Gå til innhold

Hvor ofte får dere besøk av foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får besøk av moren minst 1 gang i uka, det høres kanskje ikke så mye ut men hun har psykiske problemer, er veldig problemfokusert og tapper meg for energi:/ Dessuten sitter hun i 4-5 timer hver gang, hjelper aldri til med noe men forventer å bli oppvartet. Har aldri satt på kaffien selv engang..

Hun var her på søndag, og nå sendte hun sms og vil komme igjen i dag. I tillegg var jeg der forrige uke. Blir litt mye dette. Synes det er vanskelig å si nei for hun er så hårsår. Jeg har 3 barn (er hjemme med yngste for tiden) og er så sliten selv for tiden.. 

Anonymous poster hash: b4ccd...1a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cirka annet hvert-tredje hvert år. De bor syv timers biltur unna.

Anonymous poster hash: a67c8...a52
Skrevet

Føler at jeg må stå for hennes sosiale behov siden hun ikke jobber og nesten ikke har venner.. og i tillegg er hun skilt og har ingen mann. Skulle ønske hun kunne ta ansvar for sitt eget liv men det kommer ikke til å skje da hun ikke er interessert i å gjøre noe.

Skrevet

Ikke så ofte. De bor rett nedi høgget her, men er vel på besøk ca 1 gang annenhver måned.

Anonymous poster hash: 55607...b4a

Skrevet

De har vel vært her 2-3 ganger i løpet av fire år, da kun for å hjelpe til med oppussing. :)

Anonymous poster hash: 9a07b...84d

Skrevet

Pappa kommer 3-4 ganger i året (han bor i Danmark). Mamma har sosial angst og går så vidt t av leiligheten sin.

Anonymous poster hash: 3ddac...b63
Skrevet

Varierer veldig. Jeg/vi er oftere der enn de her. Men de er vel stort sett innom en gang i uka sånn i snitt. Det kan være kun for å hente/levere guttungen eller andre ting. Så ikke nødvendigvis lange besøk :)

Skrevet

Altfor sjeldent. :( De bor maks 10 min. kjøring fra meg og ennå så får jeg besøk maks 2 ganger i året (bursdagen til barnet mitt og for avlevering av julegaver), ikke føler jeg at de har tid til besøk fra meg og barnet heller :( Jeg skal iallefall sørge for at barnet mitt aldri føler seg så alene som det jeg har gjort, og jeg skal bestandig sørge for å ha nok tid til å kunne stille opp for barnet mitt hele livet.

Skrevet

Sjeldan. Mamma må oppsøkast om barna skal ha kontakt med mommo. Pappa er litt flinkare, han tek med seg eldste på div arrangement og er gjerne barnevakt, mamma er sjeldan med dei rundtom. Men pappa ser vi også mest når vi oppsøker dei.

Skrevet

Pappa bor fem min unna. De ser vi 1-2 ganger i uka. Oftest snarvisitter på under en time:-). Mamma bor ikke her til lands. Kommer vel 1-2 ganger i året. Vi drar også til henne 1-2 ganger i året:-)

Anonymous poster hash: b4d94...183

Skrevet

Mamma er her ca en gang i uka. Men jeg er hos henne stort sett daglig. Hun har også psykiske problemer og trenger meg nok langt mer enn jeg trenger henne. Og det offeret klarer jeg. Hun har tross alt vært sterk for meg i 35 år, så nå kan jeg være litt sterk for henne. Hun tapper meg nok i perioder mer enn jeg liker å tro, men samtidig tenker jeg en del på hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde stilt opp slik jeg gjør. Jeg kan feks stikke oppom henne med lunch en dag, men måtte videre ganske raskt igjen. Likevel sender hun meg melding med "takk for koselig besøk", selv etter bare 20 minutter "på trappa". I perioder med unger og jobb og krav i øst og vest er det ikke bare-bare å finne overskudd til å bidra til andres trivsel, men jeg mener at man ofte (kanskje uten å se det der og da), gjør livet lettere både for seg selv og for den det gjelder om man klarer å ofre seg litt. For jeg vet at feks i forhold til mamma hadde hun nok vært langt dårligere, og mer "krevende" om jeg ikke hadde vært like mye på tilbudssiden som jeg er. 

Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, for alle situasjoner, og mennesker, er så forskjellige. Men jeg fikk meg en vekker når jeg begynte å tenke over hva jeg faktisk betyr for mamma. Og ikke minst at det å "ofre" litt tid og energi på henne faktisk kan utgjøre en stor forskjell i hennes liv. Med psykisk sykdom er det forresten ikke sikkert din mor klarer å se at andre enn henne selv kan slite (hun ser ikke din side av saken). Så for henne vil det kunne høres ut som en avvisning og en unnskyldning for å slippe om du sier du er sliten. Prøv heller å forklar at du ønsker å stille opp og ha henne der, men helst de dagene det passer for deg. Altså møt henne litt på halvveien, om du forstår? 

Skrevet

Jeg er sammen med foreldrene mine flere ganger i uka, er forskjellig hvem vi er hos. Har ikke så mye å si hvor vi er for min del 😊 Har et veldig godt forhold og begge sider er glad i å være mye sammen med familien (er mye sammen med foreldrene til mamma også, både vi og mamma/pappa). Passer det ikke med besøk sier vi i fra da vi er mye sammen. Glad vi er mye sammen! Er helt avhengig av både mamma, pappa og besteforeldre på morssiden og ønsker ikke å kutte kontakten bare fordi jeg er voksen! Så mye tid som mulig sammen når alle lever er det jeg ønsker 😊 Fint for barna mine den gangen de kommer med tett og nær familie 😊 Er 25 og har bodd hjemmefra i 5 år.

Anonymous poster hash: 6114c...7aa

Skrevet

Min mamma bor 20min unna, og er her kanskje en gang i mnd..

Svigers bor 8 timer unna, og her hvertfall hver tredje uke\helg. :)

Anonymous poster hash: adfca...57f
Skrevet

Det blir mest til at vi besøker av praktiske årsaker. MEN de stiller ALLTID opp som barnevakt eller kommer når vi inviterer. De har sagt klart i fra at det er vi som må si i fra fordi de vet vi er travle.

Jeg har kontakt med mine foreldre 3-4 ganger i uka og med svigers 1-2 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 1d501...a3d
Skrevet

Kanskje du kan begynne å besøke henne i stedet for? Så har du mer kontroll på lengden av besøket iallefall.

Anonymous poster hash: 17147...bca
Skrevet

Tja, vi ser vel far og stemor en gang i mnd/annenhver mnd. De bor 20min ifra oss. Det er stort sett vi som drar til dem.

Skrevet

Jeg får besøk av moren minst 1 gang i uka, det høres kanskje ikke så mye ut men hun har psykiske problemer, er veldig problemfokusert og tapper meg for energi:/ Dessuten sitter hun i 4-5 timer hver gang, hjelper aldri til med noe men forventer å bli oppvartet. Har aldri satt på kaffien selv engang..

Hun var her på søndag, og nå sendte hun sms og vil komme igjen i dag. I tillegg var jeg der forrige uke. Blir litt mye dette. Synes det er vanskelig å si nei for hun er så hårsår. Jeg har 3 barn (er hjemme med yngste for tiden) og er så sliten selv for tiden..

De er her ca en gang i uka og vi er der ca en gang i uka. Det passer meg perfekt siden de avlaster meg med alle barna.

Anonymous poster hash: 48ad4...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...