Gå til innhold

Hva blir svangerskapspengene regnet utifra i mitt tilfelle?


prøvestadiet

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen med litt erfaring kan hjelpe meg med min problemstilling. 

 

Jobber nå som lærer, men har dessverre kun et vikariat som går ut nå i juni. Jeg håper å få meg en jobb når skolen starter igjen i august, men dessverre er det lite jobber å søke på her jeg bor fortiden. 

 

Jeg går ut i permisjon i oktober og har etter mine beregninger allerede jobbet 6 av 10 siste mnd før dette. Hva skjer dersom jeg ikke får noe jobb de resterende månedene og må søke om dagpenger frem til permisjonen starter? 

 

Blir svangerskapspengene da regnet ut ifra de 6 månedene jeg har arbeidet eller vil de ta utgangspunkt i dagpengene jeg har før jeg går ut i permisjon? 

 

Ønsker jo selvsagt ikke dette, da dagpenger utgjør mye mindre enn lønn. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får dagpenger de siste månedene før permisjonen så vil foreldrepengene beregnes ut fra de 6 månedene med best lønn av de siste 10.

 

Egentlig vil jeg heller anbefale deg å gå til legen og høre om du kan få sykmelding ut svangerskapet. Da vil du garantert få samme lønn som nå når du har jobb :) i tillegg så er det jo usannsynlig at du vil få deg jobb i noen måneder bare på slutten av svangerskapet, så du vil jo ikke være reell arbeidssøker ;)

 

Anonymous poster hash: 00348...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de regnes ut ifra de best lønnede mnd av de 10, eller ett gjennomsnitt av 6 av de 10 siste mnd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...