Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har 1 år igjen på sykepleien før jeg er ferdig utdannet, og har begynt å tenke på fremtiden. Hvor startet dere å jobbe (avdeling)?Hvordan synes dere det gikk? Hvilken avdeling burde jeg starte på for å tilegne meg mest kunnskap det første året?Kjenner at jeg bokstavelig talt er livredd for å bli ferdigutdannet og få det ansvaret som hører med. Er redd for å ha for lite kunnskap, gjøre en alvorlig feil eller bare dumme meg ut. Veldig betryggende at det er 1 år igjen, men jeg er så redd. Nesten så jeg angrer på at jeg har valgt dette yrket Så hva er deres beste tips til meg? Bor i Oslo, så har mulighet til å søke på det meste av jobber. Anonymous poster hash: 2b17f...180
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har 1 år igjen på sykepleien før jeg er ferdig utdannet, og har begynt å tenke på fremtiden. Hvor startet dere å jobbe (avdeling)? Hvordan synes dere det gikk? Hvilken avdeling burde jeg starte på for å tilegne meg mest kunnskap det første året? Kjenner at jeg bokstavelig talt er livredd for å bli ferdigutdannet og få det ansvaret som hører med. Er redd for å ha for lite kunnskap, gjøre en alvorlig feil eller bare dumme meg ut. Veldig betryggende at det er 1 år igjen, men jeg er så redd. Nesten så jeg angrer på at jeg har valgt dette yrket Så hva er deres beste tips til meg? Bor i Oslo, så har mulighet til å søke på det meste av jobber. Anonymous poster hash: 2b17f...180 Hei. Jeg startet på gastrokirurger. Hadde vært der i siste praksis så var godt kjent. Pga sommerbemanning ville jeg ikke starte før høsten. Lite folk å spørre på sommeren. Jobbet derfor på sykehjemmet jeg hadde tatt ekstravakter på den sommeren. Det går seg fort til. Det er bare å spørre de mer drevne. Husk det er lov å være ny. Det er ikke forventet at du skal kunne alt eller takle alt. Jeg jobbet der i mange år før jeg tok anestesividereutdanning. Gratulere med vel overstått utdanning og lykke til i jobb👍😃 Anonymous poster hash: 06ad7...c20
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Anbefaler deg å søke jobb på somatisk sykehus. Der får du øvd på prosedyrer, sett sykdommer du har lest om og det er alltid noen med mer erfaring å spørre. På sykehjem eller i hjemmetjenesten står en i større grad selv som sykepleier. Anonymous poster hash: f2390...851
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Jobbet på akutt geriatrisk avdeling 2.året på sykepleien. 2.året fikk jeg kirurgisk praksis på barneavdeling og startet der 3.året på sykepleien. Nå har jeg jobbet på barneavdeling i 2 år og stortrives Ofte er praksisplasser er god inngangsport til videre jobb under og etter studiet Jeg studerte også inn Oslo og jobbet/jobber ikke Oslo området. Mange muligheter her Anonymous poster hash: a1aea...f4d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Jeg søkte jobb i hjemmetjenesten, der jeg sist hadde praksis. Likte meg veldig godt i hjemmetjenesten. Men du står mye alene. Men liker du det er det ett supert sted å jobbe : ) Anonymous poster hash: 9daf2...42e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Jeg søkte jobb i hjemmetjenesten, der jeg sist hadde praksis. Likte meg veldig godt i hjemmetjenesten. Men du står mye alene. Men liker du det er det ett supert sted å jobbe : ) Anonymous poster hash: 9daf2...42e Skulle gjerne gjort det, men samtidig har jeg lyst til å starte på sykehus for å få litt mer erfaring. Tror ikke helt jeg tørr å starte i hjemmetjenesten med tanke på at jeg står mye alene og er nyutdannet og garantert usikker. Men kan nok havne der etterhvert Hi Anonymous poster hash: 2b17f...180
Tante Gustava Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Uansett hvor du begynner, husk at det er lov å være ny! Ingen som forventer at du som nyutdannet skal kunne alt, jeg opplevde at det var først når jeg var begynt å jobbe at læringskurven gikk rett til værs. Det er lov å spørre andre, og det er lov å si at dette har du ikke vært borti før. Selv om det er over 14 år siden jeg var ferdig utdannet, kommer jeg fortsatt borti ting jeg ikke har vært borti før. Og da er det alltid lov å spør de andre sykepleierne du jobber med eller en lege Ikke bekymre deg for dette, det kommer til å gå helt fint. Et lite tips kan være å søke jobb et sted du har vært i praksis hvis det er et sted du trivdes veldig godt, og å vente med å begynne til etter sommerferieavviklingen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå