Gå til innhold

Hjelpes meg! Vi bruker altfor mye penger :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en mnd inntekt på 70 000 utb, pluss bonuser. Vi har et hus under renovasjon som vi ikke tar opp lån i, men bet fortløpende og det suger penger :/ Vi har 2.3 mill i lån, ca 10.000 pr mnd i lånekostnadene, 1500 i billån, 1 barnehage, 2 SFO, forsikringer, strøm osv selvfølgelig, men seriøst..., vi er stadig blakke. Jeg hater dette huset som aldri ser ut for å bli ferdig og hver eneste mnd koster oss "skjorta". Noen tips?

Anonymous poster hash: b80b3...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke ut til at det egentlig er huset som koster skjorta, men at dere ikke har satt opp et godt budsjett og sett over kostnadene på forhånd.

Dere pusser også opp uten å ha satt av en større pott, men tar dette måned for måned?.. Da blir det jo litt sånn som du beskriver.

Sett opp et godt budsjett på hva som skal hvor av penger hver måned, altså med faste kostnader og se hva dere har til overs hver måned. Dette går til oppussing. Husk å ha med poster som mat, div utgifter til vann/kloakk, veiavgift, barnas aktiviteter og estimert eget forbruk etc slik at alt er tatt høyde for.

Om dere da sitter med litt lite hver måned til oppussing kontra hva dere egentlig har behov for mtp framdrift - så får dere heller vurdere om dere skal stoppe oppussingen til dere har de pengene som kreves, eller om dere tar opp et edruelig lån til akkurat det dere har tenkt å pusse opp og legger dette inn som en fast kostnad pr måned til det er nedbetalt (gjerne helst over så kort tid som overhodet mulig).

Gå også over kontoutskrifter og se hva dere bruker penger på, kan jo hende at det viser seg at man har et stort forbruk på noe tull man ikke hadde tenkt på, og eventuelt redusere unødvendige utgifter.

Skrevet

Hvis dere har 70 000 inn på konto hver måned så kan dere jo ha høyere boliglån enn 2,3mill. Hvorfor ikke ta opp lån til det som står igjen på huset så blir dere ferdig med oppussingen og så får dere mer å rutte med i det daglige?

Anonymous poster hash: 2f885...6cb

Skrevet

Problemet er at vi bor på et skikkelig upopulært sted så nesten uansett hvor mye mer vi bruker på huset vil det ikke være verdt mer enn 2.5 mill. Må vel bare stoppe opp å spare, men fy som jeg hater å ha det slik. Man blir liksom aldri ferdig og går kronisk med litt lite penger. Blir vel bra til slutt får jeg tro

Hi

Anonymous poster hash: b80b3...068

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...