Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei veldig dårlig seng som jeg har hatt fra tidenes morgen. 

Mamma kjøpte seg for en tid tilbake ny seng, men hun var ikke fornøyd. Dette var en seng til nesten 30.000, men hun kjøpte den på salg til 20.000 ca. 
Hun har klaget over denne senga, og jeg sa at jeg kunne kjøpe den hos henne hvis hun skulle kjøpe seg ny hvis jeg fikk den til en ok penge. 
Hun fant seg ei ny seng og bestilte den, men det tok nesten 3 mnd før forhandler fikk inn alle delene. Hun bestemte seg for at hun ikke skulle ha den, og da foreslo jeg at jeg kunne kjøpe den istedenfor siden hun fikk et fint avslag pga forsinkelsen. Pluss at denne senga var 180, og ikke 150. 
Har også sagt at jeg da ikke var så interessert i å kjøpe senga, og heller vil vente 1 år til jeg skal flytte. 

Men nå ringer hun og sier at hun har ombestemt seg, og skal kjøpe senga likevel pga avslaget hun fikk utover tilbudet. MEN selv om vi har avtalt en pris jeg skulle kjøpe hennes seng for, så må jeg likevel betale fult selv om hun fikk sin nye seng godt rabattert. 

Kort fortalt:

Hun skulle kjøpe ny seng til 24.000 kr (kostet opprinnelig 34.000 kr)
Jeg skulle kjøpe hennes til 15.000 kr

Siden senga vart så forsinket fikk hun et godt avslag
18.000 kr
Men jeg må likevel betale 15.000 for hennes seng!

Angrer som en hund, men nå er det vel ingen vei tilbake? :( Har prøvd å forklare at jeg vil vente, evt kjøpe den nye sengen på 180 mtp barn...

Anonymous poster hash: 5d16c...b22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er lei fordi du ikke får den gamle senga billigere fordi hun får sin nye billigere?

Det er ikke sikkert hun ser det på samme måte. Men du kan vel bare si at du ikke har lyst å kjøpe den likevel. At det ble for dyrt eller noe slikt?

Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men får så dårlig samvittighet om hun skal sitte med to senger da…
Jeg er ike sur for at hun ikke vil gi meg avslag, men for at hun virrer så mye frem og tilbake at jeg rekker å bestemme og gi beskjed om at jeg ikke skal ha hennes seng likevel. Vil heller vente til vi flyttet neste år, og heller kjøpe ei 180cm seng selv. 150 er litt for lite, men tilbydde meg å kjøpe hennes seng for å være snill!

Anonymous poster hash: 5d16c...b22
Skrevet

Hennes nye seng og det hun gjør med den burde ikek spille noen rolle for det dere har avtalt dere i mellom.

Anonymous poster hash: e9c5f...e2f
Skrevet

Kan du ikke heller si at du har funnet ut at 150cm er for smalt for dere, og tilby henne å hjelpe til med å selge den på Finn? Og så kjøper du deg bare en ny seng et annet sted når du trenger den?

Skrevet

Ingen tvinger deg til å si ja til tilbudet.

Kjøp deg en seng på Ikea til 3000.

Skrevet

Enig med Siamese Hellhound.

Skrevet

Enig med de andre her, ingen tvinger deg til å kjøpe senga. Ikke ha dårlig samvittighet. 

Det er jo høl i huet å kjøpe en seng til 15000 som du ikke vil ha og som er for liten bare for at du skal være snill.

Anonymous poster hash: d2299...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...