Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Pernille_: Gratulere så mye med lillegutt :) :) Hadde faktisk på følelsen at du hadde født, siden det var så stille fra deg. Så heldig du er som fødte før termin :) Del gjerne fødselshistorien din etter hvert hvis du har lyst :) Kos deg masse med lille nurket ditt :)

Synd at det skal være så mye utfordringer med NAV. Når man er høygravid har man nok av andre saker å tenke på. Det er jo et stressmoment og ikke ha papirene i orden. Som Atanih sier, så er det jo ikke noe nytt at folk blir gravide. De skulle hatt ett bedre system!

Her ruges det fortsatt. I dag jeg gjort husarbeid, vært i byen, sett på TV m.m. Hatt besøk av søsteren min, som skal bli tante for første gang. Hun vurderer å reise bort helga den 12.september, men hun har ikke tatt sjansen på å bestille billetter enda, i tilfelle lilletøtta melder sin ankomst den helga. Hun sier hun kommer ikke til å klare å nyte den helga hvis hun vet at baby er ankommet og hun ikke kan komme og se henne.

Jeg så programmet "Kampen for livet", synes det er veldig bra. Ble rørt av det, spesielt med hun som fikk holde sitt ferske barnebarn for første gang. Da tenkte jeg "tenk at jeg også snart har en baby" :)

Angående navn: Hos oss står det mellom tre navn (kun vi vet hvilken navn det er), men vi har nesten bestemt oss for det ene av navnene, men vi må først så om hun passer det navnet. Hun kommer til å få mitt etternavn, heldigvis var samboer fleksibel der. Jeg har et veldig sjelden etternavn, men han har et meget vanlig, så der var det ingen tvil jeg ønsket mest. Svigermor sa at det var dumt at han ikke førte etternavnet videre, men jeg tenker det er bedre å føre sjeldne etternavn videre :P Begge etternavnene våre hadde hørtes fullstendig merksnodig ut sammen, så det var aldri ett tema.

Søsteren min og mamma er skikkelig nysgjerrig på hva hun skal hete, men vår munn er lukket inntil vi selv er 100 % sikker. :) De sier at de tror de vet hva navnet blir, men jeg tror ikke de vet, siden det er ett sjelden navn hun mest sannsynlig får. Det blir spennende å høre hva de kommer til å tro hun skal hete :)

Er støl i armene etter gårdagens trening deilig. Nå blir det i alle fall to dager på rappen med treningsfri. Kanskje i går var min siste treningsøkt før hun blir født. Hvem vet i disse tider :D :D

Synes lilletøtta er mindre aktiv nå, kanskje hun sanker energi til hun skal bore seg ut av tunnelen :)

Fortsetter under...

Tipptopp: Veldig interessant å lese det du skriver om opplevelsene dine fra sist gang. Jeg tror virkelig det er viktig å ta på alvor den opplevelsen man kan få av å gå over tiden. Jeg har grublet på dette med termindato mange ganger selv. Jeg forstår ikke helt hvorfor man får denne nøyaktige datoen å forholde seg til. Det er 6% som føder til termin. De aller fleste føder 10 dager før eller 10 dager etter termin. Det er et slingringsmonn på 20 dager! Når man er stor og tung og møkklei av kroppen sin og lengter etter å endelig få babyen sin i armene sine er det uutholdelig å gå sånn å vente. Jeg har de siste 4 år beskrevet de 5 dagene jeg gikk over tiden sist gang som de 5 verste dagene i mitt liv. DET er noe jeg gjerne skulle vært mentalt forberedt på gjennom fødselsforberedende kurs eller annet..... Når jeg leser om din tøffe opplevelse midt oppi alt blir jeg enda mer overbevist om at dette er noe det har vært snakket om alt for lite. Veldig betryggende å lese at alle depresjoner ble blåst bort så snart fødselen var over! 

I dag var jeg modig og dro ut på shopping i to timer helt alene og tok t-bane hjem med kjempestore bæreposer (midt i verste Oslo-rush). Jeg fikk handlet oppbevaringsbokser til boden vår, bursdagsgaver til to nieser som har bursdag straks, litt bursdagsforberedelser til dattera, jeg fikk hentet sko jeg har byttet hel på, osv. Jeg visste ikke engang at jeg hadde så mange ærender før jeg plutselig var i gang. Har vært mye plaget av kynnere og stikking i kveld, og mye mer aktivitet og sprell fra den lille i magen nå i kveld. I går var det nesten helt stilt. Litt hikke men ingen kynnere. HÅPER dette er tegn på fødsel i morgen ;) Mannen min har hatt en knapp på fredag lenge (mest fordi han egentlig ikke hadde tid tidligere pga jobb), men nå krysser jeg fingrene for at han får rett! 

Denne uka har jeg sett på "jordmødrene" på NRK nett-TV. Skikkelig maraton med flere episoder per dag. Serien er fra 2011 og handler om 3-4 fødestuer rundt om i utkant-norge. Masse sykehuspolitikk i det så klart, men det er minst en fødsel hver episode. Det har vært en kjempefin forberedelse synes jeg :) Anbefales. Nå har jeg begynt å se på Call the Midwife. Den ligger på Netflix og går på NRK. Jeg begynte på første episode etter å ha sett noe fra nyere sesong på NRK. Kjempesøt serie satt i Londons østkant på 50-tallet. Herlige karakterer og masse innsikt i hvordan livet var den gangen. 

Fin rugekveld til dere alle sammen! 

Da er lillegutt kommet! Han kom i går midt på dagen, 6 dager før termin! :-)

Ønsker dere andre masse lykke til!! Og dere som har født, kos dere! :-)

Gratulerer så mye :D

Kos deg å nyt barsel tiden.

Den går jo så fort ;)

Ja flea, det burde blitt vektlagt mer at overtid er vanlig og tungt.

Men for meg var det det fysiske som ga meg psykiske problemer.

Jeg hadde ett tøft svangerskap og jeg var innlagt to ganger og var også inne på hastetime hvor jordmor hadde ringt ambulanse til meg om det ikke hadde vært for at sambo var med (han kjørte).

Kraftig bekkenløsning med strålesmerter, tomt jernlager, b12lager og folatlager, blodtrykksfall som kom med bare få sekunders forvarsel som gjorde at jeg deiset i gulvet om jeg ikke rakk å sette meg rett ned. Ofte svimte jeg av da og, men da var fallet lavt og "trygt".

Oppå dette sov jeg bare max ti timer på ti dager og satt bare å gråt hele døgnet fordi jeg var totalt utkjørt.

De gangene jeg klarte å sovne var fordi jeg kollapset av utmattelse, men smerter i bekkenet vekket meg etter kort tid.

Jeg sovna på do, i badet (takk Gud for at jeg bare badet med sambo hjemme! Trengte hjelp ut av karret så han sjekket inn til meg etter en stund og da var jeg på vei under vann), og gennerelt på bisarre plasser, men sov max 1 time i strekk.

Som sagt er jeg i fantastisk form til tross for enda kraftigere bekkenløsning, men uten strålesmertene, denne gangen.

Sover godt, selv om vesla vekker meg før jeg ønsker, men sånn er det med barn :)

Alikevel kjenner jeg angsten godt og blir skikkelig stresset av tanken på å gå mer enn 3 dager over.

Flea: Jeg er enig med deg at det å forholde seg til termindatoen ikke er det mest gunstige, men samtidig; Hvordan skulle man ellers gjort det? En del blir nok ganske opphengt i datoen, selv har ikke jeg vært det, men den ligger jo uansett og "ulmer" i bakhodet. Jeg har vært i ventemodus siden uke 37, altså siden 20.august. Det står i svangerskapsboka at det normale er å bli født mellom uke 37 og 42 og 5 uker er veldig lang tid å være i ventemodus. Nå de siste dagene har jeg vært mer "avslappet" for hvis jeg er i ventemodus hele tida blir det for slitsomt. Jeg prøver bare og ha passelig mengde å gjøre, jo mer jeg er alene jo mer grubling/analysering blir det og det er heller ikke bra. Jeg sa til søsteren min i dag at det hadde vært så genialt om det fantes en metode som gjorde at man visste nøyaktig hvilken dag "startskuddet" gikk. Tenk hvor mye som går an med dagens teknologi, hvorfor skulle det ikke da gå an en gang i fremtid å finne en "løsning" som gjør at man vet når barnet blir født? Når folk sier "babyen kommer når den er klar", synes jeg det er en irriterende replikk, selv om jeg vet at de mener det godt. Babyen jeg bærer er ikke prematur, men er fiks ferdig, så derfor har hun all grunn til å komme :)

Jeg synes også det skulle vært sånn at man slapp å gå så lenge på overtid. En uke over termin er evig nok, tenker jeg. Vet at det er best at fødselen starter av seg selv, men tenk hvor tungt det er for mange å gå overtid og dessuten er det delte meninger om hvorvidt det er forsvarlig.

Programmet "Jordmødrene" høres bra ut. Skal se om jeg får sett det i morgen :) Synes også programmet "Sigrid blir mamma" er veldig bra!

Tror dere genetikk spiller inn mtp fødsel? Har lest flere plasser at det "er bare å spørre hvordan fødselen til moren forløp". Jeg vet at mamma gikk 2-3 dager over termin med meg som var førstefødt og at fødselen var ganske kort. Lurer på om det er stor sjanse for at det samme skjer med meg.

Endret av A_87

Tipptopp: Så forferdelig det må ha vært! Godt du har det bedre denne gangen. Ville tro de tok hensyn til historien din mtp å vurdere hvor lang en eventuell overtid skal være.

A_87: De sier genetikk spiller inn mtp fødsel, ja. Men husk at du har gener fra din far også, så kan også være du føder som din farmor. Eller mormor.

Det var godt med en god natt etter den forrige jeg hadde. Men jeg står nok ikke opp helt enda. Er ikke alltid jeg får sove på dagen, så sover heller litt til og håper på jeg har energi til å få gjort litt senere. Småen sparker og koser seg :) Har litt på følelsen at han har godt sovehjerte, men tør ikke håpe for mye! Men både jeg og samboer var rolige som barn, så det er heller ikke umulig ;)

Ha en fin formiddag :)

Annonse

Enig med termin dato. Men det er jo innmari viktig å ha den å forholde seg til. Jeg må til jmor på mandag igjen for oppfølging, og da er det MODNINGS sjekk!! Må spørre iallefall.

Programmet jordmødrene så jeg på når det gikk på tv, men nå orker jeg ikke forholde meg til det..... Vet hva fødsel innebærer og som nevnt tidl så angrer jeg litt hver gang en kynner er litt vond, vet jo at dette er verre en vondt! Så programmet er litt uaktuell å se på i disse dager. Men sikkert til stor hjelp og god informasjon for førstegangs fødende! Da er det å anbefale 😀😀😀😀!

Nå er jeg stapp full av vann i kroppen! Litt derfor det ble litt akutt på sykehus i går. Men helt utrolig hvor mye en kan ha da, får bulker etter foldene/ skrukkene på sokkene tilogmed. Tar det som ett fødetegn😀👍.

Endret av Vips77.

Tipptopp: Jeg er imponert over at du går inn i en ny graviditet med godt mot etter de vonde opplevelsene du sitter med fra sist. Du er tøff!!

A_87: Jeg vet ikke helt hvordan man skulle gjort det hvis man ikke hadde termindato, men det handler vel litt om hvordan man snakker rundt disse tingene. Både venner og familie og helsevesenet er forferdelig opptatt av denne datoen. Hvis man tonet det ned litt tror jeg det hadde hjulpet meg iallfall. Etter sist gangs erfaring har jeg vært veldig nøye på å snakke mye om at det kan gå over, mest for meg selv, men også for at folk skal slutte å mase om den termindatoen og mine tanker og følelser rundt når jeg tror det skal skje. 

Spesielt svigerinna mi har vært vanskelig å forholde seg til. Både hun og svigermor begynte fra den dagen jeg gikk ut i permisjon å ringe og spørre om det skulle skje noe snart, og måtte fortelle meg om og om igjen at det var mulig å føde før termin. Svigerinna mi har blant annet bestilt at vi skal komme til dem i helga MED baby, osv, osv. Jeg vet at hun ikke mener noe vondt med dette og at tanken er at det skal være koselig å glede seg på våre vegne, men det blir mye. 

Men, den saken til siden. I natt kjente jeg for første gang skikkelig modningstegn!! Jippi! Jeg lå i over en time og kjente på kraftige kynnere som kom med jevne mellomrom og masse menssmerter i ryggen. Jeg prøvde å følge med på tiden, men det var ikke regelmessig. Jeg lå og ventet på at det skulle gå over til rier men til slutt sovnet jeg fra det hele og våknet på morgenen av at dattera mi stod opp. Litt skuffet men samtidig veldig glad for at jeg endelig kjenner noe på gang! Vi sendte med en bag med skift for helga med dattera vår til barnehagen i dag bare i tilfelle det skulle ta seg opp noe i løpet av dagen. Den handlingen har vel jinxa det hele så det ikke blir i dag heller.... ;) 

Tipptopp: Krysser alt jeg har for at det går bra for deg denne gangen og at baby blir født rundt den dato du ønsker :)

En ting lurer jeg på: Er det standard prosedyre at termindato blir satt til uke 40+2? Eller varierer det? Lurer på om det alltid har vært sånn.

Ringte NAV for å dobbelsjekke at alt var i orden og det var det heldigvis, nesten for godt til å være sant. Saksbehandler trodde jeg skulle få første utbetaling den 24.september.

I dag ringte tanta mi og var skikkelig spent på hvordan det gikk med meg. Hun har 4 barn selv i alderen 7-29 år så hun har god erfaring. Hun sa at med sin førstefødte gikk hun en LANG spasertur dagen før termin og mannen ble litt sur siden hun la ut på "langtur". Samme natt våkner hun av at noe er på gang og hun tror det var den lange spaserturen som satte det hele i gang. Med nr. to gikk hun visst 15 dager over termin og det høres drøyt ut, heldigvis er ikke det lov i dag.

Samboer spurte om jeg skulle være med på spinningtime i morgen, kanskje jeg hiver meg med og at det setter i gang startskuddet :)

I dag har jeg tatt en spasertur til byen. Fikk kjøpt gave til søsteren min, som har bursdag den 16., så nå er heldigvis det unnagjort :) Mens samboer er på jobb blir det husarbeid, energiblund og kanskje TV :)

Har gjort ett siste forsøk på å få bukt med resten av mugget som er igjen. Har fått ett middel hos søster sin samboer som skal virke i 24 timer før det vaskes bort og visstnok ikke avgasser. Spent på om det tar knekken på mugget, satser på det :)

Har ingen modningstegn annet enn periodevis nedpress i bekken, men tar det helt med ro, ettersom mange jeg har snakket med ikke har hatt modningstegn og plutselig har startskuddet gått :)

Det var "stille" her i dag. Kanskje flere fødsler på gang?

Ønsker alle en fin rugedag :)

Endret av A_87

Da jeg var hos jordmor sist sa hun at jeg var 34+5 når jeg i min bok var 35+0 den dagen. Har vist seg at hun surrer litt med tall både her og der, da, så jeg vet ikke om hun ser feil i farta eller at det er hennes beregninger. Jeg har ihvertfall regnet etter hva de sa når jeg var på UL. Så på termindagen min er jeg 40+3. Men er vel ikke så mye å henge seg opp i uansett.

Jeg har absolutt ikke fått gjort noe av det jeg tenkte å gjøre idag. Ryggen sliter virkelig for tiden, og håper ikke jeg er en av dem som må vente 12 dager før de setter meg igang OM jeg skulle gå på overtid. I morgen er planen å gå på loppemarked, da blir det mye gåing i både bakker og trapper, så håper det kanskje setter ting litt i sving her og. Ellers har jeg ingen planer i helga. Skulle ønske jeg hadde en symaskin så jeg kunne sydd ammepute og prøvd meg på babynest. Er jo ikke kreativ sånn sett i det hele tatt, men hadde vært morro om jeg fikk det til. Men for nå blir det mye pc-surfing og tv-titting :)

Spørs om det ikke blir noen fødsler i løpet av helga ja, er jo mange som er "skummelt" nærme termindagen sin! :)

Skulle ønske jeg gikk under kategorien det skjer noe!!! Men den gang ei. Har akkurat gått en rask gange tur på en halvtime! Men uten en eneste kynner engang. Hva skjer!!!!!

A87- ja jeg tror nok arv-/gener har noe å si med fødselforløpet!

Men det viktigste et vel å slappe så godt av i bekkenområdet som du bare kan! Puste og ikke holde pusten ! Ikke stam til.

Godt du kanskje må får bukt med muggen. Da er dere godt innafor mtp frøkna som kommer, kanskje det er dette hun venter på!

Ja! Symaskin skulle jeg også veldig ønske at jeg hadde! Har fått låne en i ett par år nå, og akkurat i disse dager skulle eieren ha den tilbake.... Ville også sy babynest.

Jeg er også 40+3 på termin dagen! Tenker ikke så mye på det! Kun 2 dager til!

Endret av Vips77.

Ja er litt rolig her i dag og i mitt forsvar så har jeg vært hos jordmor på kontroll i dag som varte en god stund før jeg ble sendt til sykehuset.

Jordmor var ikke fornøyd og ringte sykehuset for å høre om de var fornøyde med meg. Det var de ikke de heller, så jeg hadde ikke noe jeg skulle sagt og ble sendt inn.

Så nå ligger jeg her med reimer rundt magen og en knapp å trykke på.

Kjedelig å dra inn til sykehuset så nært termin uten å være i fødsel.

Men men. Håper de godkjenner meg.

Annonse

Vips77: Kjenner meg litt igjen. De siste dagene når jeg har spasert ute har jeg hatt rask gange og ikke en eneste kynner, men for noen uker siden måtte jeg gå som en snegle pga både litt kynnere og sting. Kan det være pga hodet er festet?

Muggmiddelet skal virke i 24 timer, så det blir spennende å se i morgen :) Kanskje du har rett Vips77, lilletøtta venter med å melde ankomst til vi har fått bukt med svineriet :)

Tipptopp: Så spennende!! Satser på at de godkjenner deg :)  Ikke artig med falske signaler.

9.september er det fullmåne, men det vet dere vel ? :)

En uke til termin, jo nærmere, jo mer spenning! :) Samboer vil at hun skal komme til verden 14.september, er enig i at 14.09.14 er en fin fødselsdato, men jeg vil ikke være gravid helt til da, så jeg satser på at hun kommer på termin den 12. eller før :)

Skal rydde badskapet i dag slik at vi får plass til dorullene, hehe. Vi har til nå hatt de på gjesterommet, men siden dette sakte, men sikkert omgjøres til barnerom blir det en del justeringer :) Skulle godt hatt større leilighet, men trøster meg med at siden vi har "dårlig" plass, er det dårligere plass til å samle opp skrot.

Vi får holde ut litt til med ruginga! Tvi-tvi alle sammen! :) Dere som har født er så HELDIGE :)

Endret av A_87

Tipptopp: nei det samme på meg i går.... Kjedelig å være der uten å være i fødsel. Heldigvis tar de godt vare på både mor og barn. Krysser fingre på at alt er i skjønneste orden! Kanskje de får strippet deg??

Tvi tvi for helgefødsel💗

Hva er det de skal godkjenne Tipptopp? Hadde jo vært fint hvis fødselen plutselig startet når du først var der :) 

Har hatt siste dag på jobb i dag, så nå kan jeg gå over i ventemodus jeg også! Kan godt få noen dager å sove litt ekstra kjenner jeg, og så får vi se hvor lang tid det tar. Prøver å være innstilt på at det tar noen uker enda. 

40+3 er vel det de regner som fullgått her i Norge, så det er da de setter termindato. I andre land har jeg hørt at det er litt forskjellig. Rart at de ikke er enige der! 

God helg til alle: håper på noen fødselshistorier :)

Hei hei.

Har vært på sykehuset og ble godkjent ;)

Hentet vesla hos mormor og vært å handlet og nå tar jeg meg 10 vellfortjente minutter på sofaen med beina høyt.

De er sprengte med vann og det virkelig verker! Har sitti med beina ned, gått og stått i hele dag og da samler vannet seg fort. Au!

Ctg registreringen var fin og legen godkjente meg.

Jeg var egentlig ikke så beskymret selv, men mini hadde nesten ingen tegn til liv i dag og hadde null reaksjon på plaging fra hverken meg eller jordmor eller inntak av kaldt/søtt. Dette og lave tall på blod og trykk, samt utslag på urin gjorde jordmor beskymret og hun ringte sykehuset som delte hennes mening. Jeg måtte inn til sjekk med en gang. Hadde ingenting jeg skulle si :)

Men vi kom inn med en gang, slapp å vente, og det var deilig.

Under registreringen ble det registrert jevne sammentrekninger i magen og jordmor sa dette var pre-rier og at kroppen gjorde seg klar. Kynnere med effekt er vel bedre forklart ;)

Hun regnet med at jeg ikke gikk til termin, så det er jo lov å håpe ;)

14.9.14 er en fin dato. Den har jeg hatt litt lyst på, men tar gjerne 6,7 eller 8. Hehe. Om han ikke kommer da må han pent vente til 14 eller senere. Jeg har ting jeg skal gjøre til helgen ;P

Men det går nok ikke å bestille noe baby nei.

Strippe ville ikke jordmor i dag på kontrollen. Var for tidlig, men det er hennes mening om saken.

Men hun sa hun kunne røske litt på neste kontroll på termin OM jeg dukket opp.

Men det har jeg ingen planer om å gjøre.

På vei til registreringen passerte vi en baby"kurv" med en pitteliten helt ny liten baby oppi. Tenk at jeg (og dere også) snart skal få en sånn en vi også.

Jeg datt litt oppi med blikket og det murret godt i magen. Hehe.

Her regner de også termin på 40+3 :)

Både på SUS, og hos legen.

40+3 er jeg i morgen :D

Ang gå over termin...Det er noe jeg også frykter. Med nr 3 gikk jeg 15 dager over, og nervene mine var sååå frynsete. Klarte ikke å puste ut før jeg hadde født, og så at alt gikk bra.

Jeg er så nervøs!! Er førstegangs, så sjansen er stor for å gå over termin (20/9) - noe jeg håper!! Samboeren min er offshore og kommer hjem tirsdag, og jeg vil såå gjerne at han tar del i fødselen, men føler noe kommer til å skje før det...... Håper det bare er nervøsiteten som snakker.... Skal også flytte på onsdag, så har utstyr spredt litt overalt for øyeblikket.. Sykehusbagen er klar da, heldigvis. :)

Har hatt murringer i rygg/nedre mage i dag, og hører sånne små "klikk." Håper det bare er babyen som sparker på noe inne i hula.

DetErBareMeg: Krysser fingrene for at samboeren din får være med på fødselen! Det er nok bare den "indre skravleboksen" din som snakker. Den er skummel og den skal du ikke høre på :)

Lykkebaby: Ulik praksis angående termin hører jeg. Jeg er på termindato når jeg er i uke 40+2. Gikk du virkelig 15 dager over tida? Det høres helt vilt ut. Trodde ikke det var lov. Er det lenge siden?

Skjønner godt at nervene dine ikke var inntakt da.

Girasol: Så bra at du er begynt på permisjonen :)

Tipptopp: Så bra at du ble godkjent :) Din lille er nok like om hjørnet :) Skjønner godt at du kastet et ekstra blikk på nurket. Jeg ville garantert gjort det samme. Jeg føler at jeg ser barnevogner og babyer uansett hvor jeg snur meg og sånn var det ikke før :)

Jeg så nettopp en bevegelse på magen jeg ikke har sett tidligere, artig :)

Føles som magen skal sprenges, for den føles så full! Det har aldri vært så ekkelt å bøye seg som nå.

I dag på et tidspunkt romsterte hun så mye at det kjentes ut som hun skulle bore seg ut. Ca. daglig opplever jeg et enormt press mot hele understellet som skjer fort, er sånn at jeg skvetter til.

Det eneste jeg egentlig har vært plaga med idag er ryggen. Den begynner virkelig å gjøre hele svangerskapet veldig slitsomt. Det fører til at jeg ikke orker å gjøre så mye, samtidig som det gjør minst like vondt å sitte nede. Håper det går bedre når jeg får beveget meg rundt i morgen.

Har heller ikke hatt så mye kynnere for tiden, men vært litt i kveld. Ikke noen som gjør vondt, men at magen kjennes som at den skal sprekke pga. den er så stram. Han har vært veldig til å strekke beina oppover også, nesten som han prøver å komme seg ut i helt andre enden fra der han skal ut  :fnise: Evt. sparke fra så han kommer lenger ned! Haha. Så det har vært litt slitsomt. Satser på en god natt i natt. Kjenner jeg er ganske sliten, og det begynner jo å bli ganske sent.

Ha en fin kveld alle rugere og nybakte mødre :)

Våknet i 4-tida av vond stikking, spesielt på venstre siden av magen. Prøvde å rugge på meg for å få det til å gi seg, men måtte opp og gå litt før det ga seg. Har ikke kommet igjen etterpå, bare litt murringer nederst i magen. Så måtte jeg på do igjen kl 7, og måtte gi etter for sulten nå :( Men tror jeg vil prøve å sove litt mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...