Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å trene for seks uker siden. Spiser ca 1600 kalorier for dagen. Har kuttet alt sukker (utenom litt frukt). Trener ca 4-5 dager per uke ( medt joggibg og raske turer). Har gått ned 1, 5 kilo. Blitt litt steammere, men klærne er ikke større. Er 171 cm og 77 kg.

Anonymous poster hash: f9e2e...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er nøye på å registrere matinntak pg er 100 % sikker på at du ikke overskrider kalorigrensen din så er drt sannsymligvis fordi du får muskler - og muskler veier jo mer enn fett..

Anonymous poster hash: ac251...406

Skrevet

Men dersom det er muskler, skulle jeg ikke da blitt smalere?

Hi

Skrevet

Dytter. Desperat!

Hi

Skrevet

Når de starter opp med trening vil kroppen binde til seg mer vann den første tiden slik at man ikke går så mye ned i vekt. I tillegg veier muskler mer enn fett, men jo, da burde du jo i prinsippet blitt litt smalere (du måler med målebånd?). Likevel har jeg opplevd det samme som deg, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Jeg har også spist mindre, trent mer (kjørt gjennom hele 30 day shred, jogget osv), men har knapt gått ned i vekt og omtrent ikke noe i cm heller. Likevel ser jeg selv at jeg er blitt strammere og mindre, og jeg kommer nå lett inn i buksene jeg ikke kom inn i tidligere enda jeg altså ikke har gått ned mer enn maks 1-2 cm :huh:  Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig, men har en teori om at det er en endret kroppsfasong og at vektnedgangen vil komme etter hvert som kroppen venner seg til mer trening.

Anonymous poster hash: 5f71b...170
Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar :-) Har ikke målt med målebånd, men klærne er ikke blitt større (ikke mye iallefall).

Hi

Skrevet

Trener du kun jogging og raske turer? Kanskje du må endre treningen din?

Jeg startet å trene og spise sunnere for 7 uker siden og har gått ned 4 kg. Går ikke fort inn svingene her men jeg ser forskjell både i speilet og merker det på klærne.

Trener fire dager i uken ca 40-60 min per gang. Trener styrke og kondisjon.

Veide 70 kg for 7 uker siden. Veier 66 nå og målet er å komme ned til 58 :)

Anonymous poster hash: 8a391...7b6

Skrevet

Om du har gjort store endringer i kostholdet kan det være det tar litt tid for kroppen å omstille seg. Når jeg først la om til lavkarbo gikk jeg opp flere kilo før det snudde. Det er uten trening. Før det gikk jeg på kaloritelling og det ble en stor omstilling på kroppen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...