Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Finnes det anbefalinger her? Spinning...styrketrening (i sal).. Noen restriksjoner ift hva man bør unngå og hvor lenge? Jeg har fremdeles nakkesmerter, og det er 10 dager siden jeg fikk hjernerystelsen.. Anonymous poster hash: 7e540...a14
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Kommer jo Ann på hvor alvorlig hjernerystelsen var. Mistet du bevistheten? Evt hvor lenge? Var du på legevakten og ble du innlagt på sykehuset til observasjon ikke 6 timer,12 timer. 24 timer? Fikk du noe informasjon om hvor alvorlig hjernerystelsen din var? Så lenge du har nakkesmerter ville jeg Vært forsiktig med trening som er belastende for nakken. Får du mer smerter av trening så vent. Velg helleristninger øvelser som er av en roligere art. Umulig å gi et fasitsvar uten å ha sett deg, snakket med deg og ha bakgrunnsinformasjon. Anonymous poster hash: e94e0...88c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Mistet bevisstheten i et par minutter, kastet opp myyyye og var temmelig "borte" i flere timer etterpå. Ble kjørt i ambulanse med nakkekrave til akuttmottaket på sykehuset (nakkekrave mistanke om brudd i nakkevirvel - ct bekreftet dette mens på aktutten) før jeg så ble agt inn til observasjon på ortopedisk avd. Her ble nakkebrudd avkreftet etter div undersøkelser. Utskrevet og dro hjem etter ca 16 timer. Har slitt med nakkesmerter og dårlig fokus/hukommelse første dagene, men sykemelding og diclofenac har hjulpet betraktelig. Nå kun smerter i nakke/skulder - samt en gedigen kul i bakhodet etter at jeg traff gulvet med et brak.. :-( Jeg trener normalt ca 3 ganger i uken/annenhver dag. Styrke og spinning. Har ennå ikke turt å trene, men føler meg litt pysete.. :-P HI Anonymous poster hash: 7e540...a14
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Da jeg fikk alvorlig hjernerystelse for en del år siden fikk jeg beskjed om å ta det med ro i åtte uker etterpå! Dette for å minimere risiko for kronisk hodepine m.m. Fikk gå og gjøre rolige ting, men ikke fysisk veldig slitsomme ting, ikke fester med mye støy osv. Jeg var den gang innlagt fem dager på sykehus (måtte også sy en del i ansiktet). Så jeg ville begynt forsiktig og ikke begynt med hardere trening før nakkesmerter er borte, at fokus og hukommelse har normalisert seg og ikke blir påvirket av f.eks. tv-titting, dagens gjøremål, gå turer osv. Det er snakk om kort tid, så bedre å være litt for forsiktig enn å risikere varige plager. Anonymous poster hash: 5ee99...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå