Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Har en kollega som jeg ikke går særlig godt overens med, hun er lite imøtekommende og ofte negativ til alt mulig, både tiltak jeg har gjort, det som skjer i firmaet og verden rundt seg. Jeg merker at hun heller ikke har noe til overs for meg, hun er tydelig påtatt hyggelig når hun hilser, svarer kort på spørsmål og prater ellers sjelden til meg. Er også noe veldig rart, hun oppfører seg litt som hun er underdanig, neier til meg og går av stolen hun sitter på for at jeg skal få den når jeg kommer inn i rommet feks. Jeg har irritert meg over det men tenkt at jeg heve meg over det og ikke spille falsk hyggelig mot henne (som hun) men hilse, smile og prate normalt til henne de gangene det er naturlig at vi snakker med hverandre. Men i dag rant det over for meg, da hun kritiserte et sosialt opplegg vi har for ansatte, og jeg motsa henne litt og hun slo tilbake med at "det var på grunn av slike holdninger som jeg har at hun ikke ville delta" (dvs den type holdninger, ikke nødvendigvis bare mine holdninger). Men jeg tok det litt personlig og glefset høyt at jeg var lei av at hun var så negativ til meg hele tiden. Så gikk jeg i protest, som en sur tenåring, huff. Angrer nå på at jeg overreagerte og tenkte å beklage, men hvordan beklage uten å komme inn på hennes generelle negative oppførsel? Skal jeg finne på en annen grunn til at jeg overreagerte? Eller si det som det er og risikere isfront eller enda mer merkelig underdanighet resten av arbeidsforholdet? Anonymous poster hash: 4e49d...8df
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Hadde ikke beklaget.hadde sagt at du reagerte slik du gjorde pga hennes oppførsel. Anonymous poster hash: 695f9...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå