Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 I bhg har vi alltid brukt solide regntøy type HH etc, og også nå i 1. trinn. Skolen vil at det skal henge minimalt med tøy på plassen siden det er så trangt i garderoben, og alt skal helst hjem hver dag. Dette året har vi hatt støvler og regntøy i en pose som vi har tatt fram og tilbake de dagene det har vært usikkert vær. Men det tar jo litt plass og veier en del (samtidig som det visstnok ikke er "kult", hehe), så nå lurer jeg på om det holder med et sånt lettvektssett som får plass i en liten veske. Hva er deres erfaringer og er det noen som kan tipse om godt og lett regntøy? Anonymous poster hash: 2b142...5b9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Ingen av mine skolebarn har regntøy. De har gode allværsjakker som er vind- og vanntette, den jakka bruker de jo når det er skyet, kaldt o.l. Så har de en allværsbukse liggende i sekken hele tiden. Anonymous poster hash: 8787c...b28
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Ingen av mine skolebarn har regntøy. De har gode allværsjakker som er vind- og vanntette, den jakka bruker de jo når det er skyet, kaldt o.l. Så har de en allværsbukse liggende i sekken hele tiden. Anonymous poster hash: 8787c...b28 Aha, det var jo en lur løsning ja:) Hun trenger ny skalljakke så det er en idè! Anonymous poster hash: 2b142...5b9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Vi bruker polarn o pyret sin jakke, helt vanntett og de bruker den som vanlig jakke. Kjøpt regnbukse på obs, Hh tec, 10000 i vanntetthet. Tar liten plass. Legger den i en liten plastpose med ziplås. Kjøper goretec halvhøge sko til de, bruker sjelden støvler. (Vi bor på Vestlandet) På Sfo får de hver sin kasse til klær her hos oss. Så da kan det eventuelt skiftes når de kommer dit. Anonymous poster hash: 6d84d...471
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Kan virkelig anbefale disse! : http://barnebutikken-lykkeliten.no/products/cameron-rainsuit http://barnebutikken-lykkeliten.no/products/avery-rainsuit Min gutt på 10 elsker sitt sett! Vanvittig mykt og godt! Han har vært ute i plaskregn i 6-7 timer uten å bli bløt, også synes han der ser kjempetøfft ut! Anonymous poster hash: 7541c...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå