skrevet

Jeg er mer sjokkert over at du mener selvskading er mer alvorlig enn narkotika. 

Anonymous poster hash: ac9d9...91e
Gjest Antarctica
Skrevet

Syns vel ikke de skal besøke en person som ruser seg, like lite som to...

Skrevet

Jeg hadde ALDRI sendt ungen min til noen som ruset seg, er du helt sprø? Og to stykker som sliter.. nei takk. 

Hadde krevd rene urinprøver før han fikk ha dem, det er virkelig ikke for mye forlangt.

Anonymous poster hash: 5472e...e8d
Skrevet

Men i alle dager? Jeg hadde aldri sendt ungen min til en som ruser seg daglig.

Og til seg med venninna, meld fra! Det er da ikke forsvarlig! Ring politiet hvis du vet hun har røyka og har barn(a).

Skrevet

Hvorfor sender du barna dit  ?? =/

Skrevet

Jeg vet jo at dere har rett.. Jeg oppfatter han ikke som ruset når han har røyka selv om jeg vet det ikke er bra..

det er så vanskelig å nekte barna å reise til faren når de lengter og gråter etter han.. de er alle barneskoleelever..

Føler nesten det er som å velge mellom pest og kolera det her.. Ungene og bf kommer jo til å hate meg om jeg nekter han samvær..

Anonymous poster hash: 7c98a...25b

Skrevet

Dette gjør du:

Snakk med faren og si at han må komme seg til fastlegen i morgen og inngå avtale om rustesting! Dette må han gjøre jevnlig og uanmeldt. Så lenge han går med på dette og han løser fastlegen fra taushetsplikten slik at fastlegen forplikter seg til å varsle deg umiddelbart ved en positiv test, kan han fortsette å treffe barna.

Nekter han å få med på dette, sier du at du vil kontakte barnevernet. Og du må gjøre det! Barn skal ikke under noen omstendighet omgås rusede personer. Det er mulig du syns dette er et vanskelig valg, men som mor er det faktisk din plikt å ta vanskelige valg for barnas beste!

Lykke til.

Anonymous poster hash: 88a48...159

Skrevet

Og til seg med venninna, meld fra! Det er da ikke forsvarlig! Ring politiet hvis du vet hun har røyka og har barn(a).

Barnevernet er allerede innblandet i den saken. Bør jeg melde politiet også altså?

Skrevet

Hva venninna de sier betyr da for pokker ingen ting.

Her mistet min venninne barna på dagen pga hasj røyking. Far viste dette og fikk ikke se barns pga han holdt dette skjult.

Du kontakter Bv, far blir rusfri og da kan han ha barna.

Du burde virkelig ha barn som sender de til en ruset og ustabil person! Du burde bli meldt til BV TVERT!

Anonymous poster hash: ee183...681

Skrevet

Barnevernet er allerede innblandet i den saken. Bør jeg melde politiet også altså?

Du vet jo ikke hva bv vet om den saken.så om jeg hadde sett mor påvirket og hadde vært alene med barna hadde jeg ringt politiet (om bv ikke tar saken). Usikker på hva politiet gjør, men det hadde lettet min samvittighet..

Skrevet

Bare for å ha en ting sagt, det er ikke bare å nekte barnefar samvær fordi han misbruker cannabis, da vil du ende opp som lovbryter også. Hvis barnefar er oppegående ellers så vil IKKE mor automatisk få 100% omsorg. Barnevernet vil prøve å påvirke barnefar til å slutte med misbruket, men de kan ikke tvinge han. (De kan heller ikke tvinge gjennom pisseprøver, det må han ordne selv gjennom fastlegen, og ikke alle fastleger er like positive så lenge det "kun" er snakk om cannabis.)

Jeg kjenner en som har vært i gjennom den karusellen og hun følte bv spilte på fars "lag", pga han var ellers oppegående med fast jobb osv. Han lovet å ikke ruse seg mens barna er der, men man vet jo aldri,.. Saken ble henlagt og far har barna med bv sin "velsignelse".

(Hvis jeg hadde vært i situasjonen der jeg hadde følt meg utrygg på far når han har barna så hadde jeg flyttet langt bort, slik det ble minimal kontakt.)

Anonymous poster hash: cacb9...add

Skrevet

Jeg er mer sjokkert over at du mener selvskading er mer alvorlig enn narkotika.  Anonymous poster hash: ac9d9...91e

Det er ikke sikkert at det er det hun mener. Kan hende at det er det at kvinnen her ikke har noen relasjon til barna. Hadde vært skeptisk uansett, men stolt mer på min mann i narkorus ( for en tanke!) enn en fremmed kvinne i narkorus og som driver med selvskading. Ikke ideelt med far i rus, men han kan alikevel være glad i barna sine.

Anonymous poster hash: 0c200...cb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...