Gå til innhold

røyter som en bikkje!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Noe vitaminer å ta? Ser jo snart ikke ut!

Anonymous poster hash: 33f0f...309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

B vitaminer.

Men ammer du er det fint lite å gjøre med.

Anonymous poster hash: 53b2b...19e

Skrevet

Takk. Begynte med det for ca en uke siden. Hvor lang tid tar det før det er noe bedring? Ammer ikke lenger. Hadde en periode når mini var 5 mnd hvor håret omtrent forsvant. Kjempefint når jeg plutselig får lugg!! Nå er han snart et år, og jeg røyter like mye nå som da. Kan dra ut store klaser med hår :(

Skrevet

Takk. Begynte med det for ca en uke siden. Hvor lang tid tar det før det er noe bedring? Ammer ikke lenger. Hadde en periode når mini var 5 mnd hvor håret omtrent forsvant. Kjempefint når jeg plutselig får lugg!! Nå er han snart et år, og jeg røyter like mye nå som da. Kan dra ut store klaser med hår :(

Det kan ta tid etter amming dessverre.

Er det så kraftig som du beskriver ville jeg spurt om B-12 sprøyte hos legen og også begynt med krom.

Spør frisøren om gode hårprodukter som bremser ytterligere håravfall.

Det er helt forferdelig og ofte mister man håret i luggen og fremme på hodet også.

Min venninne hadde det slik. Hun klippet seg kort og fikk god hjelp av frisøren til en frisyre som dekket mye av det.

To år etter var håret hennes normalt igjen.

Hun valgte å bruke brede hårbånd for å skjule det verste i en periode også.

Skrevet

Det kan ta tid etter amming dessverre.

Er det så kraftig som du beskriver ville jeg spurt om B-12 sprøyte hos legen og også begynt med krom.

Spør frisøren om gode hårprodukter som bremser ytterligere håravfall.

Det er helt forferdelig og ofte mister man håret i luggen og fremme på hodet også.

Min venninne hadde det slik. Hun klippet seg kort og fikk god hjelp av frisøren til en frisyre som dekket mye av det.

To år etter var håret hennes normalt igjen.

Hun valgte å bruke brede hårbånd for å skjule det verste i en periode også.

Jo, men det ga seg i noen mndr før det begynte igjen...normalt det og? Håret i luggen er nå ned til nesa etter siste runde, og nå forsvinner det igjen :/ krom tar jeg og, men glemmer det litt for ofte... b12 ja, kanskje spørre om det. Takk :-)

Skrevet

Begynner jeg å miste hår så må jeg til legen å få en sprøyte med b12.

Vanlige b vitaminer har ingen funksjon hos meg. Utrolig plagsomt.

Anonymous poster hash: b0621...433

Skrevet

Regner med at du har født for 2-3mnd siden, og da er dette helt normalt. Det skjer uansett om du ammer eller ei. Den gode nyheten er at hårene kommer tilbake etter hvert, og det slutter etter noen mnd.. :) Det kjipe er at de hårene som kommer opp er små og står rett opp. På meg så så det ut som jeg hadde hatt en mislykket barbering av halve hodet. :P Grusomt. :P

På apoteket har de en b12 vitamin shampoo, prøv den. Spis sunt og drikk masse, det kan hjelpe. Mye vitaminer.

Anonymous poster hash: 3a906...8d1
Skrevet

Regner med at du har født for 2-3mnd siden, og da er dette helt normalt. Det skjer uansett om du ammer eller ei. Den gode nyheten er at hårene kommer tilbake etter hvert, og det slutter etter noen mnd.. :) Det kjipe er at de hårene som kommer opp er små og står rett opp. På meg så så det ut som jeg hadde hatt en mislykket barbering av halve hodet. :P Grusomt. :P

På apoteket har de en b12 vitamin shampoo, prøv den. Spis sunt og drikk masse, det kan hjelpe. Mye vitaminer.

Anonymous poster hash: 3a906...8d1

Nei, jeg fødte for nøyaktig 1 år siden :)

Mista mye hår når han var rundt 5 mnd, men det ga seg før det begynte igjen...

Får vel ringe legen å be om en b12, kanskje det hjelper :)

Skrevet

Har ingenting med amming å gjøre. Er pga hormoner fordi man har vært gravid.

Jeg fikk aldri melk men mistet enormt mye hår fra babyen var 2 mnd til 5 mnd. Fikk kjempe høye viker og så ikke ut :( De i barselgruppa mi og venninner som ikke fikk til ammingen har og mistet masse hår.

Hvor lenge det varerer varierer, ei jeg kjenner røytet i 6 mnd.

Anonymous poster hash: 167f1...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...