jazzgla` Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Er usikker, men sitter med en dårlig følelse etter i går kveld. Vel det var varmt og sommerlig.. Men en av naboene hadde besøk av oss og et annet par der de hadde drukket alkohol, vet dette helt sikkert fordi vi også var der inntil ca 20.30 da dro vi pga leggetid hos barn.. Jeg satt ute og nøt kvelden på terrassen i 23 tia da jeg ser at de andre foreldrene går og hører dem godt, og vet at på en så vindstille kveld er det mange fler enn meg som får med seg ting når det plutselig kommer bråk. Det som virkelig plager meg er at jeg hører tydelig at alle de andre er tydelig alkoholpåvirket, og at småbarna i huset sammenkomsten holdes i (begge er under5) er ute i gata sammen med de eldre barna og de fulle voksene så sent på kvelden... Og jeg vet at de skal tidlig opp i dag! Egentlig håper jeg noen andre enn meg vil ringe barnevernet, fordi jeg vet det er et høyt alkoholkonsum i huset.. Jeg liker det ikke, men er usikker på hvordan angripe saken.. Og om jeg overreagerer da begge foreldrene har greie jobber og er aktive i politikk etc... Føler bare så med barna
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Bedre å ta en telefon for mye enn en for lite. Fulle foreldre sammen med barn er ikke heldig for noen.
MrsMilla Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Vanskelig å vite bare med den beskrivelsen du har lagt til her, kan jo hende at situasjonen var annerledes enn du oppfattet? Er man bekymret bør man jo ta det opp for barnas del, helt klart, men at man har hagefest eller liknende på sommeren der det drikkes litt øl og barna er oppe sent er da ikke et problem. Spørsmålet er vel mer hvor alkoholpåvirket de voksne var, og dette er jo ikke lett for noen som ikke er med i selskapet å få med seg? Kanskje far kun hadde tatt et par øl, mens flere andre hadde tatt mer? Kanskje de var høylytte fordi de hadde en kjempeartig samtale og godt humør? Men det kan også være selvsagt at flere hadde fått mer enn godt er. Og så kommer det jo også litt an på om det generelt er et alkoholproblem i huset, eller om det er kun snakk om litt festligheter en gang i blant (der det godt kan være voksne som er i bra form i tillegg). Vi kan gjerne ha mange over, flere barnefamilier, grille og henge ute til ett en sen sommerkveld med øl og dessert. Da er gjerne barna oppe sent, og blir lagt litt her og der, typisk i ei sykkelvogn i hagen noen meter unna selskapet, noen inne i senga etc. Slik var det da jeg var liten også. Husker det som utrolig koselig å sovne til å høre mamma og pappa flire og le med venner etter å ha lekt med barn i hagen til lagt etter leggetid- og så halvvåkne til at vi skulle hjem der man blir trillet rolig i sommernatta. De drakk også sine glass vin, men vi snakker ikke flatfyll altså. Der går det ei kraftig grense for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå