Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Tipptopp: 15 kr for ammebh var billig! Kanskje det er best å skrive ned først hva du skal ha med deg i sykehusbagen, for så å pakke :) Du klarer å pakke den, bedre å hvile på gjort arbeid :) Høres ut som en artig jordmor du har, heller ei som kakler mye enn motsatt.

Til nå har jeg pakket med to stk ammebh, ammeinnlegg i bomull, nattkjole, tre par truser, tre par sokker, en joggebukse, en hårføner, en dorull, klær til hjemreise, q-tips, sminkefjerner, shampoo, balsam, hårkur og dusjsåpe + eventuelle klær til hjemreise. Det gjenstår vel egentlig bare litt klær til babyen å pakke ned. Toalettmappe og lader må jeg ta rett før jeg drar. Får man bind på sykehuset?

Lykkebaby: Bra du tar livet med ro også :) Det er bare bra å samle krefter! Hvor gammel er de andre barna dine?

Tror ikke det er vanlig å måle hemoglobinet hver gang, kun hvis det er indikasjoner for det.

I dag har jeg "demontert" bleiekaka litt for å få vasket gulpekluter og diverse :) Den består av ca 150 bleier, så vi er godt rustet :) I tillegg har vi en bleiepakke til.

Var ute og gikk tur, følte meg litt mer sliten enn vanlig, sikkert siden jeg gikk over 1 mil i går, men det var godt å få luftet seg :)

Øyet mitt har vært bra i lang tid, var litt plaget med tåreflod periodevis, startet i mai, men i dag rant det skikkelig av høyre øye, så jeg måtte legge meg på sofaen. Det ga seg etter hvert. Tror det er graviditeten som gjør det.

Ei venninne av meg fortalte at hun hadde flere venninner som da de var i fødsel hadde "kastet" mannen på dør i kampens hete. Ei annen venninne sa at hun kunne aldri funnet på og kjeftet på mannen under fødselen. Blir man virkelig så "lekk" i munntøyet? :P

Skal begynne på boka "Mamma for første gang" som jeg fikk på "babygavedrysset" :)

Fortsetter under...

Uff nå har jeg hatt kraftige (mener da KRAFTIGE) kynnere i ryggen som gradvis har spredd seg ut i sidene, oppover og på undersiden av magen. De i magen er veldig like menssmerter/murringer, i over en og en halv time.

Det er konstant smerte, men kommer i bølger der toppene presser på tårene og må pustes igjennom.

Begynner nesten å lure på om det faktisk er kynnere eller rier...

Så fort sambo kommer seg hjem skal jeg ta en varm dusj. Om det ikke gir seg da må jeg nok ringe føden :/

Usj! Han er fremdeles prematur.

Oj Tipptopp! Nå blir jeg veldig spent på dine vegne! 

Jeg går annenhver gang ca til lege og jordmor. Men liker best å gå til jordmor - hun har mer tid og mer kunnskap uten tvil. Legen er mer krysse av på det som han må på skjema. Men har målt Hb der hver gang, og tok blodprøve sist fordi Hb var lav. Så fint å gå til begge. 

Så koselig med babyshower dere som har fått det :) 

Hvis du er 37 uker på vei ville ikke jeg hatt samboer langt unna på fjelltur A_87. Fødsel kan jo godt starte på dagtid også. Ville ikke han også bli litt stressa hvis du ringte og han måtte løpe et par timer tilbake? Så koselig det hørtes ut med pikniktur :) 

Heihei. Jeg lurer på om det er noen av dere som har prøvd modningsakupunktur?er det noe man kan få gratis på sykehus eller må fastlege eller jordmor tilby det? Lurer du også på om det er noen som. Vet om jeg kan få papirene fra min første fødsel om jeg kontakter sykehuset? Har hørt om flere som har papirene som viser hvordan fødselen var men jeg har ikke ikke Fått. Disse...hadde vært fint å hatt for jeg husker fint lite av den...:)

Bah! Nå er jeg dritlei! Har kynnere enda og har hatt det siden klokka tre.

De er dog ikke like kraftige som før jeg tok "varmebehandling", men de gir seg fanden ikke! Og nå som varmeflasken begynner å dø så kommer de kraftigere og kraftigere tilbake.

Blir nok en ny dusj og nytt vann til flaska snart.

Han er også helt spinnvill der inne så det er tydelig at det påvirker han. Han er så utrolig rolig til vanlig, men siden det startet har han virkelig tatt kaka! Virkelig spinnvill!

Skal til jordmor på fredag og tror jeg skal spørre om hun er villig til å sjekke modning.

I smerterus vurderer jeg sterkt å hoppe på samboer i håp om at det skal sette igang noe slik at jeg slipper unna smertene, men fornuften har overtaket enda.

Jeg tåler smerter, men når de ikke går over og jeg ikke kan ta noe for det så blir jeg litt sytete.

Tror jeg skal prøve å raske med meg noen saker og støffe det i en pose (finne bag en annen dag) når jeg går å legger meg senere.

Hmmm. Det passer jo igrunn ikke nå heller... Vi har jo ikke mer enn ett par bleier og ikke har vi madrass til vugga. Hvor skal han sove hvis han kommer? Vi skal jo gjøre ferdig alt når lønna kommer 1 september.

Men nå skal det dusjes og flaskefylles!

Annonse

Hm, kanskje rier du har Tipptopp?

Her hostes det ennå, sittet i sofaen de siste nettene og sovet.. Lurer på hvordan denne natten blir.. Har hostet på meg et kink? i ryggen, hjelper ikke med 2 stk 500 mg paracet, som ikke virker det spøtt. Er så fortvilet nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Kanskje ikke det er kink? Ribbeinsbrudd? Fødsel nå er IKKE velkomment.. Hva gjør jeg nå??

Tipptopp: 15 kr for ammebh var billig! Kanskje det er best å skrive ned først hva du skal ha med deg i sykehusbagen, for så å pakke :) Du klarer å pakke den, bedre å hvile på gjort arbeid :) Høres ut som en artig jordmor du har, heller ei som kakler mye enn motsatt.

Til nå har jeg pakket med to stk ammebh, ammeinnlegg i bomull, nattkjole, tre par truser, tre par sokker, en joggebukse, en hårføner, en dorull, klær til hjemreise, q-tips, sminkefjerner, shampoo, balsam, hårkur og dusjsåpe + eventuelle klær til hjemreise. Det gjenstår vel egentlig bare litt klær til babyen å pakke ned. Toalettmappe og lader må jeg ta rett før jeg drar. Får man bind på sykehuset?

Lykkebaby: Bra du tar livet med ro også :) Det er bare bra å samle krefter! Hvor gammel er de andre barna dine?

Tror ikke det er vanlig å måle hemoglobinet hver gang, kun hvis det er indikasjoner for det.

I dag har jeg "demontert" bleiekaka litt for å få vasket gulpekluter og diverse :) Den består av ca 150 bleier, så vi er godt rustet :) I tillegg har vi en bleiepakke til.

Var ute og gikk tur, følte meg litt mer sliten enn vanlig, sikkert siden jeg gikk over 1 mil i går, men det var godt å få luftet seg :)

Øyet mitt har vært bra i lang tid, var litt plaget med tåreflod periodevis, startet i mai, men i dag rant det skikkelig av høyre øye, så jeg måtte legge meg på sofaen. Det ga seg etter hvert. Tror det er graviditeten som gjør det.

Ei venninne av meg fortalte at hun hadde flere venninner som da de var i fødsel hadde "kastet" mannen på dør i kampens hete. Ei annen venninne sa at hun kunne aldri funnet på og kjeftet på mannen under fødselen. Blir man virkelig så "lekk" i munntøyet? :P

Skal begynne på boka "Mamma for første gang" som jeg fikk på "babygavedrysset" :)

De andre er 16år , 14.5år og snart 10 år (okt) :)

Heihei. Jeg lurer på om det er noen av dere som har prøvd modningsakupunktur?er det noe man kan få gratis på sykehus eller må fastlege eller jordmor tilby det? Lurer du også på om det er noen som. Vet om jeg kan få papirene fra min første fødsel om jeg kontakter sykehuset? Har hørt om flere som har papirene som viser hvordan fødselen var men jeg har ikke ikke Fått. Disse...hadde vært fint å hatt for jeg husker fint lite av den...:)

Jeg fikk gratis modnings akupunktur med nr 3 gratis på sykehuset, men gikk 15 dager over like vell MEN på dag 15 når jeg kom inn, for å settes i gang hadde jeg rier. Derfor slapp jeg drypp med rie fremmende :)

Aner ikke om det er gratis enda for dette var i 2004

Jeg hosta så mye på starten av svangerskapet. Det ble så ille vondt i ribbeina at jeg ble sykemeldt i 2 uker for å komme meg. Fikk resept på cosylan mot hosten, men det smakte jo død og fordervelse, så ga ikke det fler sjanser...

Idag merker jeg at jeg er lei av å gå gravid. Ingenting passer lenger og jeg gidder ikke bruke masse unødvendige penger, som jeg forsåvidt heller ikke har, på nye topper og gensere siden det ikke er mange ukene igjen. Jeg klarer ingenting lenger, har null energi og er mer sliten av graviditeten enn at jeg koser meg. Så selv om det enda er i underkant av 6 uker igjen må han gjerne komme når som helst for min del...

A87:

Jeg ble forbanna på xgubben når jeg sto hjemme å slet meg gjennom vonde rier.

Dusten sa du skal puste ikke presse.

Da brølte jeg HOLD KJEFTEN PÅ DEG!!!!

Og det var VELL fortjent. Jeg hadde slitt siden 03.30 med rier som stadig ble verre, og han kom hjem når det var 4-5min mellom riene, og skulle fortelle MEG hvordan jeg skulle gjøre. ALT jeg ville var å komme meg på sykehuset men NEI idioten måtte dusje først. Grrrr kom inn på sykehuset med over 6 cm åpning, og stormrier og stressa baby!!!

Atanih

Samme her!

Men pga formen mest da.

Men merker jeg ikke føler meg særlig vell verken i klesveien eller hårsveisen.

Hadde hjulpet om jeg hadde en som var flink med komplemanger som var måten han fikk meg på kroken, og om han tok mer intiativ til sex *kremt* Lysten min er ikke borte *flau*

Er topp når vi finner tid/krefter men, oppussingen tar jo all tid sukk

Endret av Lykkebaby♡

Annonse

Lykkebaby: Da har du jo store barn :) Det blir vel stor stas for de å få ett nytt lite familiemedlem :)

girasol: Du har helt rett ang. fjelltur. Er ikke lurt av han å legge ut på langtur nå som lilletøtta kan komme når som helst. Tviler på at det blir fjelltur ettersom det må klaffe med jobb, vær og at søsteren hans har mulighet. Nei, vi får heller ta den fjellturen i lag til neste år :)

Tipptopp: Tvi-tvi, satser på at kynnerne gir seg snart!

Jeg er meget utålmodig etter å se vidunderet og jeg går intenst og tenker "augustbaby, augustbaby, augustbaby, vær så snill" :) Jeg bestiller gjerne fødsel f.o.m i morgen natt. Jeg bestiller gjerne på natta ettersom da er samboer garantert hjemme! Jeg har bedt han om å ha telefonen tilgjengelig på jobb f.o.m i morgen :)

Hvordan sjekker jordmoren modning? Er det sjekk av livmorhals?

Det er uvant å ha permisjon, blir ganske rastløs, så det blir mer husarbeid enn vanlig, men det kommer godt med :)

Herlighet for en spennende tid vi går i møte!!!! :)

Uff høres ikke godt ut med smerter og hoste.

Livmorhalsens tilstand sjekkes ved modningssjekk ja.

Å dusje hjalp ikke og varmeflasken gjør ikke store forskjellen den heller, selv om jeg nesten brenner meg på den.

Eneste er at lille roet seg i dusjen så jeg får litt ro nå.

Har virkelig ikke lyst til å legge meg, redd for at ting skal starte. De sier jo at det er når vi sover (og slapper av) det oftest starter.

En ting er positivt med de pokkers smertene! De OVERGÅR bekkensmertene så jeg kjenner ikke noe smerter i bekkenet ;) lovely!

Her har det skjedd mye :) Tipptopp: håper det ordner seg for deg. Høres utrolig slitsomt ut!

A_87: Fødselsforberedelse var i regi av helsestasjonen (bor i Trondheim) og er et gratis tilbud. Der fikk vi forresten vite at vi har en hovedjordmor som sjekker innom, og som er der ved slutten av fødselen, pluss at når trykkinga begynner kommer det en ekstra jordmor og hjelper til (de holder feks igjen perineum og støtter hodet slik at vi ikke skal revne) og evt en barnepleier. Dersom pressinga foregår over ca en time, eller at det er annen grunn til, det så tilkalles fødselslege for vurdering. Da blir det gjerne enten tang/vakuum (da kommer flere inn i rommet) eller hastekeisersnitt (mindre vanlig).

hotoon: Jeg skal få modningsakupunktur neste mandag. Da er jeg 37+6. Det er jordmor på helsestasjonen min som skal gjøre det, og jeg har bare antatt at det er gratis, men igrunn så vet jeg ikke...

Idag har jeg vært så sliten! Har prøvd så godt jeg bare kan å holde meg aktiv, men har bare ryddet litt, laget mat og ellers sett serier i sofaen.. skikkelig dumt å ha det sånn. Vil bare ut og handle utstyr vi mangler, eller i det hele tatt rydde og vaske mer!

Så slitsomt med den hosten Vaskedama. Du har hatt den lenge nå! Det er fullt mulig å hoste på seg ribbeinsbrudd, men håper ikke du har gjort det. Har du vært hos legen med hosten og hørt om du kan gjøre noe?

TippTopp: høres hvertfall ut som du må få pakket den fødebagen! Har lillegutt festet hodet enda? Kanskje det er det han holder på med ellers. Håper du får en roligere dag i dag

Fjelltur neste år høres bra ut A_87 :) Vi kommer til å ønske oss bæremeis til jul tror jeg, så er vi klare til mini her kan sitte. Gleder meg!

Vi er med på et fødselsforberedende kurs i regi av helsestasjonen. Koster 400kr for 4 ganger og det syns jeg det er verdt :) JM sa bl.a. at i fødsel kommer urkvinnen frem, og hun er ikke sivilisert ;) hihi

Atanih

Samme her!

Men pga formen mest da.

Hadde hjulpet om jeg hadde en som var flink med komplemanger som var måten han fikk meg på kroken, og om han tok mer intiativ til sex *kremt* Lysten min er ikke borte *flau*

Jeg har heldigvis en samboer som er flink med komplimenter, han sier hver dag hvor flink og fin jeg er, samtidig som han innimellom kommer med store øyne retta mot magen min og innser hvor stor den faktisk er blitt  :fnise:  

Uff, begynte å skrive en liten liste over ting vi fortsatt mangler som jeg gjerne skulle hatt i hus, og det skulle jeg aldri gjort, for nå får jeg litt panikk over alt vi enda mangler, men ikke har råd til... Alt fra badebalje til småting som gaskluter. Ikke eier jeg et eneste ammeinnlegg heller. Men det er utrolig hvor hjelpesløs en føler seg når en ikke har penger til det!  :bond: Håper jeg er i form til å kjøre bil etterpå, da må jeg bytte den stellematta jeg fikk på babyshoweren til en smalere størrelse. Så er ihvertfall DÈT gjort.

Atanih

Samme her!

Men pga formen mest da.

Jeg har heldigvis en samboer som er flink med komplimenter, han sier hver dag hvor flink og fin jeg er, samtidig som han innimellom kommer med store øyne retta mot magen min og innser hvor stor den faktisk er blitt  :fnise:  

Uff, begynte å skrive en liten liste over ting vi fortsatt mangler som jeg gjerne skulle hatt i hus, og det skulle jeg aldri gjort, for nå får jeg litt panikk over alt vi enda mangler, men ikke har råd til... Alt fra badebalje til småting som gaskluter. Ikke eier jeg et eneste ammeinnlegg heller. Men det er utrolig hvor hjelpesløs en føler seg når en ikke har penger til det!  :bond: Håper jeg er i form til å kjøre bil etterpå, da må jeg bytte den stellematta jeg fikk på babyshoweren til en smalere størrelse. Så er ihvertfall DÈT gjort.

Godt ALT som ER gjort ja :P

Her har vi ALT til Lille på plass utenom lammeskinn, men det er jeg ikke så sikker på er nødvending. Har ikke hatt det til de 3 første. Vi har heller ikke verdens beste økonomi så vi må også utsette ting. Jeg miste AAP i beg på juli, men har ikke hørt et pip om at fødselspenger har gått i orden  :pisk: Teite NAV system. Jeg har til og med fått hjelp av en på NAV til å fulle ut hele greia for at alt skulle bli gjort riktig. (pappirskrekk). Dette ble gjort i starten på juni. Har prøvd, og ringe dem men, satt jo i kø så lenge at jeg la på røret. Ringer om det ikke kommer noe inn nå i slutten av mnd. Men grrrr det er så utrolig stressende. Lån, og regninger går jo sin vante gang for det om jeg ikke får penger :huh::sukk:

Ellers så har jeg slitt med kramper i beina fra tærne, og opp til begge knærne på/av i hele natt :sprettoy::sukk: . Jeg våknet før klokka ringte av at jeg måtte hoppe ut av sengen, og lande stående på begge bena for å få dem bort krampene som hadde tatt skikkelig gripetak i begge beina å stramma til. :o Nå er støttestrømpene på, men, jeg har sååå vondt i musklene i begge bena :grine:   :rolleyes:

Tar magnesium i tablettform, men finner ikke noe jeg kan smøre med direkte på beina. Ikke hadde de på apoteket, og ikke på helsekosten...

Hvor i alle dager har dere som har fått tak i ?

Og hva heter merket ?

Atanih

Samme her!

Men pga formen mest da.

:fnise:  Herlig :laugh:

Mine 3 nydelige store skatter :wub: er sendt på skolen i møkka været :wacko: Mesunner dem ikke  :riste:

Men de har godt nytt regntøy alle 3 så de klarer seg... men... uff. :daane:

Håper det har roet seg til de skal hjem igjen slitne, og trette etter en lang skoledag   :sjokkbla:

Endret av Lykkebaby♡

Lykkebaby: Da har du jo store barn :) Det blir vel stor stas for de å få ett nytt lite familiemedlem :)

Jeg er meget utålmodig etter å se vidunderet og jeg går intenst og tenker "augustbaby, augustbaby, augustbaby, vær så snill" :) Jeg bestiller gjerne fødsel f.o.m i morgen natt. Jeg bestiller gjerne på natta ettersom da er samboer garantert hjemme! Jeg har bedt han om å ha telefonen tilgjengelig på jobb f.o.m i morgen :)

Hvordan sjekker jordmoren modning? Er det sjekk av livmorhals?

Det er uvant å ha permisjon, blir ganske rastløs, så det blir mer husarbeid enn vanlig, men det kommer godt med :)

Herlighet for en spennende tid vi går i møte!!!! :)

A_87 de gleder seg så enormt, og koser med magen støtt :)

Størsta var med på OUL, og hun hadde venta, og håpa lenge på en liten til i familien. Hun kom å var så snurt, og sa hun hadde gitt opp troa... MEN lite ante hun at jeg var gravid når hun sa det. Jeg/Sambo måtte flire oss i mellom da... :fnise:

De to minste ble med på 3D/4D ul hos en privat. Og de ble helt parralysert. Størsta kom hjem, og sa hun gleda seg enda mere nå til det kom en Liten. Så det er stor stas. De har allerede funnet ut hva de vil gjøre for denne Lille Skatten. Alt fra å være forbilder til det, og stelle er nøye planlagt. I grunnen så vil størsta dele rommet sitt med Lille i magen :laugh: Det blir det selvsagt ikke noe av med det første nei hehe.

Modning sjekkes ved sjekk av livmorhals ja..

Kunne også tenke meg at lille kom i augsust men, ikke før ETTER helgen :P

Endret av Lykkebaby♡

Her var det skjedd mye siden sist jeg var inne! Virker som om de fleste er i fødselsmodus :-) Også jeg, og jeg håper fremdeles på august-baby, selv om jeg på en møte kanskje ikke tror det helt... Termin 9.9. Hodet har festet seg og jeg synes magen er stor, også har den sunket litt, men det har den egentlig gjort siden uke 34 ca, så det er jo ikke noe nytt.

Fødebagen er pakket og klar! :-) Jeg tar med meg en pose svisker og knekkebrød i tillegg til snacks ettersom jeg ikkever hvor fiberrikt brød de har på sykehuset....ser for meg kneipp og det blir litt for hvitt for magen min! Mange sliter jo med forstoppelse etter fødsel, så der vil jeg eprøve å unngå.

Det er deilig å være i permisjon, men merker at det stresser meg litt også. Denne uka har jeg litt for mye på plakaten, og det gjør meg litt sliten og stresset. Jeg har sagt til venninner at nå har jeg permisjon og har mye tid til kafebesøk etc, men når timeplanen fylles opp blir jeg litt stresser og urolig. Vil helst ha mer tid hjemme på dagtid, og ikke fatte rundt og ordne alt mulig etc. Jeg har hatt et mantra i hodet "det er lenge til du kan gjøre dette igjen" men merker nå at det stresser meg. Vanligvis liker jeg å ha høyt tempo, men det må være noe instinktivt som forteller meg at jeg burde roe ned... Jaja, jeg får holde ut denne uken (som er fullbokker :-/) men meste uke vil jeg ha mer tid til meg selv. Gå turer, kanskje bake litt (greit å ha klart noe gjærbakst i fryseren til barselbesøkene), lese litt, trene, ellers bare slappe av.

Ha en god dag, da, damer! :-)

Tipptopp : krysser fingre for deg! Kanskje lillegutt er på vei. Håper jo ikke det er maserier........ 😁.

Fødemodus er vi nok snart i alle sammen tenker jeg. Ikke lenge igjen nå før det tikker inn med historiene våres. 😀.

Jeg har fremdeles ingen tegn i det hele tatt. Full fres i magen og lav mage, men ingenting ellers. Kynnerene er overhode ikke vonde. Joda, ser at det kan drøye litt!

Har alle hørt fra NAV ? Jeg tror jeg bør ringe, jeg har ikke hørt en verdens ting. Ikke engang at de har mottat søknaden etter jeg måtte sende inn på nytt( etter manglende sign) rart!

Pernille: jeg styrer også litt mye rundt om dagen, prøver å ta meg i det og roe litt, men ikke lett. Tar lang frokost da! Det hjelper litt, etter barna er kommet hjem kl tre er det enda mer full fart.....

Hb har jeg tatt 4 ganger. Legekontoret pleier nok å ta hver gang, mens jmor tar innimellom. Nå er det vel kontroll hver uke? Er 37+ 5 i dag.

God morgen damer.

Da har vi fått stelt oss, spist frokost og a mor koser seg med en latte.

Lettere trøtt i tryne er vi jo da vesla våknet tidligere enn vanlig pga skummel drøm.

Jeg fikk ikke sove før nærmere 3 i natt for kynnerne ga seg ikke nok før i to-tiden.

Så vekket sambo meg når han skulle på jobb (i kill him!). Ble lite og dårlig søvn på meg.

Var så sliten da jeg gikk å la meg att alle tanker på fødebag var blåst, men i dag SKAL jeg!

Har fortsatt litt murringer.

Vi gikk gjennom listene (har to: kjøpslisten og gjøremålslisten) for å se hva som MÅTTE gjøres/kjøpes før han kom. Eneste vi MÅ kjøpe er madrass til vuggen, bleier og engangsammeinnlegg og det kan sambo fikse mens vi er på sykehuset.

Ellers må vi få vasket babytøy.

Vask av leilighet og skifte seng er føde-oppgaven til sambo (om jeg må skvise ut en baby på 3-4kg igjennom ett lite hull får han jaggu vaske litt, hehe) og gjøres mens jeg er på sykehus.

Andre ting som vask av sofatrekk og tepper er ting vi kan gjøre etter :)

Så da er vi i allefall "klare" om det skjer noe.

Var det noen som nevne at de var stresset pga de ikke hadde badebalje i hus enda? Er ikke helt klar i hodet her..

Men om noe skjer før, så vil jeg bare nevnt at babyer får plass i vasken den første tiden :)

Vesla mi satt i kjøkkenvasken til mormor og badet når hun var 6 mnd gammel.

Var ofte vi vasket henne raskt i vasken da hun var liten og hadde bærsj opp i nakken, fordi det var raskere enn baljen.

Som vi fant ut i går: det finnes løsninger på ALT.

Fått beskjed av legen og jordmoren min, samt par leger på ahus og par jordmødre der at baby nesten aldri fester seg hos flergangsfødene. Det er fordi den første har viet ut og banet vei.

Mamma er delvis uenig da annenhver av hennes fire har festet seg.

Vi får se hva jordmor sier på fredag.

Under en fødsel har man en hovedjordmor som sjekker inn til deg underveis og som er der under selve fødselen (blir byttet ved vaktskifte da).

Under fødselen kommer minimum en barnepleier til. Jordmor er der for deg, barnepleier er der for babyen.

Noen ganger er det to jordmødre (under vannfødsel må det være to f.eks.) og noenganger er lege der og.

Jeg hadde en tøff fødsel hvor de vurderte keisersnitt om baby ikke kom innen ett vist klokkeslett. Jeg var koblet til alt i rommet og hadde feilsatt epidural som lammet meg fra livet og ned.

Det var alikevel bare to i rommet da jeg fødte.

Off i morgen er det fysio og jeg gleder meg IKKE! Kommer til å gjøre så grusomt vondt. Er også litt redd for at det kanskje kan trigge rier da hun vil bli nødt til å gå så grundig til verks på bekkenet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...