Gå til innhold

Noen som jobber i eldreomsorgen her? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å gjøre noe helt annet et år, i kombinasjon med 50% studier. Har alltid jobbet mye med mennesker i ulike faser av livet. Alt fra studenter til flyktninger. Her i området søkes det alltid etter arbeidskraft i eldreomsorgen.

Jeg vurderer å søke meg inn i eldreomsorgen i 1 år, ved siden av studiene, for å gjøre noe helt annet. Ser for meg at det er tøft, men også givende.
Lønnen er jo ikke den beste, men akkurat nå er jeg ikke så opptatt av det. Så lenge det går rundt så er det greit.

Er det noen som vll dele sine erfaringer?

Anonymous poster hash: b0c39...ef5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok greit for et år. Har jobbet i 3 år på sykehjem og det eneste jeg sitter igjen med er dårlig samvittighet og et ønske om å aldri bli gammel og hjelpeløs.

Det var så mye mer jeg kunne ønske at jeg hadde fått gjort for pasientene som jeg aldri fikk tid til rett og slett fordi vi var for få folk på altfor mange oppgaver.

Anonymous poster hash: 1796a...ef8

Skrevet

Det er akkurat som du sier, tøft men givende. Det gir enormt mye! Noen dager er tunge både fysisk og psykisk, men alt i alt er det en gave å få bidra til at noen får en bedre hverdag på tampen av livet. Det er verdens beste jobb.

Anonymous poster hash: aa7a8...eba
Skrevet

Jobber i hjemmetjenesten ved siden av studiene og det synes jeg er nyttig. Lettere å "se" den teorien jeg skal lære meg, også gir det meg glede når man så tydelig ser hvordan de gamle/syke setter pris på min tilstedeværelse og den hjelpen jeg gir. De fineste vaktene har jeg når jeg har en spesiell dement bruker, h*n elsker musikk og når jeg synger får h*n en livsglød jeg ikke ser ellers. H*n nynner, beveger seg i takt og fremkaller gamle minner. Veldig tankevekkende og fin opplevelse!

Det negative er lønna, arbeidstidene og den dårlige samvittigheten over for lite tid til hver bruker :(

Anonymous poster hash: 041f4...003

Skrevet

Må si meg enig med #2. Jeg har jobber på sykehjem, og det var en givende jobb, men jeg gikk også rundt med mye dårlig samvittighet. Jeg følte at jeg ikke strakk til, og jeg så tydelig at de beboende ikke hadde det godt (i hvertfall i mine øyne). Noen ble ikke tatt opp før kl 11, mens dem allerede måtte legge seg mellom 18.00 og 19.00! Det blir bra mange våkne timer i sengen. 
Grunnen er at det ikke er mer bemanning en akkurat nødvendig, og ikke det engang. Man går i ett hele dagen, og du har såvidt tid til å sette deg ned å slå av en samtale. 
Du jobber veldig mye for pengene, og du kan lett slite deg ut. 

Men for meg ville dette vært en kjempejobb hadde det ikke vært for den lave bemanningen, de tunge løftene og den stressende hverdagen for å rekke over dobbelt så mye som man egentlig burde. Og jeg fikk 136 kr timen!

Jeg håper aldri jeg havner på gamlehjem, sålenge det ikke blir drastiske endringer!

Anonymous poster hash: 41457...58f
Skrevet

Synes det er en fantastisk jobb. Har prøvd meg på andre plasser, men kommer alltid tilbake til eldreomsorgen:-) Finnes så mange herlige eldre mennesker:-)

Skrevet

Er sykepleier på sykehjem. Min avd er pasientene ganske dårlige.. mye brul av takheis, aktiv heis.. mange man må være to på i stell. Man får 1 time på å få opp 3 pasienter... det kan være travelt. Men mange gode stunder! Man får anledning til å gjøre dagen vedre for en som ikke lenger klarer seg alene. Mange eldre er deprimerte.. mange får lite besøk. Bare det å holde en hånd, legge på neglelakk, gå inn med et glass saft og slå av en prat ksn gjøre all verdens forskjell for mange eldre. De setter så stor pris på at du er der og hjelper. Det gjør godt å være der for andre. Derfor trives jeg der jeg er.

Anonymous poster hash: f5ab0...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...