Gå til innhold

Frekt å invitere seg selv hjem til noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes du det er frekt om noen inviterer seg selv hjem til deg?

I dag fikk jeg en slik invitasjon fra ei som jeg kjenner litt. Forrige gang hun var her (også da inviterte hun seg selv) disket jeg opp, og det var jo hyggelig. Ville trodd jeg skulle blitt invitert tilbake, men det er jo helt klart mest behagelig at andre rydder, vasker og lager mat. Kjente jeg ble irritert, og skrev at det ikke passet denne uken hos meg, og om jeg heller kunne komme til henne neste uke. Nå har jeg dårlig samvittighet og føler meg frekk selv.

Anonymous poster hash: f2452...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du var frekk. det må jo gå på rundgang. jeg gjør begge deler:-)

Skrevet

Jeg inviterer meg selv hjem til nære venner og familie. Dersom jeg ønsker å være sammen med andre inviterer jeg heller dem til meg og håper på å bli invitert tilbake en annen gang.

Skrevet

Nei!

Synes det er motsatt, altså veldig koselig om noen inviterer seg selv hjem til meg.

Er jo ofte en grunn til at de ikke inviterer hjem til seg selv, kanskje jeg var alene hjemme med barna akkurat den uken, de hadde fullt hus, eller noe annet tilsa at det mest praktiske var at de kom hit?

Men kjører ikke akkurat full vårrengjøring og baker fem kaker til de kommer heller.

Lar det se normalt pent ut, eventuelt en kjapp tur med støvsugeren, men ikke noe voldsomt. Ser helt greit ut her til vanlig, iallefall bra nok for vanlig besøk.

Kaffe står i skapet, te likeså, og det er jo bare å skjære opp litt frukt eller så - og vips kan man sitte og slarve over en god varm kopp kaffe en kveld.

Vi har forresten ganske ofte besøk, og mange venner som gjerne bare kommer over. Veldig koselig.

Skrevet

Fikk en slik invitasjon i helga av noen gamle naboer. De bor i en liten leilighet i storbyen og vi bor i et digert hus på landet. Vi kjenner dem ikke så veldig godt. Jeg ryddet, vasket, laget middag og dessert og vi fikk en kjempefin dag sammen. Tror vi fikk nye venner på kjøpet, men jeg var rimelig sliten etter helga, spesielt siden svigers var her dagen før. Ref annen tråd. 😉😝

Anonymous poster hash: 49bf3...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...