Gå til innhold

Hvordan frakte en liten kattunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal hente en liten kattunge neste uke. Hjem til oss er det en kjøretur på ca 30 minutter. De som har katten nå har ikke bil så derfor har den aldri kjørt bil før.

Vi har et hundebur av den aller minste størrelsen, slik stålnettingbur. Det har aldri vært brukt så det lukter ikke hund. Kan vi bruke det med et teppe/pute i bunnen?

Eller bør vi kjøpe et slik transportbur som katten ikke ser ut av omtrent?

Anonymous poster hash: b3c3a...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde brukt hundeburet jeg... Men hvis dere har hund i tillegg så er det sikkert greit å skaffe seg et sånt plast transportbur til katten på et tidspunkt...
Men her og nå ville jeg bare brukt det jeg hadde...

Skrevet

For ett søtt spørsmål :)

Du bruker hundeburet. Du kan jo legge et håndkle delvis over hvis kattungen blir urolig.

Skrevet

Vi har ikke hund og ingen planer om å skaffe det heller.

Hundeburet fulgte med en bil vi kjøpte, det er nytt og uåpnet. :-)

HI

Anonymous poster hash: b3c3a...eb4

Skrevet

Bruk det buret dere har og legg et mykt håndkle i bunn (greiere enn puter hvis det skulle bli noen stress-uhell). Hvis katten blir helt fra seg og det ikke hjelper med godsnakk så kan dere heller dekke til med noe over. Husk å ikke ha det altfor varmt i bilen hvis dere gjør dette og la det være nok av pustehull! Fått litt noia etter disse pledd-over-barnevogn-sakene...

Anonymous poster hash: 8212a...cd1

Skrevet

Det finnes også noe som heter Feliway som roer ned katten og minsker stress hvis dere vil investere i det. Fungerer godt å spraye rundt i hjemmet de første dagene også hvis den er litt fra seg. Kjøpes hos veterinær, ta den med spray.

Anonymous poster hash: 8212a...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...