Gå til innhold

En labradachs, en labradachs..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utseendemessig en kjempe pen hund, har aldri sett den blandingen tidligere. Men når det kommer til raseegenskaper er jeg like forvirret som deg :)

Skrevet (endret)

Størrelsesmessig må den jo være perfekt for mange. Og den ser ut som en skikkelig godhund. Kunnskap om egenskaper og lynne er blankt hos meg. Men lynne, tja, kjenner ønsket heller mer mot labradorsiden enn mot dachs, i alle fall som familiehund. Har heller aldri sett en sånn hund før, og er i mitt stille sinn litt nysgjerrig på hvordan de får til å parre hunder av såpass forskjellig størrelse i utgangspunktet. 

Endret av mama foodie
Skrevet

Størrelsesmessig må den jo være perfekt for mange. Og den ser ut som en skikkelig godhund. Kunnskap om egenskaper og lynne er blankt hos meg. Men lynne, tja, kjenner ønsket heller mer mot labradorsiden enn mot dachs, i alle fall som familiehund. Har heller aldri sett en sånn hund før, og er i mitt stille sinn litt nysgjerrig på hvordan de får til å parre hunder av såpass forskjellig størrelse i utgangspunktet. 

Haha det tenkte jeg også på, det er noe med å nå fram eller nå opp som er veldig fascinerende :) Det er klart, det lukter tjuvparing av sånne odde blandinger, og er man lysten nok så går tydeligvis alt, også for bikkjer.

Skrevet

Haha det tenkte jeg også på, det er noe med å nå fram eller nå opp som er veldig fascinerende :) Det er klart, det lukter tjuvparing av sånne odde blandinger, og er man lysten nok så går tydeligvis alt, også for bikkjer.

Where there's a will, there's a way! Dachsen er vel heller ikke den som gir opp om det ikke skulle gå på første forsøk ;) 

Skrevet

Where there's a will, there's a way! Dachsen er vel heller ikke den som gir opp om det ikke skulle gå på første forsøk ;)

Haha, dachsen er nok en som ville gått utover normalt forventet hundeadferd og bygget stillas, om så var - har aldri møtt en dachs som er sliten i viljestyrken, nei :)

Skrevet

Vettu, dachsen til naboen i min barndom, sto på muren hos oss og parra seg med schæferen til en annen nabo. Nådde akkurat opp. ;)

Gjest beef sister
Skrevet

OK, hunden er veldig søt, men det er ikke sangen du har fått meg til å synge i hele dag. "en labradachs, en labradachs, den er så veldig søøøøøt. Og hvis du vil så er den din, hvis ikke kan den være min. En labradachs, en labradachs, den er så veldig fin". Mistenker at det fortsetter i morgen, tidenes hjernemelodi.

Skrevet

OK, hunden er veldig søt, men det er ikke sangen du har fått meg til å synge i hele dag. "en labradachs, en labradachs, den er så veldig søøøøøt. Og hvis du vil så er den din, hvis ikke kan den være min. En labradachs, en labradachs, den er så veldig fin". Mistenker at det fortsetter i morgen, tidenes hjernemelodi.

Haha, det var absolutt meningen og jeg er så glad det virka! Det begynte nemlig først i mitt hode, og delt sang på hjernen er bedre enn sang på hjernen helt aleine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...