Gå til innhold

Trist etter at jeg ble mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare trist.. og tom.. og vet ikke helt hva som er greia..
Føler ikke at jeg gleder meg til noe lenger. Før kunne det kile i magen før vi skulle på reise, eller før jeg skulle gjøre noe gøy, eller bare at jeg visste at det var helg.

Livet etter barn har ikke blitt slik jeg så for meg .. jeg er 25 år, og har et barn på 20 mnd.
Bor med pappaen til barnet, og vi har det fint. Veldig a4 og kjedelig, men fint og trygt.

Jeg føler at jeg ikke klarer å tilpasse meg livet som mamma.
Jeg elsker jo barnet mitt over alt, og smiler bare av å tenke på henne …

Men allikevel får jeg ikke livsgnisten tilbake.. jeg gruer meg nesten til helgene.. jeg gruer meg til jobb.. jeg vet ikke hvordan jeg skal få snudd tankene mine.

HVORFOR blir jeg ikke vant til å være mamma??

Anonymous poster hash: a9580...89d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å snakke med en psykolog om det? Jeg synes det du beskriver likner på en depresjon, og en fødselsdepresjon trenger ikke komme rett etter fødselen eller være så veldig kraftig. Jeg fikk en fødselsdepresjon med første. Det var ikke slik at jeg ikke elsket barnet mitt eller var deprimert hele tiden, men jeg ble veldig fort sint, irriterte meg over alt og var veldig usikker. Jeg bare tenker, en depresjon kan vise seg på mange måter?

Ellers, får du noe tid for deg selv? Til å gjøre ting du har lyst til? Om det så bare er at pappaen tar med barnet på tur og du får noen timer til å lese en bok, rydde i boden, se tv eller hva enn det er som gjør at du slapper av? Jeg merker at i perioder hvor jeg får lite egentid, så er jeg ikke alltid så hyggelig å være sammen med for mann og barn. 

Håper du finner ut av noe, det er ikke meningen det skal være sånn..

Anonymous poster hash: 280cb...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...