Gå til innhold

Noen med ulcerøs kolitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk diagnosen for 15 år siden, har knapt brukt medisiner på denne tiden. Bare noen få dager innimellom og plagene har gått over av seg selv. Med unntak under svangerskapet der jeg hadde det hele tiden. Nå har jeg vært syk i 5 uker, tar Pentasa som jeg tror virker på smerter men det har ikke gått over. Og det er mot normalen hos meg, pleier å gå raskt over.. Tok prednisolon noen dager også, bare for å se om det gikk raskere tilbake men det skjedde ikke.

Noen fler som har det sånn? Måtte dere starte med ny/mere medisin? Skal til lege snart, er lei av å ha vondt og sliten av å fly på do hele tiden..

Anonymous poster hash: 7912e...889
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har morbus crohn å har hatt diagnosen i 13 år. Er veldig hardt angrepet. Prednisolon må du jo bruke over tid i en relativt høy dose for at det skal virke. Å det er veldig efektivt. Jeg bruker 60 mg å trapper ned med 5 mg hver 14 dag. Ved skikkelig oppblussning. Men utifra det du skriver virker det sol du trenger bedre kontroll over medisineringen. Annen medesin muligens. :) ønsker deg masse god bedring å vet hva du sliter med. Ikke vent for lenge med å kontakte lege da.

Klem fra en Crohnsprinsesse.

Skrevet

Har morbus crohn å har hatt diagnosen i 13 år. Er veldig hardt angrepet. Prednisolon må du jo bruke over tid i en relativt høy dose for at det skal virke. Å det er veldig efektivt. Jeg bruker 60 mg å trapper ned med 5 mg hver 14 dag. Ved skikkelig oppblussning. Men utifra det du skriver virker det sol du trenger bedre kontroll over medisineringen. Annen medesin muligens. :) ønsker deg masse god bedring å vet hva du sliter med. Ikke vent for lenge med å kontakte lege da.

Klem fra en Crohnsprinsesse.

Takk for svar, skal til legen på fredag:)

Anonymous poster hash: 7912e...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...