2jenter♥♥ Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Vurderer å gå til fastlegen min for henvisning til en brystreduksjon. Dette pga mange år med nakkeplager...gjentatte runder med behandling hos kiropraktor. Men hvordan vet man at det er evt store bryst som er årsaken til nakkeplager...?? Er 162 cm høy, 74 kg og bruker 80F. Hengende bryst.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Vurderer å gå til fastlegen min for henvisning til en brystreduksjon. Dette pga mange år med nakkeplager...gjentatte runder med behandling hos kiropraktor. Men hvordan vet man at det er evt store bryst som er årsaken til nakkeplager...?? Er 162 cm høy, 74 kg og bruker 80F. Hengende bryst. Dette lurer jeg også på, har selv store problemer med rygg/skuldre/nakke og har i det siste tenkt om det skyldes brystene. Anonymous poster hash: a92b3...516
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 De jeg har vært borti som har fått brystreduksjon har alle blitt bedt om å gå ned litt i vekt først, så kan godt tenkes du får høre at du må ned i vekt. Jeg vurderte det samme som deg, men gikk ned i vekt og da hadde jeg ikke lenger behov for reduksjon Jeg er ti kilo lettere enn deg og nesten 15 cm høyere. De jeg kjenner som har tatt brystreduksjon har vært veldig godt fornøyd i ettertid Anonymous poster hash: 8fcc3...6b1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Det kan man ikke vite sikkert, men det er jo sannsynlig at det bidrar negativt om brystene er svært store. Jeg opplevde å få betydelig mindre nakke- og hodepine etter brystreduksjon (gikk fra J-cup til D-cup). For å få det dekket må du ha et visst heng, åpenbart store bryst og plager av dem, samt en BMI under 28. Anonymous poster hash: 4f40a...038
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Du har en BMI på 28,2, og det kan nok tenkes at du ikke vil få innvilget operasjon kun pga overvekt. Om du er veldig plaget med nakken, bør du ta i et tak for å gå ned i vekt. Går du ned i vekt, vil brystene bli mindre, og nakkeplagene kan reduseres. Er du villig til å legge deg under kniven for å få mindre bryst, bør det være rimelig lett for å deg å bestemme deg for å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: f2ffe...97a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Jeg hadde 85d, 170 cm og 88 kg. Fikk innvilget operasjon pga betydelig heng og nakkeplager. Ble aldri sagt noe om vekten min. Med 80F og BMI på kun 28 tror jeg du har en god sjanse til å få dette innvilget. Det går også på avstand mellom kragebenet og brystvorten. Anonymous poster hash: 01a95...bc2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Gode nyheter for meg med 80J! Går og bærer på brystene mine innimellom for at nakken skal få hvile... Anonymous poster hash: 822be...782
*SommerFrisk* Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Jeg fikk det dekket. Da var nakkeplagene og skulderplagene mine utredet i det uendelige. En idrettslege ville fjerne et skulderleddet og da satt jeg foten ned:"fjern puppene, kjernen og roten til alt vondt her!". Ble henvist. Og fikk dekket. 173 cm og ca 75 kg. Man får det ikke dekket dersom man er overvektig og BMI skal alltid være under 28. Fikk reduksjon. Men fikk ikke så små som jeg ville og er irritert for det. Og ikke bli skuffet. De første ukene med tape og hovenhet så ser brystene ut som sillikonpupper, de forsvinner og du sitter igjen meg vanlige pupper med bittelitt heng. Så de blir ikke struttende. Så struttepupper får du nyte bak sportsbh i de 5ukene du må bruke den..... Brukte forresten bh størrelse 75 G og h i change. Bruker samme bher enda.! *snytt!* Endret 19. juni 2014 av *Lionesse*
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Jeg fikk det dekket. Da var nakkeplagene og skulderplagene mine utredet i det uendelige. En idrettslege ville fjerne et skulderleddet og da satt jeg foten ned:"fjern puppene, kjernen og roten til alt vondt her!". Ble henvist. Og fikk dekket. 173 cm og ca 75 kg. Man får det ikke dekket dersom man er overvektig og BMI skal alltid være under 28. Fikk reduksjon. Men fikk ikke så små som jeg ville og er irritert for det. Og ikke bli skuffet. De første ukene med tape og hovenhet så ser brystene ut som sillikonpupper, de forsvinner og du sitter igjen meg vanlige pupper med bittelitt heng. Så de blir ikke struttende. Så struttepupper får du nyte bak sportsbh i de 5ukene du må bruke den..... Brukte forresten bh størrelse 75 G og h i change. Bruker samme bher enda.! *snytt!* Les min kommentar over. BMI må ikke alltid være under 28. Jeg hadde 30 og fikk glatt innvilget operasjon ved privat klinikk i Bergen som har avtale med Helse Vest. Dette går også på klinisk skjønn. Anonymous poster hash: 01a95...bc2
*SommerFrisk* Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Jeg fikk det dekket. Da var nakkeplagene og skulderplagene mine utredet i det uendelige. En idrettslege ville fjerne et skulderleddet og da satt jeg foten ned:"fjern puppene, kjernen og roten til alt vondt her!". Ble henvist. Og fikk dekket. 173 cm og ca 75 kg. Man får det ikke dekket dersom man er overvektig og BMI skal alltid være under 28. Fikk reduksjon. Men fikk ikke så små som jeg ville og er irritert for det. Og ikke bli skuffet. De første ukene med tape og hovenhet så ser brystene ut som sillikonpupper, de forsvinner og du sitter igjen meg vanlige pupper med bittelitt heng. Så de blir ikke struttende. Så struttepupper får du nyte bak sportsbh i de 5ukene du må bruke den..... Brukte forresten bh størrelse 75 G og h i change. Bruker samme bher enda.! *snytt!* Les min kommentar over. BMI må ikke alltid være under 28. Jeg hadde 30 og fikk glatt innvilget operasjon ved privat klinikk i Bergen som har avtale med Helse Vest. Dette går også på klinisk skjønn. Anonymous poster hash: 01a95...bc2 Vel, det synes jeg isåfall er spesielt. For det første så blir brystene mindre ved vektreduksjon. Dersom en brystreduksjon gjennomføres mens du er overvektig, og senere går ned i vekt, vil også brystene bli mindre (les; slappere og hengere). Ergo?
*SommerFrisk* Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Ps: i kravene fra helse Norge står det krav om minimum 28 i bmi. At enkelte leger tar seg friheter utenom det betyr ikke at det er riktig. Det betyr at legen i praksis tar de pengene og muligheten fra noen andre som trenger det og som fysisk sett er klar og passende kandidat. Det er ikke en utømmelig pengekasse, de får årlig tilskudd fra staten. Når de er brukt er de brukt og det vil si at en del da ville blitt avfeid eller måtte ventet til evt neste år. Det er nok en grunn til at staten og klinikker har regler på dette. Jeg tror nok du bare har vært svært heldig.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Ps: i kravene fra helse Norge står det krav om minimum 28 i bmi. At enkelte leger tar seg friheter utenom det betyr ikke at det er riktig. Det betyr at legen i praksis tar de pengene og muligheten fra noen andre som trenger det og som fysisk sett er klar og passende kandidat. Det er ikke en utømmelig pengekasse, de får årlig tilskudd fra staten. Når de er brukt er de brukt og det vil si at en del da ville blitt avfeid eller måtte ventet til evt neste år. Det er nok en grunn til at staten og klinikker har regler på dette. Jeg tror nok du bare har vært svært heldig. Enig med deg! Jeg kan ikke skjønne at noen gjennomgår en potensielt farlig operasjon før man har prøvd alt annet. Jeg hadde glatt gått ned i vekt (til bmi på 28, som er langt fra lav bmi), for å se om brystene ble mindre og dermed ikke utgjorde en plage. Anonymous poster hash: f2ffe...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå