Gå til innhold

HAT deluxe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i flere dager slitt med "dotter" i øra og kraftig tinitus. Begynner å gå meg seriøst på nervene. I morra kryper jeg til korset å ringer legen før jeg klikker totalt. Det begynner å påvirke humøret mitt kraftig i negativ forstand, der jeg glefser til både gubbe, unger, bikkje og katt. Vegrer meg for å treffe folk siden jeg nesten føler jeg befinner meg under vann og ikke helt får med meg hva de sier.

Greier ikke ungebråk, musikk eller tv. Vil helst ligge i senga i mørket.

Er det jaggu ikke det ene så skal det være noe anna elendighet. Er så lei!!! Vet ikke om jeg skal le eller grine her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan det er og det er grusomt! :( Sender mange gode bobler med godt humør og glede som overskygger smerter og ubehag.

Ønsker deg masse god bedring og håper du blitt kvitt fa-en skapet fortere enn svint.

Skrevet

Uff, det høres helt forferdelig ut. Kom deg til legen og få hjelp, du må være opplagt til jobben du har foran deg.

Skrevet

Lurer på om det rett og slett skyldes graviditeten, og utifra det jeg da har lest så kan det tenkes det fortsetter ut svangerskapet... "Hurra"! Men får høre med legen min (stakkars arme mannen blir vel oppgitt når jeg kommer klagene med enda mer elendighet).

Forferdelig er ordet, jeg er svært glad i musikk...så det å ikke kunne nyte det er faktisk det verste! Pluss at det er helt grusomt hvis det er flere lyder eller samtaler i nærheten. Blir fortvilet på ungenes vegne også, de lurer jo på hvorfor mamman ligger mest i senga.

På torsdag er det avslutnings opplegg for eldstemann som er ferdig med grunnskolen, med taler, musikkinnslag regner jeg med, og mye høflig tørrprat med andre foreldre. Pleier å like den type ting, men kjenner jeg gruer meg skikkelig. Er jo verst på kveldstid også. Men, jeg må for guttungens del, viktig at vi stiller opp som foreldre uansett på slike ting. Jeg måtte melde avbud til en uformell sammenkomster for 3 klassingene i helgen, hadde verdens verste samvittighet da.

9 uker igjen, må bite sammen tennene ig krysse fingrene for at det gir seg snart eller at legen har råd. Barnenesespray virker ikke...ikke turt å ta sterkere..

Skrevet

Du er tøff! Og sterk! Ring legen og be om råd og hjelp og håp han eller hun vet råd.

Sliter veldig med tinnitus og det har blitt verre den siste tiden. Musikk er umulig noen dager. Ørepropper og fullstendig ro hjelper. Håper du får hjelp :)

Skrevet

Uff...føler med dere som sliter med tinitus til vanlig. Har had det noen ganger tidligere, men ikke som dette her.

Men det hjelper med ro og stillhet. De minste er i seng, gubben tok seg en tur for å treffe en kompis og eldstemann er på rommet. Helt stille i huset og da er det mer til å holde ut.

Skrevet

Stakkars deg! Jammen får du slite for den lille huleboeren din.

Jeg har ingen erfaring eller råd, men vil bare sende deg en hold-ut-klem. Håper legen kan hjelpe deg - og uansett er du snart på oppløpet selv om 9 uker kan virke uutholdelig lenge når man er i dårlig form.

Skrevet (endret)

Jeg fikk "motsatt" dott (hodet i tønne følelse) på ene øret under graviditeten.. nå er ungen 19 mnd og det har ikke gitt seg.. ørelegen sa jeg bare måtte leve med det 😑

Håper det går over hos deg !

Endret av Bustetroll
Skrevet

Har du fått snakket med legen?

Skrevet

Nei, i morres var det helt borte og da gadd jeg ikke (teite meg), men så måtte jeg på butikken i ettermiddag og der kom det for fullt igjen :-(

Men i morra skal jeg!!!!

Skrevet

Det er et triggerpunkt (akupunktur) i gropa rett over der øret er festet, som kan hjelpe mot tinnitus. Føl deg frem til du finner et punkt som er vondt og press/masser... Mulig det kan hjelpe

Skrevet

Jeg forstår deg faktisk veldig godt. Typisk at når man sitter hos legen så er det borte og man føler seg litt tåpelig og sliter med å forklare seg..

Når jeg får tinnitus så holder jeg for ørene og lukker øynene i noen sekunder. Gjentar til det forsvinner. Lengre for hver gang.

Skrevet

Fastlegen min var ikke der i dag. Så da får det blir en annen dag... Kommer og går, stålsetter meg til kvelden. At det pissregner hjelper heller kke på humøret kjenner jeg. Skulle egentlig på bytur med et par venninner å spise lunsj og shoppe i dag, men kom fram til at det neppe var særlig lurt med tanke på kvelden.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Huff, god bedring Ugla! Hvor lenge er det igjen nå?

Skrevet

8 uker ca...

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Du har virkelig hatt et tøft svangerskap, håper virkelig at siste innspurt viser seg å bli bedre enn fryktet.

Skrevet

Håper, men realisten i meg er pessimistisk...hehe..

Trøster meg med at det ikke er kronisk men midlertidig

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Det er ufattelig hva man kan holde ut, og det gjør det heldigvis lettere når man vet at det vil ta slutt :)

Sterk er du, uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...