Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Er gravid i 7 måned og tenker på dette hver dag. Det er ingenting som tilsier at det skal være noe galt, det er kun mine bekymringer. Svangerskapet har så langt vært normalt. Jeg jobber på et bosenter for psykisk utviklingshemmede og har gjort det i mange år. Jeg er utdannet vernepleier. Jeg er utslitt av en jobb der en bruker hele dagen på å gjøre det samme om og om igjen med personer som er så fraværende at det oppleves som totalt meningsløst. Og jeg er så vanvittig redd for å få et barn med en slik diagnose. Å se på foreldre som gir opp så mye, til og med tid med sine andre barn er bare trist. At noen får et sykt barn kan så til de grader gå utover de andre søskene. Og å se på brukerene og hvilken livskvalitet (i følge meg selv) de har gjør det verre. Og aller verst er de ressursene det kreves av samfunnet å ivareta hvert individ på institusjon er helt hinsides det jeg forsto før. Jeg har innsett, forferdelig som det enn måtte høres ut at jeg virkelig aldri i verden vil ha et barn med funksjonshemming. Heldigvis har jeg en ny jobb i vente. Jeg merker seriøst at jeg ikke er personen til å ivareta basalbehovene til brukere. Anonymous poster hash: a0659...a86