Gå til innhold

Tips for ekstrem svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvalm hele tiden, ikke noe som frister og klarer ikke holde på noe. Spyr like mye natt som dag. Noen som har tips? Kinn i uke 9

Anonymous poster hash: 59379...8be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, snakk med legen om hypermesis. Kanskje du trenger litt hjelp for å ikke bli dehydrert blant annet!

Mitt beste tips, da jeg var i samme situasjon, er å drikke bittesmå slurker av grapefruktjuice. Jeg hater grapefruktjuice, det er altfor bittert, men FY det fungerte godt mot min kvalme!

En liten slurk, samme mengde som på en teskje, og kvalmen gikk bort på underkant av ett minutt.

Anonymous poster hash: 3a6e6...eff
Skrevet

Trekk ingefær og sitron i vann, det kan i det minste døve kvalmen litt så du kan få i deg litt mat. Lykke til, det er et helvete å gå konstant kvalm!

Skrevet

Takk for svar, skal prøve. Er et par dager siden jeg drakk noe, fått i meg noen saft is men kommer opp igjen. Tenker jeg ringer legen i morgen. Også gått ned 5 kilo på 3 uker nå. Ikke vært slik med de andre barna.

Skrevet

Tror du burde skaffe deg time idag, dehydrering når du er gravid er virkelig ikke bra!

Anonymous poster hash: 8601d...718

Skrevet

Hvor lenge er det forsvarlig å gå uten væske?

Skrevet

Du må sjekke urinen din..

Lys og klar,- du får i deg tilstrekkelig væske

Mørk, konsentrert, lukter,- øk væskeinntak

Man skal ikke vente med å drikke til man føler seg tørst.. Mange, små skurker i løpet av dagen er bedre enn en større mengde som igjen utløser kvalme.

Du burde vel uansett kontakte lege for en vurdering ang hyperemisis

Skrevet

Hvis du er slapp og urinen konsentrert så er det bare å ringe lege med en gang. Det er bedre å komme seg på sykehuset å få væske intravenøst før du blir for ille.

Hilsen en som har hyperemesis for 3 gang

Skrevet

Hei! Føler virkelig med deg.Var slik i siste svangerskap jeg også.Ble lagt inn i uke 8.Og ut og inn til oppvæsking og medisiner til uke 25.Huttetu.Men hvile er viktig.Jeg fikk ikke i meg noe særlig verken vått etter tørt på det verste, men love hearts døyvde kanskje litt.Fiskepudding var det eneste av middag som smakte.Og Mariekjeks..Prøv litt men ikke så store mengder.Og ring legen din.Mulig en innleggelse er det du trenger.Lykke til!!Isbiter er og en lettere måte å "drikke" på.

Anonymous poster hash: 54fa3...020
Skrevet

Du har min medfølelse. Det er jævlig mens det står på. Her er noen tips jeg brukte. Noen fungerte, andre ikke, men jeg har hørt det fungerer for andre.

Ingefær. Kjøp frisk ingefær, skjær to tynne skiver, hell over kokende vann i en kopp og la det trekke ca 10 minutter.

Seabands. Sånne armbånd mot sjøsyke, fås på apoteket.

Akupunktur. Fungerte absolutt ikke for meg, men jeg har hørt om andre som har hatt god effekt.

Cola og vann, blandes 50/50. Rør ut alle boblene og spis med teskje. En periode var dette det eneste jeg fikk i meg av væske som jeg beholdt.

Og sånn ellers: Ring legen og få time asap. Jeg fikk bilsyketabletter, Postafen, og det hjalp. Det var det som fungerte best for meg av alt jeg prøvde. Og få deg en sykmelding, hvis du ikke allerede har fått det. Grin deg til det, hvis du har en like vanskelig lege som jeg hadde. Eventuelt spy på kontoret hans/hennes.

Skrevet

Så anbefaler jeg gruppen Hyperemesis Norge på facebook. Der er det mange hjelpsomme sjeler, og vi har laget info om medisiner og div. 

Anonymous poster hash: b0d05...106
Skrevet

Takk for omtanke og tips. Ringte legen da jeg ikke får i meg drikke og ikke tisser men fikk beskjed at vid jeg klarte ringe ditt så var det ikke farlig lite enda.

Skrevet

Det var da et håpløst svar fra legekontoret! Jeg klarte da å ringe legen selv om jeg var så dehydrert og dårlig at jeg ikke klarte å stå på bena. Lå inne 12 dager i strekk på det verste, og da hadde jeg selv ringt legen først.

Var det fastlegen? Jeg ville i såfall ringt legevakten. Hvis du ikke tisser i det hele tatt så er det et tegn på at du absolutt må ha væske!! Begynn å gråt på telefonen så de skjønner alvoret.

Skrevet

Det er dessverre altfor mange som ikke vet hva hyperemesis er og hvor dårlig man kan bli, tydeligvis en slik du har pratet med.

Du bør stå på ditt, for noen så hjelper det veldig på kvalmen bare å få væskebehandling en dag eller to.

Skrevet

Hi her, dro på legevakten og er nå lagt inn. Blir sikkert bra med litt hjelp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...