Gå til innhold

barne bursdags dilemma....

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 åringen er bedt i 2 bursdager samme dag...en til bestekompissen og en til kjæresten i bhg....

Han sier han velger henne siden han aldri har vært hos henne...

Er det riktig at han får velge?

Jeg fikk invitasjon fra kompis først...og bursdagene er i morgen...fra henne fikk vi idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt den han fikk invitasjonen fra først

Anonymous poster hash: a25bc...bda

Skrevet

Bestekompisen siden han leverte ut invitasjonen først og siden han er bestevennen.

Jeg hadde ikke latt barnet velge.

Anonymous poster hash: 78307...5fe
Skrevet

Jeg hadde latt han velge om han er moden nok til å ta avgjørelser selv. Han vil nok kose seg mest om han får velge selv, i forhold til å tvinge han til å gå en plass for at han skal ønske å være en annen plass.

Skrevet

Hadde nok valgt den som kom med invitasjonen først, tror jeg...

Skrevet

Endte med å la han velge:-) ble kjæresten:-)

Skrevet

Og valgte bort bestevennen og den invitasjonen han hadde fått først? Det er ganske dårlig gjort.

Skrevet (endret)

For min eigen del gjer eg det i slike tilfelle enkelt med å forhalde meg til invitasjonen eg fekk først, for ikkje å gjere skil på folk.  Synes det er den mest redelege måten, og vil lære ungane mine dette. 

Synes ikkje barn skal få ansvar for å velje mellom venene sine på den måten.

Synes ikkje fokuset primært skal vere kva barnet har lyst til, men kva som er best mtp den som inviterer.

Det er lettare å akseptere at ein ven ikkje kan komme fordi han allereie er invitert i ein annan bursdag, enn om bestekameraten ikkje møter opp fordi han heller vil vere saman med nokon andre.

Endret av soleia
Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde ikke latt han velge.

Håper bestevennen velger bort din sønn når han skal ha bursdag!

Skrevet

Åhh, herregud! Tror du virkelig at en 6åring sjønner konsekvensene av et dårlig valg. Ønsker du virkelig at et barn skal få sin straff fordi mor ikke klarer å bestemme?

Skrevet

Første invitasjon som gjelder.

Velge kjæresten overfor bestekompisen. Ikke akkurat det han burde lære seg i ung alder? Venner betyr mer i den alderen.

Nei, her hadde det blitt invitasjon nr 1 og bestekompisen. Et veldig enkelt valg!

Anonymous poster hash: 16f3a...345

Skrevet

Utrolig dårlig gjort ovenfor bestevennen da. Spesielt med tanke på at den invitasjonen kom først . Du burde tatt den situasjonen og lært sønnen din at det var den som kom først med invitasjon vi går til. Regner med dere faktisk hadde planlagt det allerede . Og da blir det for dumt å endre de planene bare pga det kom ett "bedre" tilbud av en annen venn.

Anonymous poster hash: 95189...b47

Skrevet

Den første invitasjonen, såklart. Evt., dersom det er praktisk mulig, dele i 2 og være litt hos den ene og litt hos den andre. Her vi bor (utland), skal man bekrefte deltakelse i bursdag, jeg synes det er en høflig vane.

Når det er sagt, synes jeg også at det er ekstremt pussig å levere invitasjoner 1-2 dager i forveien. Folk lager vel planer og man kan ikke forvente at de dropper alt pga en sen innbydelse? Her er vi fullbooket frem til 15. august, og helt uten mulighet til å endre planene...

Anonymous poster hash: 04fb2...216

Skrevet

Du håper at en 6 åring straffer vennen sin ved å ikke komme i bursdagen hans?

Er det slik oppførsel du lærer barna dine?

Anonymous poster hash: ad469...7a5

Skrevet

Så koselig du er da!
Skrevet

6 åringen er bedt i 2 bursdager samme dag...en til bestekompissen og en til kjæresten i bhg....

Han sier han velger henne siden han aldri har vært hos henne...

Er det riktig at han får velge?

Jeg fikk invitasjon fra kompis først...og bursdagene er i morgen...fra henne fikk vi idag...

Samme problem her egentlig to bursdager på samme dag heldigvis overlapper de bare litt så her løser vi det med at barnet blir hentet et kvarter før tiden i første og levert et kvarter etter tiden i bursdag nummer 2.

Hadde det vært samtidig hadde vi tatt de som inviterte først.

Når bestekameraten har invitert for flere dager siden mens fra jenta kommer det dagen før antar jeg at han er invitert til henne som en ettertanke eller fordi mange har sagt nei til denne bursdagen.

Jeg hadde sagt fra til foreldrene hennes at han dessverre ikke kan komme for han alt var invitert til noen andre.

Anonymous poster hash: 7d87e...3f6

Skrevet

Jeg ville valgt bestevennen.
Kjæresten er sikkert opptatt av sine venninner.
Min 6 åring ville jeg ha sendt i en guttebursdag, - vennebursdag.

Og kjæresten kan han jo besøke senere? Til helgen, avtal det gjerne med en gang, fortell dem at de er lei seg for at de ikke kan komme, men han har så lyst til å dra til henne. Avtal på lørdag for eksempel, at sønnen din besøker kjæresten sin.

Anonymous poster hash: e66ce...159
Skrevet

Hadde såklart sagt at den som inviterte først, går vi til. Og forklart 6 åringen hvorfor. Dårlig valg å la han velge selv. 

Anonymous poster hash: 3bf71...def
Skrevet

Er ikke så overrasket over at dette spørsmålet kom fra deg :P

Anonymous poster hash: e5913...a36
Skrevet

Det er ganske greit å forstå om noen sier nei til invitasjon fordi det kræsjer med planer som allerede er lagt.

Det er derimot utrolig sårt at noen skal komme i bursdagen din men ikke kommer og du etterpå får høre at personen har valgt å være hos noen andre som inviterte senere.

Syntes synd på kameraten til denne gutten jeg, og kjenner jeg hadde vært lei meg over at dere som foreldre syntes dette var greit om jeg var bursdagsbarnets foreldre.

For det valget du lot han ta forteller at kameraten ikke er god nok om det finnes andre tilbud.

Anonymous poster hash: 7d87e...3f6

Skrevet

Har du sagt til foreldrene til kompisen at sønnen din kommer? Siden bursdagen er i morgen, regner jeg med du har gitt beskjed om han kommer eller ikke?

I så fall tar du helt feil avgjørelse.

Skrevet

Dette er så urimelig at det ikke fortjener ytterligere kommentar. 

Anonymous poster hash: f5c5f...580

Skrevet

Hvis bestekompisen inviterte for flere dager siden er det jo en selvfølge å takke nei til en annen innbydelse som kommer dagen før.

Og hvem inviterer egentlig dagen før en bursdag nå i juni hvor alle barnefamilier har sprengfulle kalendere?

Dilemmaet hadde vært litt vanskeligere om det var en perifer barnehagevenn som levert innbydelsen først, og bestekompisen kom etterpå med sin innbydelse, men har man sagt at man skal i en bursdag takker man ikke nei fordi det har dukket opp noe mer spennende.

Anonymous poster hash: 99b6c...fb6

Skrevet

Nå kan det hende at invitasjon fra henne kom før idag....vi har vært på ferie og den lå i hylla i bhg...

Lille begrunner valget med at hun har han ikke vært hos før...og at han gjerne vil dit siden hun er den eneste han kjenner som skal begynne i hans klasse...

Ringte guttens stemor og forklarte,og hun skjønnte det godt:-)

Takk for råd og tilbakemeldinger:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...