Gjest H+H Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Gutten min fikk antibiotika for ørebetennelse på lørdag. Han føler seg enda slapp, sliten og det renner fremdeles fra øret. Hvor mange dager skal vi gi antibiotikaen før man kontakter lege på nytt?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Den burde vel ha begynt å virke nå? Ville tatt en telefon til legekontoret i morgen og hørt. Anonymous poster hash: 40010...219
Gjest H+H Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Han har ikke feber lengre, men det er en liten bekk ut av øret.. Synes det er litt rart? Trodde det skulle stoppe og renne ut, og at formen hans skulle bli litt bedre med medisin.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Hvis det er viral ørebetennelse, virker ikke AB og da må det bare gå sin gang. De fleste ørebetennelser er virale og skal ikke ha AB. Anonymous poster hash: 96c6f...81e
Kanutten83 Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Jeg fikk beskjed om at hvis det fremdeles renner fra øret etter 2-3 dager skal lege se på det. Nå vet jeg ikke om det er bakterielt eller virus, antibiotika skal ikke gis ved virus med mindre barnet er under 2 år. Er det bakteriellt og formen ikke bedre etter 48 timer skal også legen undersøke en gang til, da kan det hende du må bytte medisin.
Gjest H+H Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Virker som han får antibiotika uansett siden han er ørebarn. Men dette er første betennelse etter at han tok ut dren for ett år siden.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Jeg fikk beskjed om at hvis det fremdeles renner fra øret etter 2-3 dager skal lege se på det. Nå vet jeg ikke om det er bakterielt eller virus, antibiotika skal ikke gis ved virus med mindre barnet er under 2 år. Hva er vitsen med å gi antibiotika ved virusinfeksjon dersom barnet er under to år? Anonymous poster hash: 10d24...0bf
Kanutten83 Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Jeg fikk beskjed om at hvis det fremdeles renner fra øret etter 2-3 dager skal lege se på det. Nå vet jeg ikke om det er bakterielt eller virus, antibiotika skal ikke gis ved virus med mindre barnet er under 2 år.Hva er vitsen med å gi antibiotika ved virusinfeksjon dersom barnet er under to år? Anonymous poster hash: 10d24...0bf Tror det hadde med at crp hos så små barn kunne tyde på en virusinfeksjon, mens det faktisk var en bakteriell infeksjon. At crp kunne stige sakte de første dagene, men bli høy de neste dagene... Ser at jeg forklarte det litt dårlig i første innlegg, skulle stått at små barn under 2 år skal ha antibiotika selv om det ser ut som virus Endret 18. juni 2014 av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå