Gå til innhold

Merkelig utslett, hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille på 3 år hadde feber på søndag. Ikke spesielt mye, ca 38,5. Samtidig dukket det opp noen småprikker på armene. Dagen etter, igår, var feberen borte, men vesla var nå dekket av små, røde prikker. Noen av disse har utviklet seg til blemmer, og hun klager tidvis over kløe. Allmenntilstanden er tipp topp, ingen smerter, ingen feber. Vi var hos legen, men der var det som alltid hastverk, og diagnosene han og sykepleierne var igjennom, var: skarlagensfeber, 3. og 4. barnesykdom, vannkopper, røde hunder og soleksem.

Jeg er ikke spesielt bekymret, mer nysgjerrig, noen som vet hva dette kan være?

Vedlagt ser dere armen hennes, men hele kroppen er dekket.

Anonymous poster hash: f8e55...32f

post-42-0-64343200-1403000232_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som vannkopper for meg.

Anonymous poster hash: 952b3...271
Skrevet

Det trodde jeg og, helt til legen sa at det ganske sikkert ikke var det. Hmmm. HI

Skrevet

Ingen som har sett dette før?

HI

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Brennkopper? Ville sagt vannkopper, men skal ikke krangle med en lege :P

Skrevet

Det trodde jeg og, helt til legen sa at det ganske sikkert ikke var det. Hmmm. HI

Ja, da vet jeg ikke. Sikker på at legen hadde brillene på? :P

Jeg fikk vannkopper som godt voksen, og de så omtrent akkurat slik ut i hvert fall. Var hos lege og fikk bekreftet at det var vannkopper også.

Men utslett kan jo ligne hverandre mye, så mest trolig har legen rett. Tok de noen prøver av gutten, da?

Skrevet

Sant, ikke lett å se forskjell bestandig. Legen min er rimelig svimmel, har tatt han i feil før. De tok ingen prøver, nei, fikk bare beskjed om å "ri stormen av." Det rare er at det er ingen storm å ri, for ungen er helt som normalt. Leker, spiser, sover som vanlig. Alt er som det pleier, bortsett fra et par hundre røde prikker over hele kroppen.

Selv holder jeg en knapp på vannkopper jeg og. HI

Skrevet

Sant, ikke lett å se forskjell bestandig. Legen min er rimelig svimmel, har tatt han i feil før. De tok ingen prøver, nei, fikk bare beskjed om å "ri stormen av." Det rare er at det er ingen storm å ri, for ungen er helt som normalt. Leker, spiser, sover som vanlig. Alt er som det pleier, bortsett fra et par hundre røde prikker over hele kroppen.

Selv holder jeg en knapp på vannkopper jeg og. HI

Satse på at det er vannkopper, så er han ferdig med deg ;)

Godt han ikke føler seg så dårlig i hvert fall :)

Leger kan være ganske svimete noen ganger. Jeg fikk en annen barnesykdom da jeg var et par og 20 år. Dro til legen, han sa at jeg hadde enten meslinger eller røde hunder, men han testet ikke. Om det var meslinger så var han egentlig pliktig til å melde det inn, men det var visst ikke så nøye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...