Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Termin kom og gikk - still no baby.. Kjedelig. Og hver natt er det samme opplegget - masse menssmerter/vonde kynnere, men ingenting regelmessig. I natt fikk jeg ikke sove ordentlig før kl 5. Måtte stå opp og drev og travet rundt for det gjorde så vondt. Så ga det seg endelig og dagen i dag har vært helt rolig. Nå er det i gang igjen.. Menssmerter i mage og rygg kombinert med vonde sammentrekninger.. Og voldsomt mye stikkinger nedi livmormunnen nå - virker som han prøver å komme seg ut selv om det ikke er åpent. Blir jordmor på meg igjen på tirsdag hvis ikke noe skjer snart. Da skulle hun bestille overtidskontroll på sykehuset sa hun - noen som vet når den i så fall pleier å skje?

Fortsetter under...

Småen100: Så kjedelig å ligge å bli "lurt" på den måten der. Jeg hadde sikkert trodd noe var på gang og ville ringt føden med en gang og sagt at nå kommer jeg! Haha. Men om det begynner har jeg fått beskjed om å ta en god og varm dusj i et kvarters tid for å se om de avtar eller øker. Det, eller et bad, som jeg myye heller skulle gjort, hadde vi bare hatt badekar! Jaja. Jeg får heller tenke positivt når det skjer; Er det ordentlige rier og de øker/kommer nærmere etter dusjen, kommer jeg ihvertfall nydusjet inn på føden!  :fnise:

Pjokken har vært mye mer aktiv de siste dagene. En stund var det sånn at jeg visste jeg hadde kjent han bevege seg i løpet av dagen, men usikker på hvor lenge det var siden. Nå er det nesten konstant, hele dagen. Kan jo håpe på at det er et tegn på at han også kanskje er litt utålmodig. Alt står på han nå, så :) Nå hadde det igrunnen vært greit om han venta til i/etter helga igjen, så vi rekker å få kjøpt skap og gjøre rommet helt ferdig. Han skal jo ikke inn der med det første, men godt å ha det gjort. Stellebordet skal også være der inne, så greit at det ikke føles som et kott.

Nei, nå får jeg legge meg til å sove, i morgen er det jo som sagt jordmortime igjen. Kanskje høre litt om hun har noen formening om det blir en stor baby, selv om det kanskje ikke er så lett når en bare føler utafor magen.

Ha en god natt rugere :)

Småen: ja, stemmer terminen kom og gikk, men men.... Da er det uansett ikke lenge igjen. Overtidskontroll taes vel mellom dag 7-10 etter termin. Der tas det ul og trivsels ctg registrering. Og sikkert litt modnings undersøkelse og evt stripping. Noen får vel også plan på igangsettelse.

Jeg skal på fredag! Kjenner jeg ikke ønsker å bli satt igang.

A87- sist presset jeg i ett kvarter.... Men første en time, så det varierer litt hvor lenge. Det må også være innafor ansvarlig grense på hvor lenge en får lov til å presse før en må ty til litt hjelpemiddel.

Så finn ur kvinnen i deg og press😜!

I dag er det ex jmor time! Sover fo rsåvidt godt på natten, men oppe ett par ganger. Får også vondt i hofter! Føler meg rimelig tung og vassen om dagen.

Håper dette ikke drøyer ut, hadde vært koselig å hilse på frøkna nå💗

Hotoon: Hvor blir "nålene" festet når det tas modningsakupunktur? Lurer på om det finnes her jeg bor. Kanskje jeg skal sjekke det ut.

Hun satte ytterst i lilletåa, en på magen, eni mellom tommel og pekefinger og 4-5 stk på leggene.

Ugh, stod opp to ganger i løpet av natta fordi jeg plutselig ble så kvalm! Kom igrunnen med en gang jeg la meg ned, så lå ikke lenge før jeg stod opp igjen for å få litt sympati av samboer som fortsatt satt oppe... Hihi. Tror det bare var et resultat av dårlig kosthold i helga. Så får bruke denne uka på å spise litt bedre.

Jeg er glad det er jordmortime straks, magen/strekkmerkene klør så mye at det ser ut som jeg har fått utslett! Prøver å smøre, men hjelper ikke så mye. Når magen blir fuktig av kremen, klør det når jeg har klær over, og kan jo ikke akkurat gå med magen på vift dagen lang! Satser på hun har noen tips.

Målte blodtrykket selv igår natt da jeg var så kvalm. Det var en del høyere enn hva som er normalt for meg. Jeg har ganske lavt, undertrykket har vært 60-og-noe på det høyeste, igår var det på 81. Så det er jo ikke HØYT, men spent på å høre om hun sier noe om det.

Igår gikk jeg offisielt ut i permisjon! Har jo vært hjemme i flere uker allerede, men nå kan jeg ihvertfall være hjemme med god samvittighet! :)

Ha en fin og forventningsfull dag ;)

Annonse

Vips 77 - ja jeg har helt angst for å bli satt i gang.. Da får jeg heller ikke føde på den avdelingen jeg ønsker, men må på vanlig fødeavdeling. Jeg virkelig hater sykehus og alt som har med sånt å gjøre så det er viktig for meg å få litt mer naturlige omgivelser rundt meg. Når fødte du forresten sist ifht termin?

Nå er det like før det klikker for meg.. Sovet skikkelig dårlig som vanlig. Våknet i ett sett av vonde kynnere/menssmerter. Sov innimellom, men mye sånn halvsoving der man drømmer at man har vondt og så våkner og har vondt.. Fra 4 tiden begynte jeg å ta tiden med rie-teller appen min. De kom ganske regelmessige med mellom 7 og 8 min mellom hver. Tenkte at endelig er det kanskje noe som skjer. Lå i sengen og registrerte de frem til kl 6, da ringte endelig vekkerklokken til sambo og jeg informerte han og viste han statistikken i appen. Han ble gira og ville registrere den neste - og hva skjer?? Jo det kommer ingen neste! Omg! Så nå har jeg sovet 4 timer helt uforstyrret søvn og alt er helt ved det normale..! Det er helt utrolig at dette skal holde på hver natt! Hvordan VET den livmoren at det er natt!!? Hehe :) Mellom kl 23 og 6 vet livmoren min at det er natt, uavhengig av om jeg ligger i sengen, og setter i gang. Fascinerende... Nå er jeg i hvert fall uthvilt. Og utsultet. Får komme meg opp :)

Ha en fin dag jenter!

Atanih: det høres skikkelig ille ut med så vond og kløende magehud! Huff, håper jmor evt lege kan gi deg noe å smøre på.

Småen: sist fødte jeg 5 dager før termin og med siste mann dagen før termin.

Nå var jeg på denne ex jmor kontrollen, alt er helt ute å kjøre nok en gang.... Høyt trykk, undertrykk på over 90, vann i kroppen, hodepine og stjerner for øynene, frøkna har det fint da! Jada!!

Da bærer det opp til sykehuset nok en gang!

Jmor kjennte etter modning, nop! Ikke klar her i gården. Fikk inn en finger og livmorhalsen var bløt, men lang....! Isj! Ser for meg igangsetting pga dette. 😕! Men ting kan vel endre seg rimelig raskt og er posetiv😀👍.

Her har jeg hatt en fantastisk natt, våknet bare en gang av at jeg måtte på do! Har ikke sovet så godt på et par mnd.. Minst. Herlig..

Kjenner jeg er usedvanlig tung i kroppen for tiden, men få kynnere da. Var på kino med ungene og mannen igår, måtte sove en time etter det! Så energien er ikke høy.. 10 dager til termin nå.

Vært på kontroll hos legen idag, og der var alt i sin skjønneste orden. Lagt på meg 17 kg, puh.. Håper dette var siste kontrollen før fødsel, da..

Vips77: Nei uff, det hørtes ikke noe greit ut! Håper det blir bedre, og at den lille skjønner å komme ut på egenhånd straks :) Lykke til på sykehuset!

Da var min jordmortime for denne gang over den også. Alt var i skjønneste orden til å være i uke 37. Hun sa at babyen var så godt som festa, så hun skrev på skjemaet at det var festa. Hun satt opp ny time om akkurat to uker, og var veldig optimistisk til at jeg møtte opp til den. Hun sa at det mest vanlige er å føde 3 dager til/fra termindato, og at vi idag får veldig presise termindatoer på OUL. Så vi får jo bare se :) Ellers sa hun ikke noe særlig mer om kløa mi. Skrev "moderat kløe" på kortet. Får heller bare fortsette å smøre, og satse på at det ikke er så lenge igjen! Idag står venninnekveld for tur, hun bor så nærme at jeg benytter meg av en gåtur. Vært altfor lite aktiv i det siste! 

Vaskedama : så deilig at har sovet så godt!! Uvurderlig! Jeg har også gått opp 17 kg, og mer blir det nå som jeg er på overtid og trøstespiser😜. Mye eplekake her i disse tider.

Alt vel på alt på sjekken på sykehuset. De er fornøyde med det de undersøker. Legen fikk også sjekket modning på meg, så det var 2 på en dag det gitt! Og nå er det murringer her! Frøkna har det godt, ligger langt oppe. Legen sier livmorhalsen vil bli kortere av bare ett par rier, MEN har jo ingen vonde kynnere en gang.

Ja ja, uansett ikke lenge igjen. Det virket ikke som de ville sette noe igang før 42+3. Tross alder.....

Time hos JM for meg også i dag, og hodet er festet :) er 37+4. Spurte om hva som skjer videre med kontroller, og fikk time hos henne igjen i slutten av neste uke. Så blir neste på termindato, og så bestiller hun time til 7 dager over termin på sykehuset. Etter det er det sykehuset som har kontrollen sa hun. Men satser på at det ikke blir nødvendig med så mange flere kontroller! :) 

Woop wooop :D

Jammen har vi helt spontant i dag kjøpt oss flunka ny biiiiiiiiiiiiiiiiiil :D

Skulle bare hente oss brosjyre, men de hadde ikke mere igjen der hvor bilen var utstilt. Dermed tok vi oss en spontan tur til forhandler i nabo komunen. Og fikk tak i brosjyre, og sett bilen inni. På veg ut døren hører selger oss si at vi vil hjem, og lese om dem. Men samtidig ser jeg på farger i brosjyren, og han hører vi begge vil ha den grå/blå. Da sier han at rett over vegen står det en demo bil de har hatt som bare er kjørt 3800km, og det er fargen dere vil ha. Det er en veldig god pris på den, og dere får med mye ekstra utstyr i prisen...

Jeg sier jeg veldig gjerne vil se den fargen, og vi går ned dit.

Begge liker den utrolig godt, og plutselig spør han om vi skal prøvekjøre den. Og når vi har kjørt bittelitt sier min kjære at jeg er solgt hva med deg?

Og jeg var også solgt..

Han ville ikke la denne gylne sjangsen gå i fra oss. Så vi sa vi tok den etter max 15min prøvetur. Vips så har vi helt ny bil for aller første gang. 2014 mod... Med 7 seter!!!!!!!

Anonymous poster hash: a5d36...9c6

Annonse

Skulle bare hente oss brosjyre, men de hadde ikke mere igjen der hvor bilen var utstilt. Dermed tok vi oss en spontan tur til forhandler i nabo komunen. Og fikk tak i brosjyre, og sett bilen inni. På veg ut døren hører selger oss si at vi vil hjem, og lese om dem. Men samtidig ser jeg på farger i brosjyren, og han hører vi begge vil ha den grå/blå. Da sier han at rett over vegen står det en demo bil de har hatt som bare er kjørt 3800km, og det er fargen dere vil ha. Det er en veldig god pris på den, og dere får med mye ekstra utstyr i prisen...

Begge liker den utrolig godt, og plutselig spør han om vi skal prøvekjøre den. Og når vi har kjørt bittelitt sier min kjære at jeg er solgt hva med deg?

Og jeg var også solgt..

Han ville ikke la denne gylne sjangsen gå i fra oss. Så vi sa vi tok den etter max 15min prøvetur. Vips så har vi helt ny bil for aller første gang. 2014 mod... Med 7 seter!!!!!!!

Wow! Må si noen er spontane! Grattis med ny bil! Å så så hærlig med heelt ny bil!!!

Hallo damer!

Fy så sliten jeg har vært i helgen! Stått på og gjort alt formye i tillegg til å få en liten forkjølelse. Oppå det hele har hetetokter og STORE mengder vann plaget kroppen min.

Starten på denne uka var ikke bedre da jeg våknet med dundrende hodepine, sår hals og uggen følelse. Ble verre da jeg stelte vesla og spøy ned vasken. Off. Ble flere runder på do også og magevondt nå trigger jo seff kynnere så jeg hadde det FANTASTISK i to timer før det ga seg nok til at jeg fikk i mag litt mat som stabiliserte det hele.

OFF!

Men nå som formen har vært bra i noen timer har jeg jo selvsagt skrudd husmor- og redebygging-knappen på PÅ. Overdrevet litt da eller? Hehe.

Sliten og vann i beina som ligner tømmerstokker.

Og ikke nok med det! Nå skal vi dra å handle inn siste av utstyr. Hehe. Tut og kjør!

Men jeg hadde som "grense" at han kunne komme ut i dag, så om han inne kommer i dag får han pent vente til ETTER at jeg har laget hovedkaken til min søsters konfirmasjon som er søndag.

Så enten i dag eller fra og med lørdag kveld. Hehe.

Og jeg var også solgt..

Wow! Må si noen er spontane! Grattis med ny bil! Å så så hærlig med heelt ny bil!!!

Tuuuuuusentakk😊

Nå kan babyen komme, og vi har plass til en liten til om vi skulle få full klaff en gang til ❤️😊👍

Anonym: næh! Gratulerer så masse, deilig med nybil følelsen. Er litt bortskjemt med den, da mannen til stadighet får ny firma bil! Vannvittig flott med 7-seter !!! Deilig å ikke måtte tenke på plass, hverken til varer, venner el vogn!!

Anonym: næh! Gratulerer så masse, deilig med nybil følelsen. Er litt bortskjemt med den, da mannen til stadighet får ny firma bil! Vannvittig flott med 7-seter !!! Deilig å ikke måtte tenke på plass, hverken til varer, venner el vogn!!

Det hørtes jo slettes ikke feil ut å være bortsjemt med ny bil :) hehe

Anonym: Gratulerer så mye med ny bil :)

girasol: Så bra at hodet er festet :)

Vips77:  Ett kvarters pressing sist gang hørtes ut som en "drøm". :) Det meste jeg har hørt om er to timers pressing. Jeg ser for meg at pressing er en hard treningsøkt x 20. Kan det stemme? Ikke settes i gang før uke 42+3? Det hørtes lenge ut. Er terminen din i uke 40+3?

I fylket jeg bor er grensa på 12 dager over termin, terminen er regnet som uke 40+2.

Er det slik at en fødsel alltid går i "langdrag" når man blir igangsatt? Leser flere her er skeptisk til igangssettelse. Det beste er jo selvfølgelig at naturen får starte av seg selv. Krysser fingrene for at det skjer med samtlige her :)

Formen min er super, eneste jeg merker er nedpress i bekkenet. Selv om jeg ikke har noen tydelig tegn, trøster jeg meg med at det kan skje plutselig. Jeg har stor tro på morgendagen, siden det er fullmåne :) Vi har sagt til lilletøtta at hun er velkommen spesielt i morgen, i tillegg like vi datoen 09.09.14. :) Tenk om man kunne bestille babyen sin på ønsket dato :)

I dag har jeg og samboer nytt sola, må nyte den for fullt før mørketida trer inn i november. Jeg og søsteren min gikk tur i en time, gikk ganske fort, så satser på at det får fortgang på sakene.

Har dårligere matlyst for tida siden det er så dårlig plass. Dessuten tør jeg ikke spise så mye for jeg vil ikke at hun skal bli så stor, vet at den estimerte vekta er 3300 gram, men ingen måling er nøyaktig. Samboer tipper hun blir 3500 gram mens jeg tipper 3300 gram, får se hvem som er nærmest :)

Snakka med mamma på telefon i dag. Hun er veldig spent. Bl.a på navnet og hvordan hun kommer til å se ut. Vi er også spente på hvordan hun blir å se ut :)

Ah, føler det hele er mer og mer uvirkelig jo lengre jeg venter. Føler jeg har ventet en hel evighet. Trodde det skulle bli mer og mer virkelighetsnært jo nærmere termin, men slik er det ikke. Jeg er vel bare forvirret siden jeg har hatt så god tid til å tenke/reflektere. Vil bare se henne og vite at fødselen er unnagjort, bedre å hvile på gjort arbeid :)

Har fått lakket to bord i dag, fornøyd med det. Brukte munnbind under lakkinga, lakken må tørke 12 timer, så optimalt sett burde jeg ikke vært i samme rom og pustet inn det skvipet. Orker ikke gå med munnbind hele tida heller.

Når samboer kommer hjem fra kveldsskolen, blir det kyllingsalat :)

Ellers skal jeg kose meg med TV-programmer i kveld.

Ønsker alle en fin rugekveld videre :) Kanskje i morgen er den store fødedagen siden det er fullmåne?? :D

Endret av A_87

Og jeg var også solgt..

Gratulerer med ny bil! Hørtes litt ut som det vi gjorde da vi kjøpte bil i fjor. Skulle egentlig kikke på de brukte..  :fnise:  

A87: ja sist fødsel var en drømmefødsel! Hadde 11 timer med vondter hjemme i egen seng/ dusj, kom inn med 6/7 cm og etter tre kvarter full åpning og press der kom hun.

Og Ja nok engang, å føde er nok som ett maratonløp, full av adrenalin og masse jobbing.

Ser jo at terminen er satt til 40+3 og da er det overtid 42+3 . Dette var legen veldig klar på! Mener det kan være risiko mtp alder, så jeg setter nok foten med etter Max 10 dager over så får vi se😀!

Men går nok i fødsel før det. Satser på i natt jeg også💗. Pakker ferdig fødebagen iallefall. Positivitet lenge leve!

Og jeg var også solgt..

Gratulerer med ny bil! Hørtes litt ut som det vi gjorde da vi kjøpte bil i fjor. Skulle egentlig kikke på de brukte.. :fnise:

Bra det ikke bare er vi som er så sprø :lol:

I morgen skal den hentes :D

A87: ja sist fødsel var en drømmefødsel! Hadde 11 timer med vondter hjemme i egen seng/ dusj, kom inn med 6/7 cm og etter tre kvarter full åpning og press der kom hun.

Og Ja nok engang, å føde er nok som ett maratonløp, full av adrenalin og masse jobbing.

Ser jo at terminen er satt til 40+3 og da er det overtid 42+3 . Dette var legen veldig klar på! Mener det kan være risiko mtp alder, så jeg setter nok foten med etter Max 10 dager over så får vi se!

Men går nok i fødsel før det. Satser på i natt jeg også. Pakker ferdig fødebagen iallefall. Positivitet lenge leve!

Så heldig du var med den fødselen :) Høres lurt ut å sette foten ned etter maks ti dager, men krysser fingrene for at du har din lille i armene lenge før det :) Lurt å pakke klar bagen ja :) Positivitet kommer godt med i disse tider :)

Hei damer! Lenge siden sist! Natt til søndag kom vår lille prins til verden. Siden han kom etter midnatt kunne jeg vært på barselhotellet en natt til, men vi bestemte oss for å dra hjem i ettermiddag og sove hjemme i natt. Sykt deilig å være hjemme! 

Jeg skal skrive hele fødehistorien min i morgen, for nå har det blitt litt sent plutselig, men jeg kan si helt kort at jeg ble satt i gang på lørdag og det anbefales IKKE. Men noen ganger har man ikke et valg dessverre.

Lykken er stor over å ha fått et nytt familiemedlem og storesøster er superstolt! Jeg føler meg veldig lykkelig akkurat nå og har ikke blitt rammet av de store barseltårene ennå. Ammingen går fint, barnet sover og kroppen min begynner å komme seg etter strabasene. (Maratonløp er ikke å ta i når det gjelder beskrivelse av en fødsel ;) )

God natt alle rugere! Jeg føler med dere i ventetiden :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...