Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Min sønn går i 1 klasse. Da han begynte på skolen var han en glad og livlig gutt som nøt skole dagene og gledet seg til og møte vennene sine om morgen. Nå etter 1 år med mobbing fra noen gutter i klassen har han forandret personlighet helt. han vil ikke bruke ca 60% av klærne sine for han blir mobbet for dem. dette er klær han selv har valgt ut fordi han selv ville ha dem og synes det var kule i butikken. helt vanlig klær.... skolen han flere ganger tatt det opp med foreldrene til guttene det gjelder men det er null tegn til bedring.. guttene slå og er voldelige mot han. og min gutt blir sint og lei seg og tar igjen hva gjør vi?? gutten er lei seg, trives ikke noe sted, er sur og irritert og trist hele tiden bytte skole? Anonymous poster hash: c9042...425
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 glemte en viktig del...... Skolen får aldri med seg hva som skjer, siden de andre guttene er 3 stykker, og deler en historie er det ALLTID mitt barn som får skylden! Anonymous poster hash: c9042...425
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 For det første leverer du en formell klage til skolen og krever at det lages en tiltaksplan for å løse problemet. Gi skolen for eksempel 2 uker på å utarbeide denne. Om det ikke blir gjort, tiltaksplanen ikke følges opp eller tiltakene ikke virker tilfredstillende anmelder du skolen til politiet. Ofte er det det som må til for at det skal skje noe. Sørg for skriftlig dokumentasjon på alle avtaler. Hvis dere har muntlige samtaler, møter ol skriver du referat og får skolens underskrift på dem. Da vet dere hva som ble avtalt. Anonymous poster hash: 0bf08...244
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 En ting til. Hør på læreren. Det hender at historien vi får fortalt fra vår barn ikke er den fulle og hele sanheten. Det er viktig å høre den andre partens historie også og ikke se seg blind på at eget barn er helt uskyldig. Anonymous poster hash: 0bf08...244
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Det var utrolig trist lesing og jeg blir så utrolig provosert av foreldre som ikke tar tak i dette når de blir oppmerksom på hva som foregår! Men nok om det, det hjelper ikke deg... Det første du må gjøre er å begynne å skrive ned alle hendelsene som du husker slik at du har dette i bakhånd. Så må du så fort som mulig ta dette opp igjen med skolen og ikke la deg bli avspist med at skolen skal ta kontakt med disse foreldrene igjen. Det har ikke nyttet tidligere, så da må man anvende andre virkemidler. Jeg ville bedt skolen kalle inn til et møte med de aktuelle foreldrene, dere og de ansatte på skolen som har med disse barne å gjøre på daglig basis. Det vil også kunne være aktuelt å ha med en representant fra skolestyret slik at disse foreldrene ser at nå er det virkelig alvor (utrolig at de ikke har fått det med seg hvis det er tilfelle!). I verste fall blir mobbere flyttet til en annen skole, men jeg vet ikke hvordan den policyen er på akkurat deres skole. En annen aktuell ting kan være å la gutten deres eller mobberne (eller noen av dem) bytte klasse til neste år. Da blir det mindre organisering for alle de involverte, men man kan likevel lykkes i å bryte litt opp i gamle mønstre. Hvis skolen er klar over problemet blir vel ikke gutten din alltid gjort til syndebukk? Jeg håper dere klarer å få ordnet opp i dette. Uansett, IKKE GI OPP! Anonymous poster hash: ad227...eb4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Man trenger da ingen diagnose for å reagere slik denne gutten gjør?? Det er lov å forsvare seg og helt forståelig er det også! Anonymous poster hash: ad227...eb4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Man trenger da ingen diagnose for å reagere slik denne gutten gjør?? Det er lov å forsvare seg og helt forståelig er det også! Anonymous poster hash: ad227...eb4 Jaja, ikke misforstå meg. Men HI skriver at det er hennes gutt som får skylden. Barn med ADHD er ofte de som blir syndebukkene, selv om det ikke er de som har startet krangelen. De er gjerne lette å tirre og eksploderer ganske kjapt. Var bare en tanke, ingen unskyldning overfor mobberne!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Vi er faktisk midt i denne prosessen selv, men her snakker vi om ungdomsskolen. På søndag kontaktet jeg læreren til min 14 åring og forklarte hvordan hun blir behandlet av andre elever. Allerede mandag var han i full sving med skjemaer osv. I går var jenta (som er "lederen" ift mobbingen) og hennes far i møte med lærer og rektor, og i dag var jeg og min datter i møte med lærer og rektor. Nå er det ferie, så vi skal se det an over sommeren. Men fortsetter mobbingen så vil jeg kalle inn foreldrene til et felles møte. Jeg har også vært i kontakt med barnevernet for råd, de mener jeg kan melde bekymring på jenta om foreldrene ikke klarer å ta tak i jenta for da trenger de litt veiledning ift barneoppdragelse. Alle vil nok oppleve at ens barn kan være frekk i kjeften eller komme opp i bråk, mener ikke at det er noe galt med foreldrene for det eller at alt er en potensiell barnevernssak. Men om ens barn er en systematisk mobber (over tid) så kan det være man trenger råd om hvordan man kan bedre situasjonen. Jeg fikk et par linker fra min strenge spesialpedagogsøster, hun er VELDIG opptatt av mobbeproblematikken i skolen. Skal prøve å finne linkene for deg, hi. Men uansett hvor håpløst det virker nå; det ER hjelp å få!! Din sønn skal ikke trenge å bruke sommerferien på å grue seg til å begynne på skolen igjen! Søsteren min fortalte at det jobbes med en lov som pålegger verstingmobberene å måtte bytte skole. Håper virkelig den vil tre i kraft slik at de barna som er mobbere vil ha denne truslen hengende over seg. Kan være langt færre barn vil oppleve mobbing om vi får en slik lov! Sender deg en klem! Anonymous poster hash: 7c7a3...b3b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Endret 18. juni 2014 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #12 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13
MrsMilla Skrevet 18. juni 2014 #13 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Tror jeg helt klart hadde tatt kontakt med de foreldrene det gjelder, gjerne invitert de en og en på kaffe og prøvd å se om man kan løse situasjonen. Tror å få god kontakt med de andre er en smart vri. I tillegg kjørt hardt ut mtp skolen og mobbesaken før det ble noe verre, kan sannsynligvis snu situasjonen siden det ikke har vart så lenge enda?.... Begynt å invitere hjem venner av gutten og potensielle venner - her må man få opp nettverk og trygghet. Og helt klart begynt å trene gutten til å forsvare seg med ord - han må trene på å gi et litt rappkjefta svar tilbake her og der slik at han har noe forsvar eller kan avvepne mobberne - helst snu situasjonen. Endret 18. juni 2014 av MrsMilla
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. juni 2014 #14 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Og for meg bevitner dette lange innlegget ditt, at du ikke er interessert i å se dette fra en annen vinkel enn din egen. Når du fortsatt trekker det jeg har skrevet i tvil, så ser jeg ingen grunn til å dra noen utdypende forklaring videre. Jeg er ikke interessert i å kuppe tråden til HI. Dessuten var ikke spørsmålet rettet til deg, men til HI.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Og for meg bevitner dette lange innlegget ditt, at du ikke er interessert i å se dette fra en annen vinkel enn din egen. Når du fortsatt trekker det jeg har skrevet i tvil, så ser jeg ingen grunn til å dra noen utdypende forklaring videre. Jeg er ikke interessert i å kuppe tråden til HI. Dessuten var ikke spørsmålet rettet til deg, men til HI. Ja, ja, deg om det. Siden jeg faktisk spør om jeg har missforstått er jeg selvsagt ikke interessert i å se ting fra en annen vinkel... Anonymous poster hash: d9ec4...c13
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #16 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Er du litt......tett?? Anonymous poster hash: aac1b...83a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #17 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Og for meg bevitner dette lange innlegget ditt, at du ikke er interessert i å se dette fra en annen vinkel enn din egen. Når du fortsatt trekker det jeg har skrevet i tvil, så ser jeg ingen grunn til å dra noen utdypende forklaring videre. Jeg er ikke interessert i å kuppe tråden til HI. Dessuten var ikke spørsmålet rettet til deg, men til HI. Ja, ja, deg om det. Siden jeg faktisk spør om jeg har missforstått er jeg selvsagt ikke interessert i å se ting fra en annen vinkel... Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Jeg tror faktisk ikke at det kan nytte. Men ja, du har misforstått meg - veldig, om du ikke greier å omstille tankegangen din litt. Anonymous poster hash: aac1b...83a
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. juni 2014 #18 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Og for meg bevitner dette lange innlegget ditt, at du ikke er interessert i å se dette fra en annen vinkel enn din egen. Når du fortsatt trekker det jeg har skrevet i tvil, så ser jeg ingen grunn til å dra noen utdypende forklaring videre. Jeg er ikke interessert i å kuppe tråden til HI. Dessuten var ikke spørsmålet rettet til deg, men til HI. Ja, ja, deg om det. Siden jeg faktisk spør om jeg har missforstått er jeg selvsagt ikke interessert i å se ting fra en annen vinkel... Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Jeg tror faktisk ikke at det kan nytte. Men ja, du har misforstått meg - veldig, om du ikke greier å omstille tankegangen din litt. Anonymous poster hash: aac1b...83a Enig med ovenstående. Selv om det ikke er meg som har svart deg der.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #19 Skrevet 18. juni 2014 Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Og for meg bevitner dette lange innlegget ditt, at du ikke er interessert i å se dette fra en annen vinkel enn din egen. Når du fortsatt trekker det jeg har skrevet i tvil, så ser jeg ingen grunn til å dra noen utdypende forklaring videre. Jeg er ikke interessert i å kuppe tråden til HI. Dessuten var ikke spørsmålet rettet til deg, men til HI. Ja, ja, deg om det. Siden jeg faktisk spør om jeg har missforstått er jeg selvsagt ikke interessert i å se ting fra en annen vinkel... Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Jeg tror faktisk ikke at det kan nytte. Men ja, du har misforstått meg - veldig, om du ikke greier å omstille tankegangen din litt. Anonymous poster hash: aac1b...83a Enig med ovenstående. Selv om det ikke er meg som har svart deg der. Hahaha, lov å prøve seg Glemte du deg og trykket på anonymknappen igjen, som plutselig fikk samme kode som den litt mer frekke kommentaren Like morsomt hver gang det skjer Anonymous poster hash: a9c4f...0dd
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. juni 2014 #20 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Jeg må bare spør: har gutten din en diagnose? Slik at han lett blir syndebukk for sinne sitt? Jeg ville gått rett til rektor og fortalt problemet. Hadde sagt at dere har tatt opp med skolen flere ganger, uten hell. Dersom de ikke gjør noen drastisk tiltak nå, så vil du gå til media med dette. For det går faktisk ikke an at en 6-åring skal gå et helt skoleår med slik plaging! De er såpass små, at det kan gå an å snu dette! Dersom det ikke slutter når han begynner til høsten igjen, så ville jeg faktisk gått til avisen og deretter evnt byttet skole! Kjenner at dette svaret provoserer meg. Uansett diagnose eller ikke er det mobberne sin feil. Dessuten er det faktisk helt naturlig å bli sint når man blir plaget over tid. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Men herregud da menneske, les hva jeg har skrevet! Jeg er ikke uenig med deg i at det er naturlig å ta igjen, MEN når HI skriver at hennes gutt ALLTID får skylden, så kan det jo hende at det er en grunn til det. F.eks hvis lærerne vet han HI sin sønn har en diagnose, så trekker de altfor kjappe beslutninger. At de dermed tenker det er hans egen feil? Det er mange dårlige lærere på skolene. Og mange som ikke kjenner de forskjellige diagnosene godt nok. Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik. Noen ganger er det lett å forestile seg at andre skjønner hva man tenker før man sier noe/stiler et spørsmål, men man kan faktisk ikke forvente at andre kan lese tanker. Hi forteller jo hvordan mobberne sørger for at sønnen hennes alltid får skylden, hun skriver at de tre andre samkjører historier. Når du da formulerer deg som du gjør, uten å forklare tankegangen din, leste jeg det som om du mente guttens sinne var grunnen til mobbingen. Når du nå forklarer hva du tenkte da du stilte spørsmålet, blir det noe mer forståelig for meg. Jeg har lest hva du har skrevet, og jeg ser at du kommer med konstruktive forslag til løsninger. Jeg skjønner ut fra dette at du mener det er uakseptabelt at gutten blir mobbet, men det virker likevel som du vurderer om skylden for mobbingen skal plasseres på gutten eller mobberne. Det er dette som provoserer meg. Det provoserer meg fordi man ved å gi offeret skylden for det som skjer fort kan legge sten til byrden, selv om man er tydelig på at mobbingen likevel ikke skal forekomme. Inntrykket av at du vurderer hvor skylden skal plasseres forsterker du med den siste setningen i svaret ditt, når du sier at "Jeg skriver jo ingen plass at jeg synes det er gutten sin feil! Men spør bare HI om det er slik". Da ser det for meg ut som at du tenker at dersom du har rett i din antagelse ang. at gutten har en diagnose så er det grunnen til at han blir mobbet. Ut fra resten av svaret ditt kan det se ut som det er jeg som missforstår betydningen av denne setningen? Jeg opplever det du skriver som tvetydig. Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Og for meg bevitner dette lange innlegget ditt, at du ikke er interessert i å se dette fra en annen vinkel enn din egen. Når du fortsatt trekker det jeg har skrevet i tvil, så ser jeg ingen grunn til å dra noen utdypende forklaring videre. Jeg er ikke interessert i å kuppe tråden til HI. Dessuten var ikke spørsmålet rettet til deg, men til HI.Ja, ja, deg om det. Siden jeg faktisk spør om jeg har missforstått er jeg selvsagt ikke interessert i å se ting fra en annen vinkel... Anonymous poster hash: d9ec4...c13 Jeg tror faktisk ikke at det kan nytte. Men ja, du har misforstått meg - veldig, om du ikke greier å omstille tankegangen din litt. Anonymous poster hash: aac1b...83a Enig med ovenstående. Selv om det ikke er meg som har svart deg der. Hahaha, lov å prøve seg Glemte du deg og trykket på anonymknappen igjen, som plutselig fikk samme kode som den litt mer frekke kommentaren Like morsomt hver gang det skjer Anonymous poster hash: a9c4f...0dd Vel, ikke meg. Men du får selvsagt lov til å tro hva du vil. Det finnes jo flere enn deg og meg herinne ;-) Endret 18. juni 2014 av Kari Mari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå