Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #26 Skrevet 17. juni 2014 Bruker selv solfaktor ti på barna mine. Bruker ikke solkrem selv. Meld meg til Bv! Glad vi lever fritt og kan bestemme over våre egne liv. Anonymous poster hash: 73a5e...cb9 Greit at du er uansvarlig på egne vegne....men barnas? Anonymous poster hash: 1703b...a9d Så lenge det selges solfaktor ti så brukes det. Ingen brente barn eller super brune barn. Huden blir beskyttet. Glad min generasjon har overlevd egentlig Anonymous poster hash: 73a5e...cb9 Hallo?? Så alt som selges i butikker er sunt og bra? Naiv? Det er ikke sombrenthet som er ensbetydende med hudkreft. Man kan (dessverre) få hudkreft uten å ha vært solbrent. Men fortsett din naivitet, du! Anonymous poster hash: 1703b...a9d
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #27 Skrevet 17. juni 2014 Selv om hun ikke blir brent så betyr ikke det at at kroppen har godt av alle uv strålene. Jeg smører min 8 åring med solfaktor 30 hele sommeren. Og faktor 15 ellers året rundt og ansiktet. Det gjelder meg selv også. Anonymous poster hash: 21872...c5a Hysteri! Anonymous poster hash: 296e5...06f Hvorfor er jeg hysterisk? Jeg lærere min datter gode vaner fra ung alder. Hun slipper kanskje rynker i ung alder og det viktigste av alt hun er beskyttet mot hudkreft. Jeg jobber som sykepleier og har videreutdanning innen både kreft og hud, så mine handlinger er basert på kunnskap og erfaringer. Nå jobber jeg med barn med kreft og der er ikke hudkreft et problem men jeg tenker langsiktig. Jeg jobbet med voksne og kreft Før og fikk inn mange ikke 30-40 års alderen med hudkreft og de hadde alle en ting til felles. De hadde solt seg mye informasjon ung alder og smurt seg lite. Anonymous poster hash: 21872...c5a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #28 Skrevet 17. juni 2014 Skal dere være hele dagen på stranda eller gå på høyfjellet i 10 timer i strålede sol er faktor 10 for lite. Er det derimot en vanlig hverdag der ungene tilbringer det meste av tiden inne på skolen og ellers leker delevis i sola og delevis i skyggen, er faktor 10 mer enn nok. Anonymous poster hash: 7a4d6...8d0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #29 Skrevet 17. juni 2014 Faktor 15 er det vi bruker i "syden". Og 30 på skuldre, nese og annen utsatt hud Her hjemme er det litt annerledes, men solfaktor 10 er litt lite. Bruk i alle fall 15 også her, selv om du ser jenta blir brun med mindre. Du trenger absolutt ikke nå brennegrensen når det kommer til solfaktor. I alle fall ikke for å få farge. Jeg er lei meg for at mine foreldre ikke var mer nøye med faktor. I dag tåler jeg faktisk ikke sol, selv med en hud som fort blir brun. Jeg har ikke hatt kreft, men fått noe annet hudlegene ikke finner ut av. En stygg eksem når det er sol ute, selv om jeg aldri soler meg. Har faktisk ikke gjort det de siste 3 årene, etter eksemen kom(sitter inne på soldager, tar aldri solarium. Og så pent med stygg eksem på toppen, da..... ). Men så snart der er litt sol ute, så kommer det. Ikke gøy. Tror ikke dette har med faktor å gjøre, men hvem vet? Anonymous poster hash: cea5f...aca
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #30 Skrevet 17. juni 2014 Jeg blir så usikker. "alle" sier at man må ha minst 20, og 25 og 30 i solfaktor til barn. Men jenta mi, som er lys og fager, blir vel til slutt mørk blond, har noen få fregner over neseryggen, hun har aldrig vert solbrent. Aldrig. Og hun "bor" i bikini så snart tempraturen tilsier det. Og hun er ute i sola dagen lang. Hun blir brun og fin. Nydelig. Jeg begynner altid med 30, så etter noen dgaer går ned til 15, og de siset soldagene her no i forige uke brukte vi faktot 10. Jeg smører hele jenta godt inn om morran uten klær, og så følger jeg på utover dagen, på skuldre, bryst, annsikt ssv. Hun er jo møkkalei av at jeg "hele tiden" kommer med den kremen. Men hun blir ikke brent. Så jeg må da gjøre noe rett. Men nå skal jeg til kos, og da er det jo sterkere sol. Skal jeg gå opp i faktor eller bare fortstette med 10?? Anonymous poster hash: 25e01...5ad Jeg vil bare si at jeg har ikke sett så mange mennesker med ødelagd hud og hud/føflekk kreft som nå for tiden. Jobber på apotek, og daglig er det mennesker som ikke lenger tåler solen, fått kreft eller ser ut som skrukketroll. Kreft kan du få om du nesten er svart i huden også. kjenner flerre mørkhudet som får soleksem og blir kraftig solbrent. Om du bruker f.10 eller ikke, er opp til deg, men du vet at det er du som har ansvaret for ditt barns hud og kropp????? Jeg smører faktisk mine barn med f.50 og f.30 når vi er i syden (ja,bare si jeg er hysterisk!) Jeg ser dessverre så mange barn som både smøres for lite og for liten faktor at jeg får vondt, jeg ser foreldre som vil kjøpe minst mulig og billigest mulig solkrem, for de vil heller ta seg en dyrere ferie til syden.... Men som jeg sier til kunder som deg, jeg anbefaler høyere, men det er helt og holdent opp til deg........ Tror vi mennesker hører for mye på hva "naboen"sier om ting, enn å høre på anbefalinger og helsevesen. Jeg vet hvertfall at jeg har gjort det jeg kan for å beskytte barna mine mot ulik hudproblemer/farer. D-vitamin får du stor nok dose med ca 10-15 minutter i solen uten krem, så den diskusjonen om at en ikke skal smøre pga at en ikke får d- vit , den må du lenger på landet med!!!!! Håper du tar til vett Anonymous poster hash: da34a...ae9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #31 Skrevet 17. juni 2014 Om dere ikke passer på huden til barna deres blir det deres feil om barna deres får hudkreft senere i livet. Det er det faktisk. Anonymous poster hash: ca3f5...56e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #32 Skrevet 17. juni 2014 Ta ansvar, for dette holder ikke! Anonymous poster hash: dc617...ec5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #33 Skrevet 17. juni 2014 Altså, vi skal jo til hellas, i juli, i 2 uker. Mye sol og mye bad. Hun kommer til å bade, bade, bade. Være mye ute i sola i bikini. Jeg ser at jeg nok har vert litt vett-løs. Tar til meg kritikken, og kjpper med meg den nye mossen fra apotek 1. Den med faktor 30 som er så vannfast. Så blir det vel bra vel? Takk for gode tilbakemeldinger, og spydigheter takker jeg ikke for. HilsenHI som har lært ett og annet i dag. Anonymous poster hash: 25e01...5ad
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #34 Skrevet 18. juni 2014 Jeg bruker faktor 50 på ungene mine og vi bor t.o.m i nord Norge:O Anonymous poster hash: 6c386...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå