Gå til innhold

1åring som "sutrer" og hyler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har egentlig alltid vært litt klagete, hun henger ofte rundt beina mine og sutrer mens jeg driver på kjøkkenet, eller hvis vi er på et rom sammen og skal gå et annet sted, så blir hun sittende igjen og "klage" hvis jeg ikke løfter henne opp og bærer henne. Jeg er redd jeg har gjort noe galt, har hørt og lest om foreldre som kan skylde seg selv for sutrete unger.

Hun er også veldig til å ville ha det jeg har når vi sitter ved bordet, og hvis hun ikke får det, hyler hun. Hva gjør jeg? Hvis jeg gir etter, lærer hun seg jo til at det hjelper. Samtidig er det jo ikke slik at det jeg spiser/drikker er noe hun kan/bør få. Hva gjør dere andre i slike tilfeller? Det er ikke noe hyggelig når hun skriker ved matbordet og det er vel ikke noe hyggelig for henne heller...

Anonymous poster hash: cd6b0...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avleder. 

Selvsagt får ikke ungene kaffen din osv, det må de bare lære seg. Det er nok i denne fasen mange foreldre feiler, er så mye lettere å bare gi ungen en sjokolade eller en leke for å få dem til å slutte å sutre, og så er de inne i den lite hyggelige sirkelen..

Anonymous poster hash: a9724...932
Skrevet

Takk for svar :) jeg er enig i tipset om avledning ved matbordet. Så får vi tåle litt hyling en stund. Men hva gjør jeg med det andre? Når jeg går ut fra et rom, kan jeg jo ikke gå inn igjen for å avlede?

Anonymous poster hash: e9a33...942

Skrevet

Hvis du bare skal hente noe og tilbake igjen hadde jeg bare latt henne sutre litt, du kommer jo igjen. Skal du bli borte mer enn et par minutter hadde jeg tatt henne med, hun er jo bare ett år.

Anonymous poster hash: a9724...932
Skrevet

Vi er i samme situasjon. Brutalt, men noen ganger lar jeg henne bare gråte. Hvis hun bare er vrang/sur.

Hvis det er tenner osv, trøster jeg. De lærer seg fort at hvis de griner, og får det som dt vil, fortsetter de bare, for det fungerer jo å hyle for å få ting. Min er utålmodig pga mye dulling og dalling, føler vi må ta et grep nå, før det eskalerer videre.

Anonymous poster hash: f7a8f...125

Skrevet

Skal vi til et annet rom så forteller jeg at vi skal det, vi skal å se på noe i et annet rom, hold mamma i hånden så går vi.

Min ville bli båret fordi jeg gikk fra henne, når jeg tok initiativet til at hun ble med gikk det fint. Nå er hun 20 mnd og skjønner at hun kan komme etter men det tok tid, hun ble også bare sittende og skjønte ikke at hun elv kunne komme, det måtte jeg lære henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...