Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Vi skal på sydentur, sammen med vår datter på 9 år, og ett sett besteforeldre. Jeg sliter litt med at jeg pleier være mye sur, og utolmodig. Mye pga fortvilelse pga overvekt osv. Samtidig ønsker jeg å kose meg, og sitte oppe litt utover kveldene, kose meg med litt vin og verandaprat i leiligheten, eller sitte på en koselig taverna, eller resturang eller noe å ta en vin eller tre. Men så er det gubben da, han har søvnapnè og sover med maske, men er like forbanna trøtt. Utrolig kjedelig med en mann som gjerne er våken nok til å spille dataspill online med ungkar-kompisen sin, men å tilbringe en kveld med med greier han ikke, da sovner han på sofaen etter 2 minutt. Og prøver jeg snakke med han glir bare øynene igjen. Guuuuuud kor fælt det er å se at mannen min sovner mens du snakker med han. Da føler jeg meg teit og dum da. MEn jeg kan jo ikke si så mye, han har jo svnapne. Samtidig blir jeg sur for han har hatt maske/cpap apparat i over ett år no.Ingen snorking eller pustestopp lenger, men han er like forbanna trøtt. Vet jeg kommer til å bli sur når han går og legger seg kl22-23 hver kveld i syden, eller når han sitter å gjesper så tårene sruter på resturang. På ene siden blir jeg så eitrende sur på han, forde han ikke gidder å holde seg våken engang, sur forde han tydeligvis finner oss særdeles uinteresange. På den andre siden så tenker jeg fyyyy skamme meg som tenker slik.Mannen er jo syk......... Men er han det, han er 40, feit, og nekter å se det, eller bry seg med det selv. Han bare er sånn, take me og leave me. Hvorfor i faan er hsn så trøtt?? Trodde cpap maskinen skulle fikse trøttheta jeg men. Og nå skal vi til sydenog jeg er reddjeg kommer til å ødelegge turen bpde for meg og han ved å irritere meg, og ved å mase på han og å være suuuur.............. Vil være blid og positiv på tur............ ååååh........frustrært i kveld...................... Anonymous poster hash: 47886...f1f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Hva med å bare gi faen å kose deg? Ett fantastisk råd.....................men det er så vanskelig. Men jeg burde. Herregud, tenk om jeg kunne senke skuldrene mine og bare kose meg?? Javel, om gubben går på rommet og sover fra kl 22.............DET er da bedre enn om han røler diitings fra pub til bub............. Anonymous poster hash: 47886...f1f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Skjønner at dette er vanskelig, men hva med å fokusere på å ha en fin ferie for datteren din sin skyld? Forbered deg på at mannen legger seg kl 22, ikke la det irritere deg. Så kan du heller vurdere om det er verdt å leve med en sånn fyr etter ferien. Datteren din fortjener en fin ferie. Anonymous poster hash: 9ee46...67d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Drit i gubben, konsentrer deg om datteren. Forvent at han legger seg 22, og nyt heller litt alenetid - eller kos deg med besteforeldrene. Sørg for at du og datteren får en fin ferie. Anonymous poster hash: b82e6...2f2
Appelsinpiken Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Men da kan mannen sin ta med seg datteren deres tilbake på hotellet når det er leggetid, og så kan du og bestemor sitte på restaurant og kose dere
Skylander Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Skjønner at dette er vanskelig, men hva med å fokusere på å ha en fin ferie for datteren din sin skyld? Forbered deg på at mannen legger seg kl 22, ikke la det irritere deg. Så kan du heller vurdere om det er verdt å leve med en sånn fyr etter ferien. Datteren din fortjener en fin ferie. Anonymous poster hash: 9ee46...67d Helt enig i denne
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Høres ut som om det er mer en søvnapne som plager han... Min mann har også det, og så klart han er trøtt, men han er da interessert i å være sammen med oss likevel. Jeg har også en sykdom som gjør at jeg er mye trøtt, men vi prater da sammen og koser oss. Høres jo veldig rart ut at han er våken nok til å spille, men ikke til å snakke med deg... Skjønner godt at du blir frustrert jeg. Anonymous poster hash: df8e5...727
Gjest Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Ikke lag så høye forventinger ut av ferien, er mitt tips Kos deg så godt du kan med datter og bestemor. Og når man er i sydligere strøk, så blir iallefall jeg mye trøttere om kvelden der nede enn her hjemme. Legger meg vel i 22.00-23.00 tiden, for å være utvilt til kl 07.00 om morgenen og frokost Er det din eller hans mor som er med? Hvis det er hans mor, så kan jo dama se hvordan sønnen sin er og du kan jo nevne i en bisettning at han pleier å være våken med spillekompiser til langt på natt og ikke med deg. Pleier å funke det. Ellers kos dere så godt det lar seg gjøre. Kjøp deg noen smarte klær som du trives i
LeTwinsA Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Synes det høres helt perfekt ut jeg, kan gubbjævelen passe 9-åringen, mens du og foreldrene din?/svigers? går ut og koser dere...... Er dette samme mann som jobber på nordsjøen? Han er feit og du er overvektig? Hva med å endre kosthold? gå dere litt turer? og få bedre livskvalitet??? just thinking
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 Skjønner deg veldig godt. En ting er å være syk, det skal man selvsagt få forståelse for. Men også syke mennesker kan anstrenge seg litt. Ja, det er ekstremt frustrerende å leve med et menneske som er for sliten til alt hele tiden, men har energi til dataspill, og som ikke selv tar grep for å bedre sykdommen (som å gå ned i vekt). Har opplevd tilsvarende, selv om det ikke var søvnapne som var problemet der. Synes du har fått gode råd av andre her inne. Ikke håp på noe ang. mannen, men sats på en fin ferie sammen med datteren din. Ikke tenk at han kommer til å bidra, da blir du bare skuffet når han ikke gjør det. Og så kan du jo finne ut om dette er noe du orker i lengden etter ferien, for det er selvsagt ikke en særlig god varig løsning (har prøvd det også). Anonymous poster hash: ec585...874
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #12 Skrevet 18. juni 2014 Vi skal på sydentur, sammen med vår datter på 9 år, og ett sett besteforeldre. Jeg sliter litt med at jeg pleier være mye sur, og utolmodig. Mye pga fortvilelse pga overvekt osv. Samtidig ønsker jeg å kose meg, og sitte oppe litt utover kveldene, kose meg med litt vin og verandaprat i leiligheten, eller sitte på en koselig taverna, eller resturang eller noe å ta en vin eller tre. Men så er det gubben da, han har søvnapnè og sover med maske, men er like forbanna trøtt. Utrolig kjedelig med en mann som gjerne er våken nok til å spille dataspill online med ungkar-kompisen sin, men å tilbringe en kveld med med greier han ikke, da sovner han på sofaen etter 2 minutt. Og prøver jeg snakke med han glir bare øynene igjen. Guuuuuud kor fælt det er å se at mannen min sovner mens du snakker med han. Da føler jeg meg teit og dum da. MEn jeg kan jo ikke si så mye, han har jo svnapne. Samtidig blir jeg sur for han har hatt maske/cpap apparat i over ett år no.Ingen snorking eller pustestopp lenger, men han er like forbanna trøtt. Vet jeg kommer til å bli sur når han går og legger seg kl22-23 hver kveld i syden, eller når han sitter å gjesper så tårene sruter på resturang. På ene siden blir jeg så eitrende sur på han, forde han ikke gidder å holde seg våken engang, sur forde han tydeligvis finner oss særdeles uinteresange. På den andre siden så tenker jeg fyyyy skamme meg som tenker slik.Mannen er jo syk......... Men er han det, han er 40, feit, og nekter å se det, eller bry seg med det selv. Han bare er sånn, take me og leave me. Hvorfor i faan er hsn så trøtt?? Trodde cpap maskinen skulle fikse trøttheta jeg men. Og nå skal vi til sydenog jeg er reddjeg kommer til å ødelegge turen bpde for meg og han ved å irritere meg, og ved å mase på han og å være suuuur.............. Vil være blid og positiv på tur............ ååååh........frustrært i kveld...................... Anonymous poster hash: 47886...f1f Han er trøtt fordi han er overvektig og har helt feil kosthold. Går han ned i vekt og spiser riktig, vil trøttheten og søvnapnéen forsvinne og han vil bli mer våken. Simple as that! Anonymous poster hash: 0a597...583
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #13 Skrevet 18. juni 2014 Høres koselig ut, en mor som er sur og utalmodig og en far som bare vil sove.... Stakkars datter, synes begge to skal skjerpe seg her. Bra at besteforelde er med. Anonymous poster hash: d87f8...694
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #14 Skrevet 18. juni 2014 Nettopp vært i syden vi, og vi la oss hver kveld mellom 22-23. Helt utslitt. En lang dag på stranden eller ved bassenget i sola gjør at man blir mer sliten. Så synes ikke det er så rart jeg. Første kvelden la vi oss før kl 21 faktisk, flyet gikk tidlig så vi var trøtte vi. Anonymous poster hash: 1e7bb...640
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 Høres koselig ut, en mor som er sur og utalmodig og en far som bare vil sove.... Stakkars datter, synes begge to skal skjerpe seg her. Bra at besteforelde er med. Anonymous poster hash: d87f8...694 For et utrolig unødvendig svar. HI skriver klart og tydelig at hun ønsker å være blid og positiv, men at hun opplever at mannen trekker henne ytterligere ned. Det å leve med et surt og giddeløst menneske er faktisk en energispiser av de helt store. Hvis du faktisk bekymrer deg for datteren bør du prøve å bidra med noen gode råd til den av foreldrene som prøver å ta grep, ikke kaste dritt. Anonymous poster hash: ec585...874
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #16 Skrevet 18. juni 2014 Mange fine svar her. Takk. Jeg leser igjennom svarene, og ser at det er to ting som stikker seg ut. JEG må senke forventninene, jeg VET jo hvordan det er, og må ikke bruke energi på å være lei meg for hvordan det ikke er. Og jeg må jobbe med meg selv, og konsentrere meg om datteren vår, og sørge for at hun har en fin fin feire. Og kanskje bare la mannen gå på rommet og legge seg og jentungen, så kan jeg sitte en time ekstra i resturangen sammen med bestemor, og samle litt krefter, og energi. Det at han er feit og spiser feil, ja, det vil rette mye hvis han går ned i vekt, men når han ikke ser, ikke vil, ikke bryr seg, ikke gidder, ikke ser hvitsen, ikke ser sammenhengen da...............jeg kan jo ikke tvangsslanke en mann.......... Og hva skal jeg si da, jeg er ikke slankeste sivet selv, Og hva hadde jeg følt om mannen min prøvde å få meg til å slanke meg da......?? Man skal trå varsomt. Jojo jeg hr prøvv den der helse-praten, at jeg tenker på helsa hans osv. Men han ser ikke dette på samme måte. Han ser ikke vekta si som ett problem. -Og legen som ga han cpap apparatet svarte : Njaaa, han er ikke sååå overvektig, dessuten er paneen hans så uttalt at den forsvinner ikke om han går ned i vekt".........................................Så veldig tusen takk for hjelpe!!! Jeg var med inn til legen og hintet tydelig om at kanskje han burde ned i vekt............... Dumme legen!! Så mannen har det fra legen at han ikke er så overvektig..... enda han nå er 174 cmog 97 kilo........ Nåvel, jeg skal prøve å senke skuldrene og gi min datter en god god ferie, ta ting som de faller seg. Javel jeg er ikke så slank som jeg ønsker, men hvem bryr seg? Ingen !!! Ingen andre enn jeg, Og jeg får ta grep når jeg kommer hjem ang vekta, så får mannen seile sin egen sjø. Jeg datteren og ja mannen også skal få en fin ferie. Mannen får nok en fin ferie han også dersom kjærringa går der og klager klager klager og gnager og syter....... Hilsm HI Anonymous poster hash: 47886...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #17 Skrevet 18. juni 2014 På "pinlige sykdommer" forrige uke handlet det om en dame med samme problemet. Den ligger sikkert på nett og den filmen synes jeg du skal vise han. Visste du at man med søvnapné har 30% større sjanse for å få hjerteinfarkt? Anonymous poster hash: 0a597...583
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #18 Skrevet 18. juni 2014 Høres ut som om dere er inne i en vond sirkel. For ferien har du fått mange fine råd, kos deg med datteren din og Bestemor. Ta tak i din egen livsstil og kanskje du indirekte klarer å dra med deg mannen. Mannen min har nylig gått ned 20 kg på 1 år og lagt om sin livsstil, der var det faktisk legen som ga han en dytt ved å si at han hadde for høy BMI. Han spiser sunnere, mindre mengder og beveger seg mer. Han er overrasket over at det ikke skulle så mye til. Jeg støtter han så godt jeg kan og har blitt mye flinkere til å ha mye mer grønnsaker på menyen. Kanskje du kan melde deg på et Grete Roede kurs etter ferien? Og hva med å kjøpe inn et par ny joggesko før ferien? Du trenger ikke jobbe, men gå noen lange turer langs strandpromenaden om morgenen i syden, før det har blitt for varmt. Lykke til! Anonymous poster hash: 1685f...193
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #19 Skrevet 18. juni 2014 Jeg mente å skrive "jogge" ikke jobbe :-) Anonymous poster hash: 1685f...193
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #20 Skrevet 18. juni 2014 Sier som de andre, drit i gubben og kos deg med datteren din. Gi henne en uforglemmelig ferie og nyt kvalitetstiden du får med henne. Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg, og har også en datter. Eks mannen ble snorkeoperert, og fikk maskinen pga pustestopp. Men han este mer og mer ut, og da funket ikke maskinen.Han påstod etterhvert at han var like trøtt som både før operasjon og maskin. Han brukte å sove bort feriene våre, så jeg gav han til slutt opp. Anonymous poster hash: d61a3...45d
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #21 Skrevet 18. juni 2014 Hvorfor skal du ta grep etter ferien? Fremtiden er nå, begynn idag! Jeg vet du kan! Man blir friskere og blidere av å trene og holde kroppen i form og følelsen av mestring er så herlig! Ellers synes jeg du har fått gode råd her... Du kan ikke tvangsslanke en mann uten å begå kriminelle handlinger ;-) Anonymous poster hash: ce7c1...743
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #22 Skrevet 18. juni 2014 Hva med å endre kostholdet for hele familien? Begynne å være mer aktive alle tre? Når det gjelder syden så er vi stuptrøtte og i seng 21.30-22.30 hver kveld. Sol, Strand og tidlig opp! Snakk om forventningene i syden. Kjøp deg vin og sitt en stund alene på verandaen mens mann og barn sover, har du utsikt er det magisk! :-) Anonymous poster hash: 6de2f...435
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #23 Skrevet 18. juni 2014 Hva med å endre kostholdet for hele familien? Begynne å være mer aktive alle tre? Når det gjelder syden så er vi stuptrøtte og i seng 21.30-22.30 hver kveld. Sol, Strand og tidlig opp! Snakk om forventningene i syden. Kjøp deg vin og sitt en stund alene på verandaen mens mann og barn sover, har du utsikt er det magisk! :-) Anonymous poster hash: 6de2f...435 Kan bare snakke ut i fra egen erfaring, men det er ikke bare å endre kostholdet til en mann som ikke er motivert for det. I de fleste hjem lager dessuten menn også mat. Hos oss gjorde han det faktisk ikke, men det fungerte ikke likevel. Vi var begge slanke, men jeg syntes han hadde et forferdelig kosthold, bare kjøtt og sukker. Prøvde å innføre grønnsaker og fisk, men det fungerte ikke. Enten stakk han innom Burger King på vei hjem fra jobb og spiste der, eller så gikk han på butikken og kjøpte seg kjøtt som han stekte selv. Ikke pålegg HI noe som ikke er hennes oppgave. Vil han ikke, så vil han ikke. (Og bare prøv å dra med en lat sofapotet ut på tur. "Aldri sur" my ass!) Anonymous poster hash: ec585...874
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #24 Skrevet 18. juni 2014 Hva med å endre kostholdet for hele familien? Begynne å være mer aktive alle tre? Når det gjelder syden så er vi stuptrøtte og i seng 21.30-22.30 hver kveld. Sol, Strand og tidlig opp! Snakk om forventningene i syden. Kjøp deg vin og sitt en stund alene på verandaen mens mann og barn sover, har du utsikt er det magisk! :-) Anonymous poster hash: 6de2f...435 Kan bare snakke ut i fra egen erfaring, men det er ikke bare å endre kostholdet til en mann som ikke er motivert for det. I de fleste hjem lager dessuten menn også mat. Hos oss gjorde han det faktisk ikke, men det fungerte ikke likevel. Vi var begge slanke, men jeg syntes han hadde et forferdelig kosthold, bare kjøtt og sukker. Prøvde å innføre grønnsaker og fisk, men det fungerte ikke. Enten stakk han innom Burger King på vei hjem fra jobb og spiste der, eller så gikk han på butikken og kjøpte seg kjøtt som han stekte selv. Ikke pålegg HI noe som ikke er hennes oppgave. Vil han ikke, så vil han ikke. (Og bare prøv å dra med en lat sofapotet ut på tur. "Aldri sur" my ass!) Anonymous poster hash: ec585...874 Nå skriver jo hi at hun også er overvektig, så da kan hun jo innføre et sunnere kosthold for seg og datteren, gå mer turer osv. Kan hende hun får lokket mannen med, men hun kan selvsagt ikke slanke en voksen mann som ikke er motivert. Anonymous poster hash: 6de2f...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå