Flea Skrevet 28. august 2014 #676 Del Skrevet 28. august 2014 Takk for støtten A-87 Jeg vingler mellom å beskylde meg selv for å være hormonell og å være irritert på at de viser så lite interesse. Håp!: Hehe, ja, var nok litt ekstra snill denne gangen. Sist gang fikk han tegneserier, ei bok og godteri. Vi fikk beskjed om at han ikke fikk overnatte på barsel, så jeg gjemte det til han skulle komme hjem alene første natta uten meg og baby. Han kjøpte en flott Tissot-klokke til meg i fødselsgave sist, så jeg ville gjerne finne på noe han virkelig ønsket seg denne gangen. Jeg kommer også til å være med i barselgruppe. Jeg hadde veldig glede av forrige gruppe og håper det blir bra denne gangen. Jeg opplevde ingen konkurranse heldigvis. Alle var veldig åpne og hyggelige og delte gleder og frustrasjoner over å bli mamma. Jeg hadde en veldig enkel unge sammenlignet med mange, så jeg holdt mye kjeft egentlig. Det siste du ønsker å høre når du sliter og strever er hvor greit det går med de andre. Men det var veldig nyttig å dele erfaringer om alt mulig. Det er jo så mye nytt når man er nybakt! Et helt nytt vesen å bli kjent med og en helt ny hverdag! Jeg fikk mye glede av å tilbringe tid blant "likesinnede" Vi gikk masse på trilleturer og hadde fast dag og fast tid så man slapp å avtale så mye i forkant. De som kunne møtte opp. Etterhvert møttes vi mer hjem hos hverandre, og da avtalte vi før vi avsluttet hvem vi skulle være hos neste gang. Den startet opp først etter 10 uker hos oss, og det syntes jeg var litt sent egentlig. Jeg er tilknyttet ny hs nå, så håper det blir litt tidligere denne gangen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146621964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotoon Skrevet 28. august 2014 #677 Del Skrevet 28. august 2014 Så trist med en sånn barselopplevelse tipptopp... Jeg hadde det litt motsatt. Fødte på natten og på ettermiddagen dagen etter så banket det på døren på barselhotellet og der sto plutselig onkelen min som riktig nok ikke bor så langt unna men vi har ingen nært forhold og han var den siste jeg kunne tenkt meg besøk av der jeg lå med bleierumpe å ammet. Når vikom hjem ffikk vi besøk nesten hver dag i en måned og det var superslitsomt.. denne gangen har jeg sagt at de første ukene skal nyyytes mest mulig alene... Men blir jo annerledes alikevell siden vi har storesøster så blir ikke samme roen uansett.. Jeg har forøvrig lite kynnere for tiden... Kun disse forferdelige stikkingene, særlig når lille beveger på seg om kveldene... Så iddag gikk jeg til innkjøp av en diger ananas som jeg Allerede nesten har spist opp... Gir ikke opp augustbabyhåpet til tross for at vi skal i bryllup i helgen, 2 timer unna sykehuset og jeg har fått beskjed om å forberede meg på styrtfødsel siden førstemann kom fooort... Spennende tider dette altså Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastazia Skrevet 28. august 2014 #678 Del Skrevet 28. august 2014 Flea: hihi Må le av den vingreia di! Akkurat noe slikt jeg kunne funne på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 28. august 2014 #679 Del Skrevet 28. august 2014 Takk for det. Jeg hadde trodd det skulle være mer interesse rundt første barnebarn og vår førstefødte, men har nå lært at man ikke må forvente noe og heller ta det som en positiv overraskelse om det skjer noe. Har fryktelig lyst til å være med i barselgruppe og hadde også veldig lyst til det med første, men de har avviklet det her jeg bor. Jeg syntes det er trist, for selv om jeg er herfra, så har jeg ikke bodd her på flere år og har ingen venner her. De få vennene jeg har bor på andre siden av landet. Skulle gjerne blitt kjent med noen og det er veldig vanskelig. Så en barselgruppe ville kanskje gitt meg muligheten til å få en venn eller to. Har INGEN her nede og det er fryktelig tungt. Skulle virkelig hatt en venninne! Har ei, men hun kan såvidt engelsk og det er tungt å snakke med henne for hun forstår ikke halvparten av hva jeg sier. I tillegg er hun ufrivillig barnløs og det er ett fryktelig sårt tema for henne. Hun takler ikke omgås meg nå som jeg er gravid og når jeg ikke er det så tar hun opp temaet hver gang og stemningen blir tung. Skulle ønske jeg hadde ei jeg kunne snakke løst og fast med uten å måtte forklare hvert ord og at hun ikke begynner å gråte fordi jeg har fått gulp på meg fordi hun også vil ha det (fra egen baby). Utrolig kjekk jente ellers da I natt kom disse graviddrømmene igjen og denne gangen var den virkelig SYK. Skikkelig mareritt og jeg ble faktisk skikkelig redd. Måtte tisse som fy, men turte ikke forlate senga og tryggheten med å ha sambo ved siden av meg. Så jeg lå å holdt meg i over en time til sambo skulle stå opp og fikk han til å følge meg. Haha! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotoon Skrevet 28. august 2014 #680 Del Skrevet 28. august 2014 Hvor bor du tipptopp? Kanskje det er en mulighet å treffe noen via en facebookgruppe el? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 28. august 2014 #681 Del Skrevet 28. august 2014 Tipptopp: Trist å høre at du ikke har noen venner der du bor. Synd at de har avviklet barselgruppe der du bor. På hvilken kant av landet bor du? Som hotoon sier, kan det være mulig å treffe noen gjennom en facebookgruppe. Atanih: Så heldig du er som har mange gravide i vennekretsen din Det må være koselig! Jeg ser for meg at mine venner kommer ikke til å få baby før tidligst om ett år, men man vet jo aldri. Har kun ei venninne med barn, men det er ikke henne jeg har best kontakt med. Jaja, en må være den første gravide i vennekretsen Visste ikke at helsestasjonen satt sammen barselgrupper, høres jo ypperlig ut, så hvis det er tilfelle der jeg bor kommer jeg til å gi det en sjanse I dag har jeg vært i byen og kjøpt proteinbarer (den ene måtte jeg spise pga fristelsen ble for stor) som jeg og samboer kan ha som matrasjon på sykehuset. I tillegg fikk jeg solgt ei av pensumbøkene mine, så det er deilig å kvitte seg med litt pensumbøker ettersom jeg har pensumbøker opp etter ørene. Jeg starter 2.studieår neste høst og da jeg snakket med pappa på telefon, foreslo han at jeg kunne starte å lese 2.års pensum for å ikke falle helt ut. Ideen i seg selv er god, men jeg kommer nok til å være i "babybobla" ei stund, så 2.års pensum er nok ikke det første jeg blir å tenke på fremover, nei. I tillegg har jeg gått en tur og det gjorde godt. Merker nedpress i bekkenet spesielt når jeg går tur. I dag er jeg konstant sulten, men klarer å holde meg i skinnet. Når samboer kommer hjem fra jobb, skal vi sette får i kål til koking og det gleder jeg meg masse til I tillegg satser jeg på at han er i "vaskemodus" sånn at vi får vasket siste rest av golvene Ananas er skikkelig godt, så det skal kjøpe I tillegg til at det kanskje setter i gang fødselen er ett stort pluss Hun må melde sin ankomst denne uka for at det skal bli en augustbaby, lever fortsatt i troen på det 38+1 i dag, skal få samboer til å ta nytt magebilde i dag. Har dere hørt noe fra NAV? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 28. august 2014 #682 Del Skrevet 28. august 2014 Bor på øvre Romerike og irriterer meg over at nabokommunen har barselgrupper, men ikke min kommune. Har sjekket litt rundt og det er lite å finne, spessielt nær meg. Ananas er godt som fy! Er bare det at jeg svir så grusomt i munn om den er fersk. Men vesla fant posen med hermetikk som sambo ikke hadde satt inn i går og kom bærende på 3-pakken med ananas og skulle ha nam. Da var ikke jeg vond å be og vips hadde jeg slukt 2 1/2 boks før vesla hadde fått i seg en halv. Wups! Tenker igrun ikke på at det KAN starte noe, men det var sabla godt! Vi ryddet soverommet for noen dager siden og enkelte kler av seg der inne.. Så alt av klær ble slengt ut i gangen. Så jeg er flink å rydder ved å plukke opp en og en ting med foten hver gang jeg går på do. Er jeg ekstra ryddsom av meg tar jeg 2-3 ting på en gang. OI! Så flink! Hehe. Vesla lærer hun og hjelper meg med å ta en ting hun og, selv om hun ikke helt forstår trikset med å bruke foten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 28. august 2014 #683 Del Skrevet 28. august 2014 Så trist å lese om opplevelsen din fra sist barsel Tipptopp Håper det blir bedre denne gangen. Vi var på omvisning på føden denne uka og her er det kun pappa og søsken som får komme inn på avdelingen med rommene. Når jeg leser her tenker jeg at det høres helt greit ut. Hvis man vil ha annet besøk må man komme ut og møte de, og ikke er det så mye plass til det heller, så da tenker jeg det begrenser seg litt med hvor lenge de blir. Ser for meg at besteforeldre og våre søsken kommer på sykehuset. De andre kan komme når vi kommer hjem. Det er ikke barselgrupper her heller fant jeg ut av nylig, men har funnet en facebook-gruppe for de med termin i år i fylket, og så har folk laget flere grupper mer lokalt. Ser at de går på turer og kafe hvertfall. Tenker det kan være kjempegreit å ha noen i samme situasjon å treffe i permisjon! Har ikke mange jeg kjenner som er gravide nå. Trenger jo ikke å bli nye bestevenner selv om en treffes i en periode Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 28. august 2014 #684 Del Skrevet 28. august 2014 Flea: Hvis hun er såpass stor så høres det ut som hun kan forstå hvorfor hun blir kjørt av gårde. Det går nok bra Lykke til for dere som håper på august-baby! Fortsatt et par dager å få det til på Blir uansett spennende når ting begynner å skje for oss i denne gruppa straks! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DetErBareMeg Skrevet 28. august 2014 #685 Del Skrevet 28. august 2014 Så mye skriving på siden - artig! høres ut som de fleste her inne begynner å bli klare for å ta imot den nye verdensborgeren. <3 Selv er jeg "nervøs" og ønsker absolutt ikke å føde før termin 20. sept! Samboer er offshore og kommer ikke hjem før 9., og greit med noen dager "til gode" da det ofte kan være tåke/andre grunner til at han ikke kommer seg hjem. Fikk ham til å montere stellebord, sprinkelseng og bilstol før han dro, da, så er vi på den sikre siden. Holder på med sykehusbagen akkurat nå, usikker på hva jeg skal ha med... Har pakket et par haremsbukser, ammebher/singletter og en god og varm cardigan. - og ellers ammeinnlegg, bind, brystvortekrem, shampo, balsam osv. i toalettmappa. Hva skal dere ha med til baby? Bør jeg ha med egne bleier o.l.? Var til frisøren for klipp og farge i går og fikk etterfylt acrylneglene i dag, ønsker å føle meg litt "fresh" etter fødselen... Neste uke er det voksing av hele ben + bikinilinje. Ser ikke for meg at det blir tid til så mye egenpleie i nærmeste framtid med både baby og skole... :-) :-) Så også det var noen fra Trondheim her! Jeg bor litt sør for byen, men må inn dit for å føde. Var der på UL forrige uke, og det var såå mange små, søte babyer der. <3 Han har bora seg godt ned til meg, så magen er plutselig litt "mindre." Er fremdeles i fin form og har avtale om trappetrening i hoppbakkene til uka, håper ikke det setter i gang noe.... Iih Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 28. august 2014 #686 Del Skrevet 28. august 2014 Puh! Hjemme fra shopping med mamma. Hun spanderte alt; lystett rullegardin og vanlige gardiner til babyrommet, et par pyjamaser til lille, og litt interiørting til stua vår. Så jeg er mer enn fornøyd, men sliten! Jeg er sånn som går inn i en butikk, mister interessen om jeg ikke får øye på noe jeg MÅ ha og går videre til neste butikk. Mens hun skal se på alt fra enhver vinkel og kikke nøye gjennom alt. Så vi er ikke en god match når det kommer til shopping sånn sett. Hehe. Nå er taco fortært og jeg må rydde og vaske litt klær. Går altfor lang tid mellom slagene, og da hoper det seg mye opp. Fytti, det energinivået er virkelig ikke noe å skryte av! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 28. august 2014 #687 Del Skrevet 28. august 2014 girasol: Takk for lykkeønskning ang. augustbaby Det er ikke mange dagene igjen av august nå! Atanih: Så koselig at du fikk påspandert nytt interiør DetErBareMeg: Så sprek du er som skal på trappetrening i hoppbakkene Brystvortekrem er lurt å ta med. Hvor kjøper man det? Ang. hva vi skal ta med til baby på sykehus: Til nå har jeg lagt ned 2 par luer (i tilfelle den ene ikke passer), et par lester, et par sokker, tre stk. body derav an med lange ermer, helseteppe. Jordmor sa til meg at bleier er det nok av på sykehuset, men det varierer vel fra sykehus til sykehus. Jordmor også at siden det er høst og litt kaldt i lufta (i alle fall her nord), bør vi i tillegg ta med noe klær å ha over body. Dette må jeg få fikset så snart som mulig. Ååå som jeg gleder meg til får i kål er ferdig kokt Da blir jeg ordentlig mett, vært småsulten i hele dag! Til dere som har født før: Hvor lang tid deres fødsel (er) ? Jordmor sa at det ikke var uvanlig at det tok opp til 12-14 timer, men har også lest at det gjennomsnittlig tar 8 timer. Vet jo at det er store variasjoner. Er det slik at hvis fødsel starter med vannavgang tar det ofte lang tid? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
S&S Skrevet 28. august 2014 #688 Del Skrevet 28. august 2014 A_87: sist jeg fødte så gikk vannet kl 12. Riene startet kl 13 og han var ute kl 18. Så kan ikke si at det tar noe lenger tid hvis vannet går først. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DetErBareMeg Skrevet 28. august 2014 #689 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg kjøpte brystvortekrem på Barnas Hus. Tror den kostet 99kr, og det var "velbrukte penger" fikk jeg høre av en venninne. Hun var skikkelig sår, og da var kremen redningen. Funket visst også bra som lypsyl i tørre vintermåneder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146622991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 28. august 2014 #690 Del Skrevet 28. august 2014 Så kjedelig tipptopp at det ikke er noen grupper hos dere. Men hør med jmor om hun ikke kan sette deg i kontakt med ei annen i samme sit? Kanskje det er ei annen som også tenker det samme som deg.! A87: første fødsel varte veeeeldig lenge, her snakker vi fredag dagen med modningstegn og rier uttpå kvelden, ikke før søndag kl ett kom hun! Så ingen fødsel å ettertrakte. 2 mann kom etter 12 timer, så det var innafor "malen"! Da var jeg dog 11 timer hjemme, kom inn å fødte i tolvte time på sykehuset. Hadde 6-7 cm når jeg kom inn! Trekvarter og der kom hun. Så hurramegrundt det gikk kjapt! Drømmefødsel!! Har ikke hatt vannavgang før pressveer. Jeg kommer nok til å se ann barselgruppe, har vært i to før og har bare posetivt å si. Men nå får jeg se hva jeg føler jeg har tid til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 28. august 2014 #691 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg ble igangsatt og aner ikke når kroppen tok over og startet selv, men hele fandenskapen tok 44 timer. Det kan jeg gjøre ja. Sist sa jordmor at det hendte at de som var med på ulike betalte kurs i regi av helsestasjonen dannet grupper etter kursene. Men jeg fikk aldri meldt meg på for jeg endte opp på hastetime på sykehuset for å finne liv. Nå har jeg ikke behov for de kursene Jeg har purelan som brystsalve. Gul tube som fåes på apoteket. Den er med i toalettmappen for jeg tenker å begynne med en gang. Fytti katta så raskt sår jeg ble sist. Nei, best å være føre var. Har "pakket" baggen i dag. Det vil si at jeg har lagt frem klær i en stabel og mangler nå bare sokker, crocs (de drar jeg i for ingenting annet passer lenger, kremt), noe penere enn kosebukse og slitne singlett og genser å dra hjem i Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 28. august 2014 #692 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg ble igangsatt og aner ikke når kroppen tok over og startet selv, men hele fandenskapen tok 44 timer. Det kan jeg gjøre ja. Sist sa jordmor at det hendte at de som var med på ulike betalte kurs i regi av helsestasjonen dannet grupper etter kursene. Men jeg fikk aldri meldt meg på for jeg endte opp på hastetime på sykehuset for å finne liv. Nå har jeg ikke behov for de kursene Jeg har purelan som brystsalve. Gul tube som fåes på apoteket. Den er med i toalettmappen for jeg tenker å begynne med en gang. Fytti katta så raskt sår jeg ble sist. Nei, best å være føre var. Har "pakket" baggen i dag. Det vil si at jeg har lagt frem klær i en stabel og mangler nå bare sokker, crocs (de drar jeg i for ingenting annet passer lenger, kremt), noe penere enn kosebukse og slitne singlett og genser å dra hjem i, sko og jakke å dra hjem i, babyklær og "proviant". Det er alltid kjekt å bli spandert på. Med første spanderte pappa vogn til 8000kr og mamma spanderte seng, vippestol, babycall og div til 6000kr. Utrolig snilt. Nå har mamma igjen gått ammok i klær og det er mye som venter hjemme hos henne nå. Hun har sakt hun SKAL komme på sykehuset om hun så må bruke værnedrakt og stå på utsiden og titte inn vinduet om hun skulle bli syk. Hehe. Barnepass til vesla er avklart, så i den nærmeste tiden kommer vi til å levere reisesengen, reisemadrassen og ett laken slik at vi bare trenger å tenke på dyna, litt klær og uteklær. Og kos og tutt, men det glemmer ikke vi for det er vist permanent limt fast i ungen Absolutt ingen reaksjon på ananasen i dag, men det er ingen hast enda. Kjeder meg, men er giddaslaus. Men jeg må nok se til å få sulla meg til å få startet med å lage ett konfirmasjonskort. Jeg trenger noe i en eske som sambo har støffa inn i boden og der er det håpløst for meg å orientere meg eller å løfte noe, så han blir nok blid når jeg ber han om å finne eska mi med scrapp Ang. Babytøy på sykehuset fødte jeg sent i oktober sist og det var surt. Men inne på sykehuset holdt det med body og at vi pakket inn i ett teppe. Hadde dyne over når hun lå for seg selv. Men det vi fikk beskjed om at var viktig var at vi hadde lue på! Det er der de mister det meste av varmen fra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 28. august 2014 #693 Del Skrevet 28. august 2014 Føler jeg har skrevet dette før, men det jeg har med til babyen (om jeg husker riktig) er igrunnen bare hjemreiseklær; body, sokker, tøfler, lue og en småtynn heldress. Har med en ekstra body, sokker og lue i tilfelle. Får se om jeg finner et teppe på en butikk, har bare dyne ellers. Jeg tenkte på en ting angående stellebag. Er det egentlig nødvendig at den er så stor? Føler de fleste har en bag som er stor nok til at jeg ville brukt den til meg selv på helgetur! Er da ikke SÅ mye en trenger oppi, sånn egentlig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 28. august 2014 Forfatter #694 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Har bare en vanlig stellebag som matcher hører til vogna Kommer til, og ha bleier, salver, vaske servietter eller lignende, gulpeklut, hånkle, og et ekstra klesskift ... Det er i alle fall det jeg kommer på nå Endret 28. august 2014 av Lykkebaby♡ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 28. august 2014 #695 Del Skrevet 28. august 2014 Oi, har ikke kjøpt stellebag, takk for tips Har ikke helt oversikt jeg som er førstegangs, men det kommer seg Ja, lurt med lue på hodet pga der er varmetapet størst! Ønsker alle en riktig god natt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 28. august 2014 #696 Del Skrevet 28. august 2014 Trenger ikke stor stelleveske. Du merker veska blir trangere når bleier og skift vokser i størrelse Men det holder med noen bleier, våtservietter, salve og 1-2 skift. Og gulpeklut. Og eventuell mme og flaske. Jeg kjøpte ny nå som er mer praktisk og noe større, men ikke gedigen. Det er fordi jeg trenger å ha med bleier og ett skift til storesøster. Jo så kan det være greit å ha ammeinnlegg og bind til mor oppi veska og Natta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 29. august 2014 #697 Del Skrevet 29. august 2014 Takk for svar om stellebag! Da trenger jeg ikke lete etter de aller største baggene ihvertfall! Skal straks på innskrivingsmøte på sykehuset. Fler som har vært på det? Ifølge venninna mi så hun ikke noen grunn til å bli kalt inn til det. Alt de gjorde var visst bare å bekrefte adresse, hvem som er faren, sånne praktiske ting som vi igrunnen gjorde da vi var på OUL. Står også at det ikke er nødvendig at partner er med, men han må uansett kjøre meg, og hadde lyst å være med, og det synes jeg er helt greit! Det sykehuset er igrunnen ganske tungvindt, spesielt med tanke på oss gravide. Kommer en inn der med vonde, hyppige rier, må en først inn hovedinngangen, etter å ha leita etter parkeringsplass i huset på andre sida av veien og gå bakken opp til sykehuset, ta trappene opp til 4. etasje (heisene er URGAMLE! og supertrege) og gå flere kilometre innover, føles det som ihvertfall! Haha. Skulle ønske de hadde egne parkeringsplasser og inngang rett til fødeavdelinga, som jeg ser de har på svenske Fødeavdelingen på tv... Håper hun vi skal snakke med ikke er streng og sur, føler det er noen av de jordmødrene der... Kanskje snike inn spørsmål om de har flere omvisningsturer på fødestua også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146623928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 29. august 2014 #698 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg har ihvertfall aldri hørt om slik innskrivningssamtale før dere begynte å snakke om det. Hadde ikke det med første og heller ikke nå med andre. AHUS. Hos AHUS er det også ett stykke å gå om man kommer fra hovedinngangen. Det er også to parkeringer, p-hus litt unna og p-plass rett ved hovedinngangen. MEN føden ligger i 4 etasje rett over akutten og føler man det er litt hast med å komme seg inn er det lov å parkere der og "løpe" inn og ta heisen opp. Men de ønsker at bilen blir flyttet ved første anledning og jordmor sa at det kunne være lurt å legge en lapp i ruta der det sto "føder" på når man kom slik at de forsto hvorfor den eventuelt ble stående lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146624185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 29. august 2014 #699 Del Skrevet 29. august 2014 Innskrivnings samtale har ikke jeg her heller. Hadde det for åtte år siden, men de har gått bort fra det. Nå er det kun ett skjema som blir fyllt ut før oul. Oppi stellebagen hadde jeg også alltid en tynn ex genser til meg selv! Alltid en liten gulpeflekk el en melke flekk som ble sjenerende å gå med! Så ex liten, tynn genser er ok. Hos oss kan vi også parkere rett på utsiden av sykehusets hovedinngang. Lurt med "føde" lapp i vinduet! Jeg er også giddaløs om dagen, selv om både klesvask, gulvvask og rydding må gjøres, så må jeg tvinge meg opp av sofan! I helgen er det svigers besøk og MGP junior for mann og barn. Har ett supert forhold til svigers og gleder meg til å være med dem i helgen. Litt ok at det er noen i huset i disse tider også egentlig. Hadde passet perfekt om snuppa hadde tenkt seg ut ilp helgen😀😀👍👍! Fremdeles optimist💗! Nei nå MÅ jeg ta over kjøkken gulvet og rydde barnas rom..... Ha en fin dag jenter💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146624296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 29. august 2014 #700 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg har heller ikke hatt innskrivningssamtale på sykehuset. Snuppa koser seg fortsatt i "hula" si. Vi sa til henne i går at hun var velkommen ut, tenk så mye bedre plass det er å komme til verden Hun har vel fått med seg at vi ikke er i mål med golvvaskinga enda, derfor venter hun litt slik at vi får gjort oss ferdig Vi tar taxi til sykehuset når den tid kommer, siden vi ikke har bil. Søsteren min har tilbudt seg at hun eller samboer kan kjøre oss og det er jo snilt, men ulempen er at da vet de at noe er i gjære. Planen vår er å dra til sykehuset i "all hemmelighet" og meddele nyheten når hun er kommet til verden. Jeg blir bare stresset hvis mange skal vite det, dessuten blir de også spent/stresset og det vil jeg ikke. Spesielt mamma er flink å bekymre seg og hvis hun hadde visst at vi var på sykehuset, hadde hun kanskje ikke klart og konsentrere seg på jobb. Har SÅ lyst å vaske ferdig siste rest av golvene, men kan ikke flytte på tunge saker alene. Skittentøyskurvene er i alle fall sånn høvelig tomme. Jeg sitter her og moter meg opp til å ringe NAV + Lånekassen. Ikke fått inntekt enda, så jeg må høre hva de har å meddele. Sola skinner, så da må jeg også ta meg en tur ut Når samboer er ferdig på jobb, blir det kanskje trening, vi ser det an om vi er i modus eller ikke Luksus med permisjon er at jeg ikke trenger å planlegge alt til punkt og prikke, noe jeg er vant med til vanlig. Ønsker alle en super dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/28/#findComment-146624324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå