Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Har en datter på 3,5 år. Hun har alltid vert veldig oppblåst. Får det ut, så har ikke så mye vondt. Både familie og barnehagen har påpekt dette endel. Var til legen for noe annet for litt over 1 år siden, og også han påpekte magen hennes. Er siden blitt testet for cøliaki to ganger, men det er ikke det. Når hun er skikkelig oppblåst ser hun ut som er minst 6 mnd. på vei I dag dunket jeg forsiktig på agen hennes, og kunne tydelig høre at det var mye luft der inne. Noe som man etterhvert fikk bekreftet. Legen mente kanskje hun kunne reagere på laktose. Usikker på hvordan vi skal gå frem fremover. Skal vi bare prøve å kutte ut melkeprodukter noen uker kanskje. Hun elsker melk, men det er vel kanskje bare slik vi kan finne ut ting? Fikk beskjed om at siden hun er så liten er det ikke alltid alt dukker opp på blodprøver. Anonymous poster hash: f90ea...1c7
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Har en datter på 3,5 år. Hun har alltid vert veldig oppblåst. Får det ut, så har ikke så mye vondt. Både familie og barnehagen har påpekt dette endel.Var til legen for noe annet for litt over 1 år siden, og også han påpekte magen hennes. Er siden blitt testet for cøliaki to ganger, men det er ikke det.Når hun er skikkelig oppblåst ser hun ut som er minst 6 mnd. på vei I dag dunket jeg forsiktig på agen hennes, og kunne tydelig høre at det var mye luft der inne. Noe som man etterhvert fikk bekreftet.Legen mente kanskje hun kunne reagere på laktose. Usikker på hvordan vi skal gå frem fremover. Skal vi bare prøve å kutte ut melkeprodukter noen uker kanskje. Hun elsker melk, men det er vel kanskje bare slik vi kan finne ut ting? Fikk beskjed om at siden hun er så liten er det ikke alltid alt dukker opp på blodprøver. Anonymous poster hash: f90ea...1c7 Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer på om hun hadde veldig mye luft i magen også som baby? Anonymous poster hash: 876db...0b3
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Har en datter på 3,5 år. Hun har alltid vert veldig oppblåst. Får det ut, så har ikke så mye vondt. Både familie og barnehagen har påpekt dette endel.Var til legen for noe annet for litt over 1 år siden, og også han påpekte magen hennes. Er siden blitt testet for cøliaki to ganger, men det er ikke det.Når hun er skikkelig oppblåst ser hun ut som er minst 6 mnd. på vei I dag dunket jeg forsiktig på agen hennes, og kunne tydelig høre at det var mye luft der inne. Noe som man etterhvert fikk bekreftet.Legen mente kanskje hun kunne reagere på laktose. Usikker på hvordan vi skal gå frem fremover. Skal vi bare prøve å kutte ut melkeprodukter noen uker kanskje. Hun elsker melk, men det er vel kanskje bare slik vi kan finne ut ting? Fikk beskjed om at siden hun er så liten er det ikke alltid alt dukker opp på blodprøver. Anonymous poster hash: f90ea...1c7 Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer på om hun hadde veldig mye luft i magen også som baby? Anonymous poster hash: 876db...0b3 Ja, det hadde hun. Men, gikk som regel fint å få det ut. Anonymous poster hash: f90ea...1c7
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Prøve laktosefri melk og se om det hjelper? Anonymous poster hash: fe55b...4fb
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Å bare holde seg unna laktose er ikke så vanskelig er ikke så vanskelig siden det er så mange produkter uten. Og kanskje mandelmelk eller annen nøttemelk hadde vært lurt? Hvis hun tåler nøtter da. Hvis det er melkesukkeret hun ikke tåler tror jeg det er vanskeligere. Har også hørt man får støtte av noe slag dersom hun ikke tåler melk. Sikkert veldig lurt å bare kutte ut kumelkprodukter først og heller innføre etterhvert. Anonymous poster hash: 45a7d...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå